bevalling na schouderdystocie

Discussie in 'De bevalling' gestart door nina1982, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hey Nina,

Fijn dat de groei echo goed was!
    Jouw geboorteplan ziet er goed uit, zo kun je met een gerust hart voor een natuurlijke bevalling gaan.

Succes!

Groetjes,
    Roosje

2. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hoi,

Ik ben vd 2de bevallen met schouderdystocie!

wat een happening zeg! Was onder controle bij de gynaecoloog ivm streptococ en hoge bloeddruk vorige bevalling! Veel groeiecho's gehad en ons mannetje was niet abnormaal groot! (zijn zus was met 42 weken 4450 gr en 51cm)
    19 oktober was ik uitgeteld en moest ik bij een andere gyn voor controle, buiten mijn enorm hoge bloeddruk vond ze ook dat de kleine man een nogal abnormale buikomtrek had en gaf aan dat ze mij de volgende dag wou inleiden! (andere gyn wou mij door laten lopen)
    Volgende dag ingeleid en aan de antibiotica voor streptococ, de bevalling ging supersnel... Totdat alleen het hoofdje eruit was....
    Daarna is alles langs me heen gegeaan, ze hebben bovenop me gelegen geduwd, alles! Op een gegeven moment alarm, veel mensen en op handen en knieen en een hand vd gyn erbij om de schouder los te wrikken is uiteindelijk mijn GROTE man geboren!
    Hij ademde in eerste instantie niet, maar is gelukkig vrij snel weer gaan ademen! Hij was helemaal gespikkeld in zijn gezicht vd stuwing en opgezwollen en bont en blauw! Ik geen enkele schade, omdat een knip niet helpt , hij zat namelijk achter het bot van mijn bekken vast! Op dat moment was ik alleen maar blij dat hij nog leefde, achteraf was ik boos! Waarom hebben ze dit niet eerder gesignaleerd?? Hij woog 5100 gram en was 53 cm...

Mocht ik ooit een 3de willen dan moet ik met 38 weken een keizersnee (dit gebeurd niet meer want ik ben er klaar mee)..

Ik wil je echt niet bang maken en je moet doen wat je gevoel je ingeeft!! Maar denk er wel goed over na!

Succes!

3. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    hier nog een wat voor de keuze staat ks of natuurlijke bevalling (inleiden ivm suiker) mijn dochtertje had ook schouderdystocie. in principe heeft ze er niks van over gehouden tenminste dat zeggen ze, had reflux??? weten ze niet zeker maar ik heb de eerste 10 maanden een huilbaby gehad, en ik denk er wel eens over na dat dit van de bevalling is gekomen.

afgelopen week heb ik een gesprek met de gyn gehad over de bevalling. ik heb zwdiabetes met insuline en vanaf 28 weken gaan we naar de groei kijken, mocht het goed blijven gaan zoals nu dan hebben zij zoiets dat ik best via normale weg kan bevallen, ik mag kiezen als ik een ks wil.

ik denk er heel veel over na maar ik kom er niet over uit.
    ks wil ik eigenlijk niet, maar natuurlijke bevalling durf ik niet goed. ben blij om te lezen dat er toch nog succesverhalen van de volgende bevalling zijn. en zal dit meenemen in mijn overwegingen.

4. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ sunny: snap heel goed je twijfel. Die zit hier ook nog steeds. het is dat ik met dit bevalplan en de echo;s het durf aan te gaan. Veel succes

@ joenka63: Dat klinkt wel heel pittig!1 Kan mij voorstellen dat de volgende dan een KS wordt. Was ook een erg groot kindje.
    Hier wordt hij geschat op dezelfde grote als mijn dochterje zo;n 3700 gr.

Vanavond weer groeiecho.

Deel Deze Pagina