Verloskundige was heel begripvol en zei tegen me dat de angst alleen weggenomen kan worden met de bevalling. En zo is het ook. Ze kunnen me niet garanderen dat je geen tr krijgt, maar goed keizersnede doen ze absoluut niet (wil ik ook niet). Ik mag een afspraak maken met de gyn. ook om mijn restklachten te bespreken en gewoon mijn angst uit te spreken. Zodat de gyn. ook weet waarmee ze te maken heeft, mocht ik over tijd gaan lopen. Ze wil wel gaan bekijken of ik ingeleid kan worden na de 40 weken, maar de gyn. beslist daarover uiteindelijk. De kleine loopt nu 1-2 weken voor en ze schat hem/haar op ruim 7 pond. Maar ze zei ook als het echt uit de hand gaat lopen gaan we verder kijken. Al met al wel wat rustiger. Nu loopt mijn bloeddruk alleen weer op dus we moeten het allemaal maar gaan zien. Hopelijk is die donderdag weer goed.
M'n zus was ook flink gescheurd bij de eerste (nét geen totaal). Die zou ook een preventieve knip krijgen bij de tweede. Maar voor de vk de schaar kon pakken, was de kleine er al. Nu durf ik niet te zeggen of ze weer gescheurd is, maar dan zal het een klein beetje zijn geweest. Wat betreft het genieten met je gezin; je kan toch ook je bezoek pas na bijvoorbeeld 1,5 uur bellen? Kan je eerst zelf genieten!
Dit is nu ook zeker de bedoeling en was toen ook onze bedoeling. Maar bij onze dochter kwam ik alleen pas om 8 uur 's avonds terug op de kamer en aangezien mijn moeder ook jarig was en dus een huis vol visite kreeg was het natuurlijk een beetje vreemd geweest als die om half 10 nog weg moest. Daarbij was ons kindje toen al 3,5 uur op de wereld, iedereen wist dat ik die dag ging bevallen i.v.m. inleiding dus dan wil je ook niet te lang wachten. En ik wilde het toen ook graag delen. Na de bevalling heb ik mijn dochter 15 minuutjes bij me gehad en ik zag haar aangekleed weer terug. Dat is meer mijn probleem. Maar mocht ik op een normale manier de bevalling doorkomen dan gaan we dat nu anders doen. Ik heb overigens 9 december een afspraak staan bij de gyn. Eerste plekje wat vrij was bij haar.
Mijn vriendin had bij haar eerste ook een totaalruptuur. Bij haar tweede is ze met 40'weken ingeleid en heeft toen een preventieve knip gehad. Dat was haar heel goed bevallen
Super om te horen. Volgens de vk wordt ik niet helemaal gerustgesteld aangezien ik eerst een positieve ervaring moet oplopen. Ben wel rustiger nu ik gehoord ben en ik naar de gyn. mag. Maar het blijft afwachten. Ze kunnen het gewoon niet garanderen dat het niet gebeurd. Dus ja 'angst voor een tr zal er wel blijven totdat het tegendeel bewezen is.
Ohw ja, dan gaat het even anders dan gepland. Dat is dan wel jammer. Denk dat je achteraf altijd wel dingen hebt die je anders had willen doen/zien. Hopelijk kun je deze keer eerst lekker samen genieten!
Ik zie je berichtjes nu pas. Fijn dat je Vk er zo goed op reageert. En ze heeft ook wel gelijk. Het is een bepaald vertrouwen dat je toch weer moet zien terug te krijgen. Maar misschien dat de gyn ook kan meedenken over de bevalling.
As. maandag het gesprek met de gyn. De spanning loopt wel enorm op voor de bevalling, maar ook voor het gesprek. Iemand enig idee wat ik er van kan verwachten? Evt. spierspanning testen had volgens de vk niet zoveel zin nu. Klachten verergeren wel nu, maar dat schijnt logisch te zijn i.v.m. verweking e.d. Ze zei dat ze waarschijnlijk wel een groeiecho zullen maken. Nu hecht ik daar niet echt veel waarde aan aangezien ze onze dochter op net 6 pond schatten en die was toch echt ruim 7 pond. Ben blij dat mijn man meegaat en onze dochter niet. Hij heeft beloofd dat als ik alles nuanceer (ben ik best goed in tijdens gesprekken) hij ingrijpt. Hopelijk neemt ze het serieus. In mijn verwijsbrief staat al dat ik niet over tijd wil gaan, terwijl dat het idee van de vk was. even van me afschrijven hoor brrr
Ik ben weer terug van mijn gesprek. Het was heel goed dat ik was gekomen en heel reëel wat ik aan de orde bracht. Ze vroeg wat ik wilde en dat wist ik niet(ja wat moet je). Zelf vond ze een keizersnede wel gerechtvaardigd. Ze gaat dit nog met de andere gyns overleggen en ik word woensdagavond gebeld. Vind het heel heftig, is echt schakelen. Maar goed de kans dat het weer gebeurd is aanwezig en aangezien ik al klachten heb.. Spannend nu of het ook echt doorgaat.
Jee, das inderdaad wel even schakelen. Tja, wat kun je er zelf over willen. Een keizersnede is natuurlijk ook niet zaligmakend, maar je hebt wel de garantie dat het niet weer gaat gebeuren. Spannend hoor!
Nou het wordt een geplande keizersnede. Woensdag hoor ik wanneer. Ze wil het zo lang mogelijk uitstellen. 3 gyn. durfden het niet aan om me natuurlijk te laten bevallen. Nu afwachten wanneer en hoe en wat. Bedankt voor jullie hulp. Had echt even een schop nodig om naar de gyn. te gaan, maar ben nu super blij dat ik het heb gedaan.
Wat fijn voor je dat er een keuze is gemaakt. Nou komt het wel erg dichtbij. Ik had gewild dat iemand mij een schop onder mn kont had gegeven. Zeker omdat gynaecologen en verloskundigen hier toch wel een andere mening over kunnen hebben. Nou, veel succes met je aanstaande keizersnede en geniet van de mooie tijd die komt.
Wij zijn vandaag om 13.20 uur weer trotse papa en mama geworden van een zoon, Jefta. Hij weegt 3575 gram en is 51 cm. Hij doet het goed. Hij is nog wel erg moe en ik ook, maar het is erg meegevallen allemaal. Hij is super lief uiteraard. Keizersnee is me 100% meegevallen, maar goed de ruggenprik werkt nog wat na en heb goede pijnstilling.
Wat leuk zeg. Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk ben je inmiddels al wat meer op geknapt. Geniet er maar lekker van!