spannend allemaal hoor... ik hoop dat het deze week spontaan op gang komt... dat ik niet gestript of zo hoef te worden.... ik voel af en toe wat steekjes, maar dat mag echt geen naam hebben. Heb het ook niet elke dag. Een paar dagen geleden had ik wel snachts erg zeurende buikpijn. ben ik van bed gegaan en heb wat gegeten... toen was het over... had ik dus gewoon honger ! kun je jezelf dan gek maken he?
Ik heb een turbobevalling gehad. Ik ben op zondagmiddag opgenomen omdat ik mijn slijmprop verloren was en dit niet vertrouwde. Normaal groeit dat ding weer gewoon aan als je hem te vroeg verliest maar uit onderzoek bleek mijn baarmoedermond al aan het verstrijken te zijn. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis om rust te houden. Na een dag plat liggen en geen verandering zou ik weer naar huis mogen. Als ik lachte had ik wel wat pijn in mn buik. De volgende dag werd ik uit voorzorg aan de weeenremmers gelegd. Ik bleek een hoge vliesscheur te hebben, en ik zou niet meer naar huis gaan. Zolang er niet getoucheerd wordt kunnen ze je weken laten liggen met een vliesscheur. Je maakt gewoon nog vruchtwater aan en verliest maar kleine beetjes. Wel kreeg ik uit voorzorg vast een van de twee longrijpingsspuiten. Deze heeft echter nooit kunnen inwerken.....want Die nacht werd ik wakker in bed. Ik draaide me om en hoorde en voelde mijn vliezen breken. Mijn hele bed liep vol. Meteen voelde ik een drukkende stekende pijn van onderen. Volgens de verloskunidge waren dit geen weeen maar indaling (mijn kindje was al ingedaald overigens). Het waren dus wél weeeeen.... Ze wilde me aan de CTG scan leggen en weggaan maar ik had hier geen goed gevoel over. Ik had gelijk. Ik werd verplaatst naar de verloskamer en toen ik daar aan kwam voelde ik al persdrang. Toen ben ik voor het eerst getoucheerd en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. 7 minuten later was ik mama. De hele bevalling was een weeen en persdrang storm van een half uur. Meteen vanaf het breken van mijn vliezen. Ik was 32 weken zwanger. Zo kan het ook.
Vorige week werd ik om 3 uur wakker met weeen. Geen voortekenen gehad en om 4.51 was onze 2e zoon er. Bij de eerste net zo om 2.30 gebroken vliezen en om 5.12 geboren
Ik heb ook geen gerommel gehad van te voren. Heb overdag nog vrolijk boodschappen gedaan voor de verjaardag van m'n vriend. Overal vertelt: nou, die blijft nog wel even zitten. 's Avonds nog vrienden over de vloer gehad. Lag om 23.30 op bed 00.00 beetje buikkrampen. Even naar het toilet geweest ( er ging nog geen lampje branden) Om 02.00 toch m'n vriend even wakker gemaakt. Om 02.45 de verloskundige gebeld(was toen nog goed vol te houden). Om 03.20 nog maar een keer gebeld, dat ze toch maar een beetje haast moest maken. Om 03.40 was ze er en om 03.48 lag mijn zoontje op mijn buik! En dat voor de eerste. Heb ook altijd gegrapt dat doe ik wel effe, nou dat was inderdaad zo. Je hoort vaak om je heen alle zware bevallingen, maar zoals je hierboven bij anderen ook kan lezen : alles is mogelijk.
Ja. Had wel wat harde buiken vooraf, maar dat had ik de hele zwangerschap eigenlijk wel. Het begon gewoon midden in de nacht, en floep, 4 uur later was ze er (nou ja, 'floep'... )
Bij mij begon het bij de 1e om 02.00 te rommelen om 08.00 zette het door en om 12.09 was ie er. Bij de 2e begon ik rond 5 uur s nachts te rommelen, heb toen nog wel kunnen slapen. s ochtend regelmatig van kramp in mijn bovenbeen of onderbuik, om 15.30 bij de vk gestript en toen zette het pas echt door. Kleine was er toen om 19.07. Dagen er voor helemaal niets! Geen krampje, harde buiken oid te bekennen.
Bij de eerste had ik geen idee wat mensen nou met 'gerommel' bedoelden. Ik werd gewoon op een ochtend wakker (bij 40+6) met menstruatieachtige kramp, die kwam opzetten en weer afzwakte. Dat is een wee, dacht ik meteen. Dat was ook zo, zelfs al duurden ze de eerste uren maar kort, waren ze heel onregelmatig en deden ze nog niet veel pijn. 20 uur later had ik m'n zoontje op m'n buik liggen. Bij de tweede heeft het wel een paar dagen gerommeld, dat ik steeds dacht: begint het nou? of toch niet? sowieso voelde het allemaal anders dan de eerste keer. maar toen het eenmaal echt begon ging het ook een stuk sneller. misschien wel door dat gerommel vooraf.
Hier rommelde het al 15 weken!!! Na ziekenhuisopname rust moeten houden, de bevalling snel ging wel heel snel.
