Afgelopen vrijdag ben ik bij de huisarts geweest voor mijn eerste echo. Hier int dorp doen zij de verloskundige hulp Nu zou ik na mijn berekening vrijdag zeker 6 weken zwanger zijn geweest (Laatste menstruatie 20-12-2014, positieve ovulatietest 12 januari) Nu kon ze uitwendig niks zien, en met inwendige echo leek holte enz wel op zwangerschap en zag je in de verte heel pril iets.. Ze kon verder niets meten en maakte ervan dat alles nog te pril was Ik mag nu over drie weken weer komen Maar op dit termijn moet er toch inwendig al wel iets beters te zien zijn?
Goedenavond, het kan twee dingen betekenen. Het kan zijn dat je toch minder ver zwanger bent dan dat je zou verwachten. Soms kan het zijn dat het eitje een aantal dagen stopt met ontwikkelen en in een rustfase komt. Dit fenomeen heet diapauze. Vervolgens gaat het eitje toch weer verder met de ontwikkeling. Hierdoor kan het zijn dat je minder ver bent dan verwacht. Het kan ook zijn dat de ontwikkeling gestopt is en dat er sprake is van een missed abortion. Het is dus echt afwachten wat de echo over een paar weken gaat uitwijzen. Wel ontzettend spannend hoor! Succes en sterkte toegewenst! Groetjes Monique