Ons meisje/ 27 juli 2009/ 4120 gram/ 55cm. De 27e wordt ik s nachts om 2.10 wakker. Ik heb wat buikpijn en voel me niet lekker. Even schiet het door mijn hoofd, zou het begonnen zijn? Maar ik durf er niet op te hopen. Het rommelt al een poosje dus Maar de buikpijn lijkt toch verdacht veel op weeën en om 2.30 is mijn man ook wakker en gaat timen. De weeën komen om de 4-5 minuten en duren ook 1 minuut. Na 1 uurtje bellen we de verloskundige. Die constateert al 3 centimeter ontsluiting en breekt mijn vliezen. Helaas heeft ons meisje in het vruchtwater gepoept en moeten we naar het ziekenhuis. Om 5 uur zijn we daar. De weeën zijn nog goed op te vangen en de verloskundige verwacht dat het voorspoedig zal gaan. Ik verlies erg veel vruchtwater. Om +- 7.00 heb ik 5 centimeter, goed dus. Rond 10.00 heb ik +- 7 centimeter. Lijkt zeer voorspoedig te gaan. De weeën worden heftiger en moeilijker op te vangen. Rond 12.00 zit ik nog steeds op 7 centimeter en de verloskundige wil de gynaecoloog laten kijken. Zij vind dat ik nog maar 5 centimeter heb! Dat betekent dus dat er al een paar uur niks is gebeurd. Ze adviseert om een ruggenprik te laten zetten en dan met weeënopwekkers de rest te laten ontsluiten. Ik ben altijd al bang geweest voor de ruggenprik en de 5centimeter komt een als een klap in mijn gezicht. Al die pijn voor niks!! Ik moet echt huilen maar besluit toch het advies aan te nemen. Zo gaat het ook niet. Dus met pittige weeën naar de o.k. voor de prik Dit was ergens tussen 14.00 en 15.00. Er zitten inmiddels twee buisjes in mijn vagina. 1 voor de hartslag van ons meisje en 1 om de weeën te meten. Op de o.k. krijg ik nog 2 plakkers voor mijn hartslag, 1 infuus, de ruggenprik in mijn rug en die wordt nog eens op de schouder bevestigd. Nog een bloeddrukmeter op mijn rechterarm en dan hang ik aan de draden. De ruggenprik zetten valt reuze mee, en de opluchting is enorm! Ik voel niets meer, heerlijk! Wel raar, die dooie benen. Terug op de verloskamer wordt de weeënopwekker aangesloten en heb ik snel mooie, regelmatige weeën. Rond 18.00 komt de gynaecoloog toucheren. Bijna volledige ontsluiting! Wat een opluchting. Maar omdat de ruggenprik moet uitwerken en ik persweeën moet krijgen moet ik wachten. Rond 21.00 mooie volledige ontsluiting en hoofdje in zicht. Rond 21.15 ga ik meepersen. Dat gaat hartstikke goed! De pijn valt erg mee. We krijgen veel complimenten dat we het samen zo goed doen. Mijn man trekt me er doorheen en ik zie aan zijn ogen dat het moment steeds dichterbij komt. Hij heeft me al de hele dag goed door de weeën heen geholpen. Ik krijg nog en knip rond 21.45 en om 21.56 wordt ze geboren! Wat een kick geeft dat zeg!!
Gefeliciteerd met jullie dochter. ik weet niet of het nog kan maar je verhaal is erg slecht zichtbaar in die letters dus misschien even aanpassen.
Van harte gefeliciteerd, DeelighT! Fijn dat alles zo goed gegaan is! Geniet lekker van jullie dochtertje! Liefs Isa
hhmm, zie niet hoe ik hem kan wijzigen.... Knopje wijzigen zit er niet bij, ben wel ingelogd..... wat raar zeg
Volgends mij kun je alleen een bepaalde tijd wijzigen want mijn bericht van gisteren kan ik ook niet meer veranderen. Heel vreemd
heey mooie bevalling hoor!! hoop dat ik dit ook ga krijgen zo...hihi Proficiat met je dochtertje. gr.rensje
Meen je dat nou, rensje? Wil je echt een bevalling van 20uur? Ik weet dat het erger kan maar ik vond het toch stiekem vies tegenvallen hoor! Ik hoop voor jou dat die van jou soepeler mag gaan en zonder medisch ingrepen (ruggenprik/knip). Liefs, DeeLighT
nou moet zeggen dat 20 uur wel erg lang is haha... daar had ik over heen gekeken. En ik bereid me gewoon voor op het ergste dan valt het niet tegen...(aaahh) we zien wel. Je hebt in ieder geval alles achter de rug toch??? en vast een mooie meid. geniet ervan.