Klachten na bevalling door lekkage door de ruggenprik. Bloedpatch?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Druffia, 15 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Lieve dames,

Weekje geleden ben ik bevallen en al snel na de bevalling enorme hoofd - en nekpijn + oorsuizen; Lekkage door de ruggenprik. Het was allemaal niet meer te doen en heb mijn kraamtijd tot nu toe de meeste dagen plat liggend doorgebracht. Nu heb ik vrijdag een bloedpatch gehad en waren de klachten 24 uur weg , helaas kwam de pijn daarna weer terug (in iets mindere mate, maar alsnog niet te doen om rechtop te zitten. )
    Nu de komende dagen extra pijnstillers en veel cafeïne nemen. Met de diclofenac en paracetamol erbij kan ik weer enigsinds functioneren, de oorsuizen zijn er nog flink.
    Ik was benieuwd of er ook moeders zijn die ook deze klachten hebben gehad en hoe lang het herstel heeft geduurd? En was dit met of zonder bloedpatch?
    Een tweede bloedpatch is aangeboden voor eind deze week als er geen verbetering is, maar ik durf niet meer zo goed.
    Daarnaast ben ik zo bang dat deze hoofdpijn nooit meer over gaat. Hoewel de anesthesist heeft gezegd dat het hoe dan ook over gaat. Maar hoe lang zal dit nog duren? Benieuwd naar ervaringen...

Liefs

2. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    O wat naar @Druffia.. wij hebben even samen geschreven in het "uitgerekend van 1 t/m15 juni" topic.
    Ik heb ook oorsuizen, maar niet door een ruggenprik. Weet hoe naar dat alleen al kan zijn :(. Ik zeg oorsuizen, maar ik hoor een brom/piep. Jouw klachten zijn echt niet leuk en zo had je jouw kraamweek niet voorgesteld natuurlijk. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee, maar wilde ook niet zomaar wegklikken. Ik heb wel gehoord dat je enorme hoofdpijn kan krijgen na zoiets, maar dat dit idd na verloop van tijd wegtrekt. Probeer het zo te bekijken: jouw lijf is zwanger geweest, bevallen.. en alleen dat al is een flinke aanslag geweest. Het loslaten van de placenta en de geboorte van jouw kindje brengt zoveel hormonale veranderingen met zich mee, waar echt tijd voor nodig is. Daarnaast heb je nog het lichamelijk herstel (de wond in je baarmoeder, je bekkenbodem en wellicht je onderkant die moeten herstellen. Als daar nu de klachten van je ruggenprik bovenop komen, kost het wellicht even tijd voor je lijf dit allemaal herstel heeft.

Ik hoop echt dat je je snel beter voelt! Maar wees lief voor jezelf, niet bang zijn dat het nooit meer over gaat, het kost even tijd.. gun jezelf tijd om te herstellen en probeer zoveel mogelijk te genieten van je kleintje, hoe lastig ook misschien op deze manier! ❤ beterschap!

Druffia vindt dit leuk.
  3. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Bedankt voor je lieve reactie! Klopt, ik had een tijdje met jullie meegeschreven, helaas kreeg ik het niet bijgehouden om met jullie mee te blijven schrijven.
    Inmiddels kan ik weer recht overeind zitten,lopen en zelfs weer een beetje "normaal " deelnemen aan het gezinsleven. Het vertrouwen is er nu dat het over gaat. De pijnstilling moet ik nog afbouwen.
    Tsjah dit is niet hoe ik mijn kraamweek voor mij zag, maargoed we zijn nog maar een week verder en ben allang blij dat het nu zoveel beter gaat...

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier twee weken fikse hoofdpijn gehad, daarna nam het gelukkig heel snel af! Echt in de derde week was ik pijnvrij :)

Druffia vindt dit leuk.
  5. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat het beter gaat en dat het vertrouwen er is, zo kun je toch wat meer genieten van jullie kindje.

En natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte!❤

Druffia vindt dit leuk.
  6. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Wat vervelend dat je dit ook hebt gehad, wel heel fijn om te lezen dat je in de 3de week pijnvrij was!

7. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Dankjewel!! Jij heel veel sterkte nog met de laatste loodjes!

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oh wat naar zeg! En als eerste gefeliciteerd trouwens!
    Ik heb dit ook gehad, bloedvaten na een paar dagen. Maar klachten waren niet weg. Pas na week of 2 a 3. Ze werden wel steeds minder heftig.
    Veel cola gedronken op aanrader anesthesist. 2e bloedpatch heb ik niet gedaan.

Ik weet wel dat ik echt nooit meer een ruggenprik wil. Wat voel je je dan slecht he.

Heel veel sterkte en beterschap!

Druffia vindt dit leuk.
  9. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Nou precies, nu ik deze ervaring heb gehad, wil ik nooit meer een ruggenprik. Toch goed om ook van jou te horen dat het binnen 2 a 3 weken echt helemaal weg was. Bedankt voor je reactie!

Baileyy vindt dit leuk.
  10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou inderdaad. Ik vond het echt heel erg heftig. Zo raar en naar hoe je je voelt. Afschuwelijk! Sterkte hoor!!

Druffia vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.043
    17.011
    113
    Jess93 vindt dit leuk.
  12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier ook gehad! Bij mij hielp de bloodpatch voor 50%, het was dus iets beter geworden waardoor ik iig rechtop kon om te eten en drinken maar verder lag ik ook plat inclusief de vollebak paracetamol op een dag (ibu mocht ik niet omdat het bloed meer verdund nog). Na 1.5 week was het plots zo goed als weg! Na 2 weken helemaal klachtenvrij.

Het enige wat ik nu merk nog is dat als ik nu hoofdpijn heb vanwege vermoeidheid of niet lekker zijn dat de hoofdpijn veel erger kan worden dan voor dat lek. Gelukkig duurt dat dan ook maar max een dag en werkt ibu/pcm prima hiertegen!

Druffia vindt dit leuk.
  13. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoe lang is dit voor jou geleden? Dus wel blijvend meer hoofdpijn aan over gehouden dus. Ik had echt nooit last van hoofdpijnen, heb nu echt wel nog meer begrip gekregen voor mensen die hier regelmatig mee moeten dealen.

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Nu 4 jaar geleden. Het is niet zo zeer dat ik vaker hoofdpijn heb dan eerst, echter als ik hoofdpijn heb schiet t sneller door naar echt erge hoofdpijn. Maar gelukkig is dat te verhelpen met ibu/pcm, dus in die zin heb ik er niet veel hinder van :)

Hoe gaat t nu bij jou?

Druffia vindt dit leuk.
  15. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Vandaag de eerste dag zonder pcm en heb geen hoofdpijn meer! Ik geloof dat het nu echt helemaal weg is!

Jess93 en evaleana vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina