bevalling opeens begonnen of rommelde het al?

Discussie in 'De bevalling' gestart door anna123, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook geen enkel sein van te voren. Daags te voren nog met de trein weggeweest (wel een tasje mee met reserve ondergoed/broek en zo voor als de vliezen zouden breken) familie bezoeken, want zelf rijden met de auto vond ik niet zo fijn. Op de dag zelf nog de geboortekaartjes klaargemaakt (ik ben altijd veel te laat met dat soort dingen) met het avondeten een flinke winterkost gegeten en toen rond 20.30 voelde ik me opeens vreemd. Wist ik veel hoe weeen echt zouden aanvoelen. Dan kun je nog zoveel boeken lezen, zwangerschapsgym volgen. Pas 1 uur later had ik door dat ik weeen had, want het gevoel kwam toch wel regelmatig en opeens deed het ook best pijn. Snel alle boekjes er bij gepakt hoe ik ze weg moest puffen of wat voor houding ik het beste kon nemen. Want het lukte niet echt ook al deed ik mijn best de oefeningen vd gym toe te passen. Dus ook de boekjes maar aan de kant geschoven en ik heb vnl op de wc gehangen... Was wel blij achteraf want alles was eruit. Er gebeurde dus niks vervelends tijdens de bevalling :). Om 1 uur kwam de verloskundige, die zei dat ik om 4 uur naar het ziekenhuis mocht en 2 uur later is mijn dochterje geboren. 1 dag voor de uitgerekende datum. Terwijl ik altijd het gevoel had gehad dat ik veel later dan de uitgerekende datum zou bevallen.
    De bevalling is me echt heel erg meegevallen.

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Bij mij rommelde het niet echt voor mijn gevoel, maar had al wel 2 a 3 dagen voor de bevalling rozig/rood slijm. Dit betekende dus dat het aan het beginnen was.
    Ik ben de dag voor de bevalling nog voor de laatse keer bij de vk geweest (ik was toen 40 weken en daarna sta je onder controle van het zh), daarna nog boodschappen gedaan. S'avonds waren we aan het rummikubben en toen begonnen de weeën. De volgende ochtend zijn we naar het ziekenhuis gegaan, waar Ryan een paar uur later is geboren.

3. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Hey ,
    Die pijn op, rond en bij je schaamheuvel die ken ik. Ik heb het vooral als ik opsta en ga lopen, lijk echt al een beetje op een eendje hahaha.

Liefs Sandra

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die dag nog gewandeld, flink stuk, boodschappen gedaan, Om 16:00 hele huis nog stofgezogen ( het was toen 30 graden...) om 17:00 ging ik zitten, om 18:00 begonnen de eerste krampen om 0:10 is onze dame geboren!

Ik denk dat doordat ik de hele dag nog zo bezig ben geweest dat een ernome bevordering is geweest van een super bevalling!!

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    bij de 1e totaal geen gerommel. Ik was 38 weken zwanger en stond om 11.00 uur op uit en bed om te gaan douchen. Toen ik klaar was heb ik me afgedroogd en aangekleed en om 11.30 uur kreeg ik een wee, zomaar uit het niets, totaal onverwacht en om 15.18 uur was ik mama van m'n 1e dochter.

Bij de 2e 's avonds naar bed met wat harde buiken. Om 3.45 uur 1e wee en om 6.28 uur werd onze 2e dochter geboren.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier wilde we s avonds nog naar een verjaardag gaan. Dus wij op tijd gegeten en ik stond onderhand al met mn jas aan. Om 6-7 uur kreeg ik toch wel wat harde buiken; ik dacht nog dat trekt zo wel weer weg. Het was niet echt pijnlijk, maar ze bleven toch maar komen. Verjaardag uiteindelijk maar afgebeld ;) en om een uur of 10 pas de VK gebeld, twijfelde nog steeds of ik wel echte weeën had. Maar ja toen toch al 4cm.
    De volgende ochtend is onze zoon geboren.

7. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Hier ook niets van dat alles. Geen gerommel, geen voorweeën of oefenweeën, geen voorgevoel, helemaal niks..
    Met 41+6 om 11.30 uur nog gestript en daarna in het zkh aan de ctg gelegen omdat ze toch echt de volgende dag gingen inleiden.. De rest van de dag nog steeds niks. Rond een uur of 7 's avonds begonnen de weeën en binnen no-time had ik een weeënstorm die ik met geen mogelijkheid op kon vangen. Dus naar het zkh en enkele uren later was ons wondertje er.

Het kwam dus echt 'op als poepen' ;) natuurlijk (goddank!) geholpen door het strippen, anders was het inleiden geworden...

8. Alita

Alita Niet meer actief

Het begon met opeens veel kunnen poepen (vies he hahah) daarna slijmprop verloren, voorweeën en toen braken de vliezen...diezelfde dag geboren...dit allemaal in een tijdsbestek van een paar dagen...

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Bij mij begon het ook opeens erg snel.
    Ik zou woensadg 30 juni worden ingeleidt,was toen 42 weken zwanger,de dinsdag 29 juni kwam de verloskundige me toch als laatste poging om het vanzelf te laten beginnen strippen.
    Had er wel wat last van,maar niet dat ik echt gerommel voelde.
    Die avond nog met vrienden zitten barbequen,daarna heb ik nog een beetje de was gedaan en gestozogen,en toen ging ik naar bed.
    Om 2.18 werdt ik wakker met buikpijn,naar de toilet en daar verllor ik wat vruchtwater,een scheurtje in de vliezen.
    om 11.40 was ons wondertje SIETSE geboren.....

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hahaaa,ik lees jou verhaal net,en het is bijna hetzelfde als bij mij..
    ben echt blij dat het toch nog vanzelf begon,baalde al dat ik werdt ingeleidt.
    grzzzz petra

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik was op de bewuste dag rond 5:30 uur opgestaan omdat ik niet meer kon slapen. Ik baalde enorm dat ik, ondanks 2 strippogingen de dag ervoor, alweer niet was bevallen. Ik heb rustig ontbeten, en mijn moeder een sms gestuurd dat er wéér geen nieuws was. Ik had 'm net verzonden, en toen, pats boem om precies 7 uur kreeg ik uit het niets weeën, en niet zo'n beetje ook. Ik wist ook gelijk dat het begonnen was, er was echt geen twijfel over mogelijk :$. 6 uur later is Vigo geboren :)!

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    haha puppy en wat heb je toen gesmst naar je moeder dat het toch opeens begonnen was????geloofde ze het wel?

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Niks, ik heb pas gebeld toen ik bevallen en gedouched was :D. Toen had ze al een vermoeden omdat ik had gezegd dat ik nog naar haar werk zou mailen, wat er dus niet van kwam ;).

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik had al wel wat last van voor weeen maar dat had ik al 4 weken. zeven uur kwamen we thuis van een verjaardag. we gingen op bed hebben we gemeenschap gehad. ik zou van bed op mij te wassen. het was tien uur ik ging staan de vliezen braken. gelijk om de min weeen. 23.15 vk kwam binnen. 00.15 uur mee persen 02.15 uur kleine man in mijn armen. dus in totaal vier uur geduurd.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm... ik wilde eigenlijk (onder voorbehoud) nog met 38 weken en 1 dag naar de verjaardag van mijn oma, ruim 2 uur rijden hier vandaan. Echt met het idee: als het nog niet rommelt, kan ik gerust gaan want het zal heus niet opeens komen als ik daar ben of in de auto zit.
    Nu slaat de twijfel toch steeds meer toe. Ik beval liever niet op de vluchtstrook, haha.

16. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik was pas 35 weken en 6 dagen zwangen en had dus totaal niet op een bevalling gerekend. TOen werd ik sochtends wakker om een uur of 7 en ik schoof iets omhoog en toen werd het nat tussen mijn benen:) maar het bleef op dat moment nog niet echt lopen. Toen ben ik naar de wc gegaan omdat ik dacht dat het gewoon urine was en toen ben ik nog even terug op bed gaan liggen, maar ietsje later voelde ik het weer...toen toch maar even de vk gebeld...die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis...rond half 10 daar aan de ctg enzo, maar nog niks van weeen.....toen heb ik van 10 tot half 12 vijf ieniemienie weetjes gehad, stelde echt geen zak voor...en toen gingen ze eens kijken hoeveel ontsluiting ik had. Er werd bij gezegd dat ik maar nergens rekening mee moest houden en dat het nog dagen kon duren. TOtdat ze ging voelen en erachter kwam dat ik al 9 cm ontsluiting had:$ Toen heb ik een uur moeten persen, maar ik had geen persweeen...hebben ze me nog op een infuus aangesloten om de weeen sterker te maken , maar hielp ook niks en uiteindelijk is zoonlief met vacuuum en een knip geboren om 13.17....En ik had echt helemaal geen pijn!!! Heb zelfs nog heerlijk liggen pitten tussen het persen door:D

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uitgezonderd de knip en pomp wil ik ook wel zo'n bevalling... En iets later graag. Of ben ik nu te veeleisend? :D

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb echt hélémaal niks gevoeld totdat mijn water brak, geen voorweeën, geen harde buiken, geen steekjes helemaal noppes..........tot mijn vliezen braken! Dus het kan ook in één keer beginnen hoor, je hoeft helemaal geen voortekenen te hebben.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had al ruim een week voorweeen, maar die zette niet door. Met 37 weken braken mijn vliezen, dag ervoor voelde ik me echt niet lekker (kan het gevoel niet beschrijven). De ontsluiting zette niet door en uiteindelijk na 20 uur bevallen met hulp. Hopelijk komt het kindje nu iets later en sneller/makkelijker.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij mij begon het plotseling, helemaal geen signalen vooraf. Ik stond op om te gaan plassen maar er bleef steeds wat uitkomen terwijl ik op de wc zat: scheurtje in de vliezen dus.

Deel Deze Pagina