Bevalling, keizersnee toch bevalling of toch keizersnee ..... wat wint??

Discussie in 'De bevalling' gestart door pcootje, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Precies marije, hoe gaat het met jou....rommelt dr al iets?
     
  2. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Nee, er gebeurt hier bar weinig! Vorige week rommelde het regelmatig, maar nu lijkt het stilte voor de storm ofzo...
    Krijg steeds meer het gevoel dat ik overtijd zal gaan, maar ja... dat weet je ook nooit natuurlijk!

    We wachten af...

    Geniet lekker van je kraamtijd en je twee meisjes!
     
  3. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik hoop voor jou dat het snel gaat beginnen. Tot hoelang laten ze je max doorlopen?
     
  4. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    De verloskundige wil er alles aan doen om te voorkomen dat ik overtijd ga. Mocht het mogelijk zijn, wil ze met de volgende controle strippen (39+5). Dit wilde ze de vorige keer al, maar toen was er te weinig ontsluiting... helaas...

    Tis wel zo dat ik in principe pas met ruim 41 weken consult bij de gyn krijg als het niet doorzet, dus tja... op zich nog best wel lang eigenlijk ;):)
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nog van harte met jullie meid Pcootje!
     
  6. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije, spannend zeg, dat betekent dat je morgen gestript gaat worden..... als het goed is tenministe. Mn duimen gaan voor je draaien hoor! Succes morgen!!!
     
  7. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Thanx :D
    Ja, ik ben heel benieuwd of de ontsluiting voldoende is morgen, hopen hopen hopen!
    Verder rommelt er nog altijd weinig, dus ik hou er ernstig rekening mee dat ik overtijd ga...
     
  8. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.

    En en ennnnn????;)
     
  9. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ontsluiting was nog altijd niet voldoende... wel meer dan de vorige keer, maar te weinig om te strippen, helaas!! Ze heeft wel een beetje lopen porren enzo (heel prettig ;)...), om te kijken of we iig IETS in gang kunnen zetten.
    Moet wel zeggen dat het de hele dag al rommelt als een gek, dus wie weet...
    Heel veel harde buiken, sommigen ook behoorlijk pijnlijk, diarree, krampen, steken, etc. etc.

    Maar ja... het moet eerst doorzetten, anders heb je er zo weinig aan :);)

    A.s. woensdag weer controle en evt. strippen indien nodig/mogelijk...

    Hoe is het met jullie? Al weer een beetje tot rust gekomen met z'n viertjes?
     
  10. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    spannend zeg, klinkt alsof dr toch iets bezig is bij jou.
    Ik hoop het in ieder geval voor je.

    Hier gaat het goed, tis een baby uit het boekje slaapt veel, drinkt goed de borst en heeft vanaf 4 dagen oud al bedacht dat ze het wel zonder nacht voeding kan doen...daar is mama het dus niet mee eens. Ik maak haar dan ook wakker, tenminste doe een poging tot, tis nu al 3 nachten dat ik een uur wakker ben en dochter met veel pijn en moeite al slapend een halve borst leeg drinkt;) Alles bij elkaar een heel tevreden baby die heel helder de wereld rond kijkt alsof ze a een paar week oud is.
    Mijn buik doet steeds minder pijn en ik hoop dan ook volgende week ff met haar buiten een wandeling te kunnen maken.
    De oudste vind het intussen prachtig en knuffelt dr zusje zodra ze maar kan...... en dan hebben we nog een super trotse papa die heerlijk aan het genieten is van zn harem:D
     
  11. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije, gaat alles nog rustig bij je of ben je intussen al bevallen?
     
  12. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hoi Pcootje,

    Nee hoor, de baby zit nog hoog en droog! (of nou ja... je snapt m wel ;)). Wel erg balen dat ik nu overtijd loop, blegh... Hopelijk kunnen ze morgen wél strippen, maar ik heb er een hard hoofd in. Dacht de vorige keren ook elke keer dat het voorwerk genoeg gedaan had, maar helaas... Dus weer afwachten nu!

    Super dat het bij jullie zo lekker gaat! En dat de bv zo goed loopt! Ben je al buiten geweest met de kleine?Tis zulk mooi weer geweest dit weekend! En herstel je zelf een beetje voorspoedig? Tis niet niks, zo'n ks terwijl je er ook al 1tje hebt...

    Klinkt heerlijk, zo het gezinnetje met z'n 4-tjes ;)
     
  13. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , wat fijn te lezen dat alles zo goed gaat met jullie dochter!
    leuk hoor!
    En hoe gaat het met jezelf??
     
  14. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije, balen zeg, hoop voor je dat het strippen morgen wel lukt.
    Hebben ze al gezegd tot hoelang ze je door laten lopen voor ze andere stappen ondernemen? ( misschien heb je dat ook wel al een x geschreven maar kan me het niet meer herrinneren)

    Nee ben nog niet buiten geweest, mn buik is meer pijn gaan doen waarschijnlijk is mn baarmoeder een spurtje aan het maken.... of omdat ik met mn pijnmedicatie ben gestopt :).
    De kleine mocht ook nog niet naar buiten van de kraamverzorgster, in de loop van deze week zou het mogen maar volgens mij is het nu best fris buiten.... we schuiven het plan van een wandeling dus maar ff door naar volgende week.

    Ella, met mij gaat in het algemeen wel redelijk, behalve dan mn buik en de bekende klachten vanuit de zwangerschap die nog niet over zijn, maar dat komt wel goed, tis alleen ff zn tijd nodig.
    Hoe gaat het nu met jou en je zoon? Heb jij nog last van de wond en de manier waarop bij jou de KS is gegaan?
    Bij mij viel tijdens de KS mn bloeddruk in een paar seconden naar beneden, nou geloof me dan voel je je ook ff flink rot. Gelukkig kwam die weer vrij snel omhoog door tegen medicatie.... het schijnt dat ik nogal extreem op de ruggeprik reageerde.....en vervolgens op nog 2 middeltjes die ze me dr tegen gaven. Wil dat ff met de gyn bespreken tijdens de nacontrole voor het geval ik nogeens op de OK beland dan weet ik welke middelen ze bij mij niet moeten gebruiken.
     
  15. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    @ pcootje: balen dat je meer klachten hebt gekregen van je buik :( hoop voor je dat dat snel over is! Het is idd nu wel weer frisjes buiten... ach.. je kunt nog genoeg lekker buiten wandelen, we gaan de zomer in tenslotte! Jullie tijd komt nog wel :D

    In principe wil de vk wel meewerken aan 'niet te lang doorlopen', maar meer dan strippen kunnen zij ook niet. Ik word in principe pas met 41,5 week gezien door de gyn, dat is hier protocol in het zkh ;):(. Ik zou er wel van balen als ik tot 42 weken doormoet hoor... Maar ja... wellicht begint het spontaan en anders helpt het strippen misschien!
     
  16. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije, precies de lente is nog maar net begonnen, wij halen het straks wel weer in, we hebben een prachtig park achter onze tuin liggen dus daar laten we straks onze voetstappen wel achter.

    Pff hoop voor je dat je niet meer tot de 42 weken hoeft, zo aan het eind heb je het wel gehad en ben je dr gewoon klaar mee he?!
    Positief gezien zou het dan nog max 12 dagen zijn;) Hoop voor je dat je het eind van de week een baby in je armen mag hebben.
     
  17. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , kun je je rust wel wat nemen? dat zal nu wel lastig zijn met 2 kleintjes in huis!
    lief he dat de oudste dochter zo gek is op dr zusje.

    ooow jakkes , je bloeddruk daalde ineens? nou idd zeg dat zal vast niet lekker hebben gevoeld! goed dat je het gaat bespreken bij de na-controle.

    Ik heb nog een beetje last van mn wond. maar het gaat al veel beter!
    Verder heb ik ook niet meer zoveel last van het hele gebeuren gelukkig. Heb eind april de na controle (afspraak is verzet) en we gaan het er dan nog wel even over hebben.

    Met ons beiden gaat het goed!
    heftige weken gehad , nav overlijden svader , maar het is nu weer wat rustiger gelukkig.
     
  18. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije, is het strippen vandaag gelukt?

    Ella, jawel m'n man is nu bij me thuis dus krijg m'n rust wel.
    Ja is leuk om te zien hoe trots ze is.
    Die daling voelde erg heftig en is ook geen fijne herinnering

    Goed dat je het gebeuren een plekje hebt kunnen geven.

    Kan me voorstellen dat het een heftige tijd voor jullie is geweest.
     
  19. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hoi pcootje!

    Ja, het strippen is in principe wel gelukt, al had ik nog niet helemaal voldoende ontsluiting, dus ze kon maar een klein randje doen ofzo... Maar goed... iig aardig wat bloedverlies en pijnlijke harde buiken gehad, dus het heeft wel íets gedaan! Helaas alleen te weinig om het echt door te laten zetten... ;) Dus nog altijd geen baby!

    Hoe is het nu met joue? Wil je herstel een beetje vlotten na je dip?
     
  20. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Jammer dat het nog niet voldoende heeft gedaan, wanneer heb je nu weer een afspraak en gaan ze dan ook weer strippen?

    Herstel gaat me hier te langzaam en heb dr intussen een abces in m'n wang bij, m'n wang is helemaal dik door een ontsteking bij een kies maar zie me nu ook niet bij een tandarts in de stoel liggen:(
     

Deel Deze Pagina