pijn bij vrijen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Droommama, May 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Droommama

Droommama Actief lid

Sep 27, 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

12 weken geleden ben ik bevallen. Na zes weken hebben mijn vriend en ik voor het eerst gemeenschap gehad, maar dit was toen ontzettend pijnlijk. Nu, na 12 weken is het nog steeds pijnlijk van binnen. Ik zou verwachten dat alles onderhand wel genezen zou moeten zijn. Hoe zou dit kunnen komen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Droommama,

altijd een vervelende klacht zo na de bevalling. Geef je nog borstvoeding? Want vaak door de hormonen die je dan in je lijf hebt, wordt je van onderen droger en kan gemeenschap pijnlijk zijn. Maar ook zonder BV kun je door de nog aanwezige hormonen droger zijn en gevoeliger. Gebruik altijd veel glijmiddel als het niet vanzelf gaat. Probeer met wat glijmiddel zelf eens een beetje te voelen of er een bepaald plekje is dat zeer doet of dat het helemaal niet prettig voelt. Probeer eens wat andere standjes, want dat kan ook echt schelen.
    Komende weken moet het toch vaak wel een beetje beter worden. Oefening baart kunst. Mochten de klachten komende maanden blijven is het wellicht een idee m eens via de huisarts naar een seksuoloog te gaan. Soms heb je aan één of twee bezoekjes al genoeg en kun je met die tips verder.

Groeten Brigitte

Share This Page