Hier "rommelde" het twee weken voor de bevalling. vanaf 39 weken voorweeen gehad. met 40+6 1cm ontsluiting en gestript, met 41+1 2,5cm ontsluiting en weer gestript. Met 41+3 is de kleine eindelijk geboren. (na een super snelle bevalling van ongeveer 2 uur)
Bij mij is het een beetje anders gegaan want ik ben ingeleid.... Ze zijn op maandag begonnen op dindsdag gebeurde er nog niks (behalve veeeell krampen in benen en stuit maar ik dacht dat dat kwam van het liggen ) en op dinsdag op woensdag nacht braken ineens mijn vliezen! Toen werden die been en "kont" steken ineens een stuk erger en wist ik dus eigenlijk dat ik al wel eerder lichte weeën had! Maar niet al dagen ofzo... maar dat is voor iedereen verschillend!
Hier niks geen gerommel, zelfs toen de vliezen braken duurde het nog meer dan 24 uur voordat het ging rommelen ("hee, is dit een wee?") Een paar uur daarna werd ik aan het infuus gelegd om het op te wekken en 4 uur later was ik mama!
ik ben nu 38 weken, het rommelt al een 3 dagen.. erg misselijk, minder eetlust, en steeds harde buiken.. na een warme douche zakken ze weer af. Hoop dat dit niet lang meer duurt want ik voel me echt niet tof.
Fijn dit topic....hier ook geen gerommel ( nog niet)...sowieso al een kwaaltjesloze zw...en anders zijn ze zo kort of licht... Nu ben ik wel bang dat ik dus INEENS brekende vliezen krijg...haha we zullen het zzien...meneer is wel sinds kort ingedaald...dat dan weer wel..ook niks van gemerkt overigens
Hallo dames, Bij mij begonnen smorgens rond 6 uur de voorweën en en snachts om 00:31 was onze zoon pas geboren, na een hele heftige bevalling, met o.a ;persweën voor 10 cm, dus mocht niet persen (ja duh, hou dat maar eens tegen) weën gestopper gehad en na een poos weer weën opwekker ($%#@^$^! dan komen je weën 2 x zo sterk terug) , flink ingeknipt en als klap op de vuurpijl was onze zoon met de vacúm geboren. Oh ja en dan nog ff hechten hé?:x Hihi lekkere horror, maar ach zou het zo weer doen hoor piece of cookie
Hier helemaal geen gerommel van tevoren. Het begon gewoon ineens, meteen weeën om de 5 minuten. Het heeft overigens wel nog 28 uur geduurd toen...
de bevalling van alicia kwam ineens totaal onverwachts. echt stilte voor de storm. nergens last van (de dagen daarvoor juist veel voorweeen etc) geen buikpijntjes en voelde me echt kiplekker. voor het eerst had ik smorgens uitgeslapen terwijl ik al dagen wakker lag van de rugweeen en pijn. mijn vriend zij heel de dag al het niet lang meer duurde maar ik wist zeker dat het die dag niet zou komen omdat ik me zo lekker voelde. savonds om 11 uur toen ik ging slapen zij ik dood leuk "zie je nu, zei het toch" ik zette de tv uit en draaide me om om te slapen en ineens hoorde we een harde knap die en voelde ineens een pijnscheut. ik voelde me mijn vingers tussen me benen en ja hoor, zeik nat. vlug opgestaan en holde naar de wc met een hevige waterval en een vriend die met een dweil achter me aan liep. bij de 1e weeen lachte ik nog "o is het dit, dat gaat wel lukken"" maar al snel pfff wat een pijn. centimers schoten niet op en smorgens 6 uur had ik nog maar 2cm. 10 uur kwam ze nog is kijken en had er al 6. mocht naar de kraamkliniek. 12 uur had ik persweeen maar bleef steken op 9cm. die heeft ze uiteindelijk weg moeten masseren met der vinger omdat het maar niet doorzette en ik hield de persweeen echt niet meer langer op. 13.31 uur ben ik bevallen na 46 minuutjes persen van een gezonde dochter. bij mijn zoon brak het water met bijna 33wk en ben ingeleidt met 37wk
ik heb met 37 weken een nacht voor weeen gehad. toen een hele tijd niets. met 38.4 week kreeg ik in eens hele onregelmatige weeen om 4 uur snachts en om 7 uur kwamen ze gelijk al iedere 3 minuten dus om 8 uur vk gebeld en kwam om 9 uur toen 1a2 cm ontsluiting ze was weg en 09.30 braken de vliezen toen vreselijke rugweeen gehad. en trok t niet meer heb de vk teruglaten komen om 10.30 zat toen al op 8 cm en om 12.20 was lisanne geboren en ook de placenta dus vrijwel 4 uur en 20 min heeft alles bij elkaar geduurt want je mag pas rekenen vanaf t moment dat ze iedere 3 min komen zei de vk. ik heb dus nergens last van gehad van rommelingen ofzo! woensdag 17 feb was mn vriend jarig en de 18e flink gepoetst in mn huis ivm alle visite die geweest waren en smiddags met toen mn zwangere beste vriendinnete geshopt en in de avond nog sex gehad en de nacht is het dus begonnen
Ik had al weken last van voorweeën wat maar niet doorzetten. Met 37+6 voelde ik mijn dochtertje niet meer goed en heb ik de vk gebeld, ze heeft me doorgestuurd naar het zkh. Daar bleek dat ik al 3 cm ontsluiting had en de gyn heeft me gestript. 3,5 uur later is mijn dochtertje geboren. Een super bevalling!