Enorm pijnlijke eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Cathelijne1986, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hallo verloskundigen,

Ik weet niet zeker of ik dit aan jullie kan vragen want ik heb geen kinderwens meer. Maar in ieder geval:

Ik ben bijna 33 en na twee jaar implanon gebruik ik sinds drie maanden geen hormonale anticonceptie meer, enkel condooms. Ik heb heel netjes een eisprong rond dag 16 en wordt rond dag 28 ongesteld.
    Alleen de eisprong is zo ontzettend pijnlijk! En het kost me nachtrust, want ik word echt wakker van een enorme stekende pijn in mijn onderbuik en lig vervolgens een kleine twee uur dubbel met een warme kruik tot het langzaam wegebt. Ik kan dan ook helemaal niks verder.

Nu vraag ik me af:
    Kan ik iets doen om dit te voorkomen?
    Kan het kwaad?
    Ik heb ooit gelezen dat een heel pijnlijke eisprong kan wijzen op een naderende overgang (vroege overgang zit in mijn familie) klopt dat? Mijn menstruaties zijn niet pijnlijk, wel korter en minder hevig dan vroeger. (Al kan dat ook komen door veel gewichtsverlies)

Of is dit gewoon een kwestie van elke maand uitzingen?

Alvast bedankt :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Cathelijne1986,

ik zou het eerlijk gezegd niet weten Het is wel vervelend dat je er zo'n last van hebt en dit is wel iets dat ik met je HA zou bespreken. Dan kun je gelijk datgene over de overgang vragen. Misschien dat hij/zij toch weer orale anticonceptie zal adviseren omdat dat soms deze klachten kan onderdrukken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina