Hi allemaal Over een kleine 2 weken wordt onze kleine met keizersnede gehaald vanwege volkomen stuitligging. Iemand tips hoe hierop voor te bereiden? Natuurlijk goed uitrusten van te voren, maar verder nog iets? Bepaalde spierversterkende oefeningen of wat dan ook? Alles is welkom
Ik denk niet dat je je speciaal hoeft voor te bereiden, tot de dag van de keizersnede deed ik hier nog alles (wat ik kon dan ). Wat ik wel echt wil adviseren is om na de ks geen diclofenac te nemen, of alleen in combinatie met een maagbeschermer. Ik heb zo'n maagpijn gehad van de diclofenac, super naar en achteraf bleek dus helemaal niet nodig (een verpleegster zei dat ze dat nooit gaf zonder maagbeschermer..). Veel geluk met de kleine straks!
Geen voorbereidingstips. Wel tips voor na kz: - zorg voor goede handcreme neutrale (je wast veel je handen) - zorg voor fijne broeken zonder strakke band rond je buik, yogabroeken zijn fijn. - vraag om een middel tegen misselijkheid als je daar last van krijgt. Ik gaf het steeds aan maar kreeg niks, achteraf dus veels te lang erg misselijk geweest en minder kunnen genieten van mijn zoontje. Krijg je een gentle section? Zoniet dan zal je man met de kleine kunnen buidelen totdat jij terug bent vd recouver. Zoja, dan kan je gelukkig zelf buidelen Ik had een keukentrapje bij mijn bed staan (om in bed te kunnen komen) en een klapstoel in de douche om veilig te douchen.... Verder liet ik kraamzorg warm eten maken zodat ik (of bij jou je partner) dat niet hoefde te doen. Eventueel wat pastasaus etc invriezen voor de eerste dagen. Succes
Spannend, ik krijg wrs ook een KS (tweeling, waarvan 1 in stuit). Wat lijken me de dagen aftellen spannend!!! Als je weet wanneer het staat te gebeuren.. Daarom lees ik even stiekem mee
dit zijn goede tips, vooral het trapje bij je bed en een stoeltje in je douche want je kunt soms nog niet heel erg lang staan. ik had nog een paar van die lelijke oma onderbroeken gekocht bij de zeeman, die zitten lekker hoog over je buik heen. Verder in het begin niet teveel belasten. Omdraaien in bed bijv. vond ik ook erg spannend na de keizersnede omdat je buik gewoon gevoelig is. een sluitlaken of een doek om je buik gebonden kan dan wat steun geven. Verder heb ik na de keizersnede nog een dagje aan de morfine gehangen, en daardoor was ik erg "afwezig" en alle drukte was me snel te veel, dus hou er rekening mee dat je misschien na de bevalling niet je hele ziekhuiskamertje vol met visite kunt hebben. hier kwamen de opa's en oma's kijken maar meer dan dat had ik absoluut teveel gevonden. Oja wat ik als voorbereiding ook nog heb gedaan was genoeg kleding in de "vluchttas" voor mezelf en de kleine, je blijft meestal een dag of 3 a 4 in het ziekenhuis, dus meerdere verschoningen voor jezelf en je baby zijn wel handig. ook heb ik wat pakjes drinken, beschuit en muisjes, en wat koekjes/chips etc meegenomen, zodat je wat te knabbelen hebt buiten het ziekenhuis eten. Succes met je bevalling, en het herstel. En geniet van de eerste mooie momenten met je kindje!
Is een sluitlaken goed te doen? Omdat je dan een wond hebt.. Het lijkt me ook heel prettig maar had gelezen dat iets om je buik niet te verdragen is..
Zoek een klein kussentje wat je de eerste dagen tegen je buik aan kunt duwen als je moet lachen of hoesten oid want Meeeeen, dat doet pijn
Goed uitrusten en laat het dan vervolgens over je heen komen. Er word goed voor jou en je kleine gezorgd en er word goed naar je geluisterd.
Ojaaaah Dat deed zeer, hier was de overgang van gang naar lift (drempel) ook heel pijnlijk ( kindje lag op andere verdiepinh dan mij) En de klinkerweg met gaten, au au...
Sla paracetamol in en neem ook mee naar ziekenhuis. Die verpleegkundige bitch liet mij eerst janken van de pijn voor ik wat kreeg. Mocht nog geen ijspack hebben om te koelen . .. grrr Overleg met de kraamhulp. Ik mocht mijn bed gewoon weer omlaag doen. Ik kroop de eerste keer ook met huishoudkrukje in bed. Gekkenwerk . Een volgende keer /ziekenhuis opname heb ik regie op eigen leven. *hou je natuurlijk wel aan de max dosis en ga er niet overheen. Verder zou ik proberen rust te nemen. Ik kon dat niet (door couveuse opname )8mnd later nog regelmatig pijn. Denk zelf doordat ik te snel weer alles deed ondanks pijn. Voedingskussen tussen de benen maakt op je zij slapen weer mogelijk. Trek boxershorts van je partner aan. Lekker hoge band die niet over het litteken schuurt. Door keizersnede heb je recht op iets extra kraamzorg als je er behoefte aan hebt kan je daar naar vragen. Moet de verloskundige voor tekenen.
Zorg ook voor een handdoek/kussentje oid als je weer in de auto naar huis gaat. Ik had die tussen de gordel en mijn buik en duwde hem even extra aan als er een hobbel aankwam.