Bevalling missen?!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door minimee, 11 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ik ben volgens mij echt een beetje vreemd..maar zijn er meer die met heimwee terug kijken op de bevalling? Ik had een hele lange aanloop van 3 weken met constant voorweeën die niet wilden doorzetten.. was heel pittig. Zware bekkeninstabiliteit en een enorme buik. Ik kon niet meer uit de voeten en zat/lag alleen nog maar dus was constant aan t griepen op die laatste loodjes.
    Afgelopen dinsdag op woensdagnacht ben ik bevallen van een prachtige zoon. Precies zoals ik wilde. Thuis, in bad. Mijn ontsluiting vorderde in eerste instantie niet, en had 2 uur lang weeën voor amper een centimeter. (Liep al weken met 3cm)Toen ik eenmaal sterkere weeën kreeg en op 5cm zat, heeft de vk boven mn vliezen gebroken vlak voor ik in bad ging. Dat was om 01:24. Om 01:41 de eerste perswee en om 01:43 is ons mannetje geboren. Surrealistisch snel dus. Het moet echt nog een plekje krijgen merk ik. Ik had de bevalling misschien iets bewuster mee willen maken. Langer in het bad willen zitten om weeën op te vangen en me voor te bereiden op het moment dat hij werd geboren maar het ging zo snel! Zo lang naar uitgekeken en ineens was het moment daar. Ik kijk naar zijn voetjes en bedenk me dat die zo lekker langs schuifelden in mn buik. Toen kon ik dat alleen zelf nog voelen.. nu is hij van iedereen en dat vind ik moeilijk. Mn buik voelt leeg en morgen neemt de verloskundige afscheid. Bah... het is de 4e en een 5e komt er niet.. ik vind het moeilijk. En het hoort erbij, I know. Maar oh man.. stop de tijd! Ik wil t allemaal nog eens overdoen (deze zwangerschap/bevalling). Terwijl t mega zwaar was! En ik blij ben dat ik weer kan bewegen haha!

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Mijn bevallingen duurde 16 en 12 uur, en ik vind dat wel prima. Ik vind het hele proces mee maken prettig, en dat mijn hoofd het allemaal bij kan benen bewust. Ik zou hetzelfde hebben als jij als ik zo snel beviel.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ten eerste gefeliciteerd! De bevalling miste ik niet, zware zwangerschap met ceel pijn door constante blaasontstekingen.

Onze zoon kwam te vroeg met 34.5 ik was er nog niet aan toe dat hij kwam. Hij was er toch in eens en ik miste het lege gevoel.
    Hij lag op neonatologie en voelde me eenzaam.
    Dus niet de bevalling maar wel een fijne zwangerschap en een rustige tijd na de bevalling.

( na de bevalling kreeg hij verborgen reflux)

Deel Deze Pagina