Maakt dat nog verschil? Dus stel je vliezen breken en je baby is niet ingedaald, krijg je dan flatsj een hele 'sloot' vruchtwater ineens? En stel je vliezen breken en je baby is al wel volledig ingedaald, fungeert het hoofdje dan als een soort stop en is het verlies van vruchtwater dan meer in kleine beetjes/druppels? Ik heb dat dus laatst ergens gelezen, maar ik kan het niet weer vinden. Vraag me dus af wat jullie ervaring is? Ik probeer een beetje mijn risico in te schatten Ondanks dat niet veel bevallingen beginnen met het breken van vliezen (10% dacht ik) heb ik toch wel steeds zoiets: wat als het hier gebeurt (feestje, winkel..) Het lijkt me zo... tja, je trekt dan zo de aandacht hè met zo'n flatsj. Kindje is wel volledig ingedaald, misschien beperkt dat het flatsj-risico enigzins
Je omschrijft het wel erg leuk: Flatsj! Ik zie het al helemaal voor me. En wat als je net aan het fietsen bent? Of dweilen?
Hoi Hoi, Bij mij maakte het geen verschil... De oudste was volledig ingedaald maar voelde net alsof ik moest plassen... toen het bleef komen zonder dat ik het kon ophouden toen had ik door dat het om mijn vliezen ging. Bij mijn jongste zoon voelde ik iets knappen, hij was niet volledig ingedaald, maar ook bij hem voelde het alsof ik moest plassen..
Mijn dochter was volledig ingedaald, maar bij het strippen heeft de vk haar even iets omhoog gedrukt zodat er wat vuchtwater tussen kwam te zitten. Ik neem aan dat dat was zodat, mochten mijn vliezen breken ik er nog wel iets van zou merken of zo.
Bastet, Whahahaha nou als je toch al aan het dweilen bent hihi das dweilen met de 'kraan' open Bij mij was dochterlief lekker ingedaald en lag ze vast. Toch kwam ik onder de douche vandaan (goede plek ervoor! ) en FLATSJ... Ik hoorde bij die 10 procent. Geen krampje, weetje, gevoeletje... NIETS. Gewoon flatsj Dus geen hoofdje als stop hier Wel werd het na de eerste flatsj behoorlijk minder, maar het bleef lopen zeg maar. Gelukkig voelde ik wel elke keer wanneer het teveel werd en kon ik boven toilet/emmer hangen om het 'los' te laten. Ik kon het wel binnenhouden. Maar tot zekere hoogte natuurlijk liefs!
Hier een ingedaald kindje en ook ik hoorde bij die 10% en flatsj daar kwam de waterzee haha, eerst dus heel veel in 1x wat eruit kwam, bleef nog even lopen, ma werd daarna wel veel minder en heb er zelfs niks meer van gemerkt dus weet ook niet of het is gestopt of mssn nog druppelde. Succes alvast met je bevalling! xxx
Goh nou... dus daar kan je ook al niks van op aan lees ik wel haha! In elk geval bedankt voor de reacties! Bastet, al dweilend lijkt het me perfect, als je dan toch bezig bent Fietsend lijkt me wat minder ideaal, sjeee... trek je een heel spoor naar je huis, ik zie het helemaal voor me
Mijn meisje lag ingedaald en ik heb 1 x een klein golfje gehad en toen niks meer .... tot de geboorte manlief zei dat er heel veel met het persen meekwam ( ja hij heeft alles uitgebreid geinspecteerd down under )
Bij mij was jayden volledig ingedaald en ik had een grote flatsj hahaha leek net alsof ik in bed plaste en toen ik opstond om naar de wc te gaan was het nog veeeeeeeeeeel meer. Als jayden nog niet was ingedaald moest ik gelijk gaan liggen als mn vliezen dan waren gebroken. Maar tijdens de geboorte kwam er nog meer flatsjjj zoals jij het zegt haha
Hier ook een flatsj gehad, lag in bed toen het gebeurde,ik voelde het knappen en ik liep leeg. Zoontje was volledig ingedaald,maar was de gehele dag nog zo beweeglijk dat ik de hele dag door plonzen vruchtwater verloor. Vroeg me op een gegeven moment af of mijn kindje niet droog lag haha!
Ik behoor ook tot die 10% waarbij de vliezen braken zonder enig voorteken, wee of wat dan ook. Eén felle steek en flatsj een hele lading water, mijn man kon wel letterlijk dweilen . Zoontje was nog niet goed ingedaald, lag wel in bekken maar nog niet 'vast' zeg maar. Ik bleef gestaag water lekken, vaak in flinke scheuten, maar had dan ook veel vruchtwater. Pas in zh was dat wat minder, maar toen was de bevalling al zo'n 4 uur aan de gang.
Hier behoor ik ook tot de 10% wiens vliezen braken zonder enig voorteken, ook nog eens 2 weken te vroeg dus totaal onverwacht. We waren ent uit eten geweest en ik lag op bed te lezen, wilde net gaan slapen maar moest nog even naar het toilet en op het toilet (goed getimed dus haha) braken mijn vliezen. Eerst een grote flatsj en daarna bleef het maar lopen. Uiteindelijk heb ik 70 uur gelopen met gebroken vliezen en kon ik het goed af met een kraamverband na een paar uur. Kleine lag al ingedaald.
Het ligt er ook aan waar je vliezen breken. Dat kan onderaan zijn, maar er kan ook bovenin een scheurtje ontstaan. In dat geval verlies je je water ook veel minder snel.
hier ook een grote flatsj en mn meisje was toch echt helemaal ingedaald en lag goed vast.. mn vliezen zijn op bed gebroken, gelukkig lag er een matje onder hihi, de vk wilde net even voelen aan mn buik en toen knapte er iets, heel grappig om te voelen! daarna bleef het wat lopen heb lekker een luier van de kleine in mn onderbroek gelegd ahah dat vangt meer op als maandverband of kraamverband!
Had mijn verhaal kunnen zijn. Echt precies hetzelfde . Behalve dan dat ik 15 uur met gebroken vliezen heb gelopen en daarna de weeën begonnen.
Bij mij was het ook het eerste teken op de bevalling en ik was onrustiger dan anders, had een apart gevoel, niet eens weeen of iets en nog geen 3 uur later is Jayden geboren met spoed in het ziekenhuis. Ik wist niet dat het percentage zo laag was, maar dan behoor ik ook tot die 10% hihi
haha hier dus nog iemand die bij die 10% hoort kleine man lag nog Niet ingedaald was wel al overtijd.. maar ik hier niet eerst een grote golf, maar juist steeds een erg natte onderbroek waarvan ik d8 wat is dit nou weer? toen ging ik staan viel er een straaltje water op de grond, dus toen d8 ik, ik sta hier niet te plassen dus het zal wel vruchtwater zijn, ik naar beneden gelijk gaan liggen, moest omdat de kleine man niet was ingedaald, en toen het ziekenhuis gebeld, en ben met ambulance opgehaald....moest ook door het niet indalen...!