Bevalling komt uit het niets

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loeki2, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik moet vandaag nog officieel 5 dagen tot mijn uitgerekende datum. Ik lees veel over voorweeën, harde buiken, verloren slijmproppen. Bij mij nog niets van dat alles, geen enkel teken dat de bevalling nadert.

Ik vroeg mij af of er nog meer meiden bevallen zijn zonder dat er enig teken was dat de bevalling naderde. Bij mijn zusje was er namelijk ook geen enkel teken en die moest na 42 weken dus ook ingeleidt worden, ik ben bang dat ik dezelfde weg bewandel, maar misschien dat ik ook zonder voortekenen ineens spontaan kan bevallen.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je, ik zal het even lezen.

4. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou, ben daar idd ook wel benieuwd naar......Ik ben dus al uitgerekend, maar er gebeurt nog niks wat maar op bevallen lijkt.... :rolleyes:
    Harde buiken? Geen idee, ik voel ze niet, geloof ik....
    Voorweeen? Nee hoor!
    Dus ik herken het hoor Loeki.....

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja en bij de april mama's rommelt er van alles en ik loop echt rond met het idee waar hébben jullie het over. Voorweeën, nooit gehad, indalingsweeën ook niet terwijl dat toch ook gewoon gebeurt is zonder dat ik het gemerkt heb. Harde buiken, nou als mij fysio zegt dat ze ze voelt zal het wel, maar ik voel er niets van.

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn zus had ook nergens last van ze heeft nog vanalles gedaan die dag en ineens om3 uur s nachts kreeg ze weeen en om 6 uur werd het al heftiger en toen heeft ze tussen de weeen door de tas gepakt en om half 1 is ze bevallen in het ziekenhuis. ze heeft ook niks gemerkt van het indalen en geen voorweeen of wat dan ook gehad.
    oja dat was een week voor de uitgerekende datum

7. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ja, ik las het idd bij de april mama's (ik lees daar wel regelmatig). Daar is al aardig wat aangerommeld en dan ga je bijna denken dat je zelf niet spoort......
    En als ik lees dat er daar al zoveel mensen bevallen zijn, word ik bijna gek, haha. Ik was 1 april uitgeteld en degene die ook rond die datum waren uitegeteld zijn al bevallen :( Fijn voor hen hoor, daar niet van.....
    En voor wat betreft indalingsweeen: hier ook niks van gevoelt! We kunnen mekaar dus een hand geven ;)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja MiniUs, we gaan wat dat betreft dan mooi gelijk op. Hoop maar dat we wel een beetje snel mogen bevallen. Sommige dames voelen zich door alle voortekenen onzeker, maar ik voel me zonder voortekenen net zo onzeker, maar voel me een beetje een buiten beentje omdat ik nergens over kan mee praten.

Niet dat dat me weerhoudt om te posten bij de april mama's :p

Spooky, het is ergens wel lekker hoor, niets voelen en je nergens van bewust zijn.

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Het voelt een beetje dubbel idd. Enerzijds is het heerlijk om geen 'klachten' te hebben, terwijl het je anderzijds weer onzeker maakt omdat ik nu bijna ga denken dat ik een olifantendracht zou gaan krijgen (als er geen inleiding e.d zouden bestaan ;) )
    Maargoed, je leest ook wel vaker dat het echt uit het niets komt, dus zal dat bij ons ook wel het geval zijn!
    IK was altijd heel bang voor de bevalling, maar nu ga ik er bijna naar uitkijken.....

10. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou meiden ik kan je gerust stellen hoor!
    Ik ben van mijn eerste zwangerschap ook zo vanuit het niks bevallen.
    Gewoon de dag ervoor van alles gedaan en zelfs op de fiets naar het centrum geweest en s,avonds laat nog een hoop was weg gestreken.
    Om half 3 snachts nog uit bed geweest om wezen te plassen en om half 5 werd ik wakker met de gedachten dat ik vruchtwater verloor met wat ruchtkrampjes.
    Maar toen ik in de douche stond was het de slijmprop die in mijn onderbroek lag en heel snel daarop kreeg ik gewoon in regelmaar rugweeen en dat vond ik allemaal best mee vallen hoor die pijntjes.
    Om kwart voor zes was de vroetvrouw bij mij en die keek met hele grote ogen aan dat ik al 8 cm ontsluiting had alleen moest ze mijn vliezen wel breken.
    Dat gedaan maar ik moest gelijk naar het ziekenhuis omdat er in de vruchtwater gepoept was, maar goed bij 8 cm ontsluiting gaat het dan ineens allemaal heel erg hard en kreeg ik gelijk persdrang.
    Kwart over 6 in het ziekenhuis en na 3 keer persen was mijn dochter om kwart voor 7 geboren.

En ik vond het een bevalling die zomaar uit de lucht kwam vallen en zelf in een vogelvlucht heb mee gemaakt.

Groetjes Anna

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Lijkt me heel fijn om zo makkelijk en snel te bevallen Anna, daar teken ik voor.

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Loeki, ik ben er ook nog ;) En ik heb ook nog nergens last van behalve af en toe die steken wat jij ook hebt. En het valt mij op, dat veel mensen al met 37 weken of zelfs eerder veel harde buiken ofzo hebben. Ik heb zelden een harde buik, en dan is het niet eens pijnlijk ofzo.
    Als ik die dikke buik niet zou hebben, zou ik niet eens weten dat ik zwanger was ;) maagzuur en puistjes effe achterwege gelaten!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    same same hè Sandra. Maar zelfs harde buiken voel ik niet.

14. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik ben ook min of meer uit het niets bevallen..
    Geen last van voorweeen of harde buiken gehad. De avond ervoor heb ik nog gezellig oud en nieuw gevierd en toen had ik totaal geen voortekenen. Rond half 2 s'nachts zijn we naar bed gegaan, en ik werd om 5 uur s'ochtends wakker met flinke weeen. Ze is wel pas s'avonds om 21.43 uur geboren, maar als je me de vorige dag zou zeggen dat ik de dag erna zou gaan bevallen had ik je keihard uitgelachen. Ik was er ook totaal nog niet mee bezig, en had ook echt verwacht dat ik overtijd zou lopen. Ik ben trouwens 3 dagen te vroeg bevallen...

15. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mij braken in een keer de vliezen! Nog niks aan de hand hoor, geen weeën of zo!
    Toen na een uur of 6 had ik om de minuut ineens weeën, we hebben dit twee uur lang geklokt... :confused: Toen de vk kwam had ik nog maar 2 à 3 cm ontsluiting. Uur later was de vk er weer want ik was al aan 't persen! Even later lag mijn dochter op mijn buik!

Bij mij kwam het redelijk uit de lucht vallen ja.

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou, goed om te lezen dat het idd ook wel 'gewoon uit de lucht komt vallen' . Er is dus nog hoop voor ons ;)
    Die bevallingen die jullie beschrijven, daar teken ik voor zeg!
    Misschien is het dus juist een gunstig teken om nergens last van te hebben......Think positive!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, je zou bijna gaan denken dat de meeste bevallingen zonder voortekenen ook heel snel verlopen.

18. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ja.....dat biedt perspectief, haha!
    Terwijl ik juist altijd zei dat ik wel een helse bevalling zou krijgen, omdat de zwangerschap zo makkelijk verloopt, zonder al te veel ongemakken.
    We zullen zien.....

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou als dát een maatstaf mag zijn, dan moet mijn bevalling pijnloos verlopen, maar daar reken ik maar niet op :p

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik geloofde het zelf ook nooit dat een bevalling uit de "lucht kon vallen" maar dat is hier ook gebeurd.
    nooit last gehad van kwaaltjes of harde buiken ofzo.
    mijn bevalling duurde ook maar 4,5 uur.
    ze zeggen wel dat je wat rustiger word een dag van tevoren, dat klopte bij mij ook. was wat prikkelbarder dan anders...

ennuh loeki dat pijnloze bevallen van jou, reken daar maar niet op, hahaha!

Deel Deze Pagina