Nu weet ik zeker dat ik in het ziekenhuis mag bevallen gewoon om dat het kan En ik vroeg me nu af of er dames zijn geweest die tijdens de bevalling in het zh die dingen misten(buiten de standaard lijst) die ze achteraf best hadden mee kunnen nemen Of dingen hadden ingepakt waar je niets aan hebt gehad ? Wil graag goed voorbereid zijn
-Haarspeldje om je haar mee uit je gezicht te houden. -Flesje met zo'n spuitdop, is handig met spoelen naderhand (heb ik van horen zeggen) -Labello, voor eventuele droge lippen -Sokken ( je voeten kunnen koud worden) -Extra shirt voor je man, die daar in de zomer waarschijnlijk met korte mouwen een verloskamer met airco binnenloopt en 12 uur naast jouw bed gaat zitten blauwbekken -een extern speakertje, zodat je eventueel nog naar wat muziek kunt luisteren - camera met opgeladen batterij en leeg SD kaartje - dextro! - tip van mijn moeder: een extra hydrofiele luier. Altijd handig. Geen idee (nog) waarom. - geboortesnoepjes. Hier al in mijn tas gedaan. Lijkt me gezellig, krijg je bezoek in de eerste uren daarna ( familie? ) heb je direct chocolaatjes met een thema!: ) ( of is dit een rare gedachte?)
Dat is luxe hoor, airco! Hier was het extra shirt nodig omdat ml zat te zweten als een otter -theezakjes, hier hebben ze alleen gewone thee en dat vindt ik zo niet lekker -munt voor een rolstoel. Hier kan je met een winkelwagenmunt een rolstoelpakken, maar wat heb ik (zachtjes uitgesproken) gebaald toen hij zijn muntje kwijt was en ik dat hele eind door het ziekenhuis moest lopen met weeën en gebroken vliezen -extra (plastic) tassen, mocht je nog kraamvisite krijgen met kadootjes kan je die ook gewoon inpakken en hoeft je man niet 6x op en neer te lopen
Meiden ben ik ff blij dat ik dit topic heb gestart er staan allemaal dingen waar ik absoluut niet over na gedacht heb Zo slim allemaal zeker die extra tassen en thee zakjes En die dextro is zeker geen overbodige luxe Ik denk niet dat de vk blij word van mijn keuze muziek hahaha Maar oordoppies gaan zeker mee hahahaha
Niks vergeten,maar moest langer blijven als gedacht. Had dus meer kleding nodig. Maar mn ouders deden de was en namen weer schone spullen mee. Buren en ouders hebben sleutel van ons huis,dus spullen waren zo gehaald. Tip, allerlei dingen op papier zetten, ik had bijv belangrijke nummers ( wie te bellen, verloskundigenpraktijk, kraamzorg, geboortekaartjesleverancier) Voor de geboortekaartjes had ik echt uitgeschreven hoehet gedaan moest worden. Openingstijden gemeentehuis, trouwboekje mee.
Ik had boeken en tijdschriften meegenomen. Had niet gehoeven, geen letter gelezen! Slippers voor onder de douche, ochtendjasje. Snacks. Chipknip opladen. Inderdaad favoriete theesmaakjes. Shampoo. Handcreme, lippenbalsem. Sokken.
Ik en mijn schat zijn niet getrouwd Wel heeft hij vorige week vrijdag officieel het ongeboren vruchtje erkent bij de gemeente M'n lijst word steeds langer strax n complete hutkoffer nodig
Ik abonneer me even op deze topic. Bij mijn vorige zkh-opname (keizersnede) had ik maar weinig bij & heb me toen behoorlijk verveeld... Nu al een tasje gevuld, maar er kan nog meer bij, hoop hier goede tips op te doen... ik hoop dat ik deze keer niet zo lang hoef te blijven ... maar dan wel met alles erop en eraan... ik heb zojuist al wat lekker snoepjes in de tas gedaan, ga de tas binnenkort verder aanvullen.
Snelle Jelles. Ik had ze niet nodig, maar mijn man wel Zo'n spoelflesje hadden ze hier op de kraamafdeling. Dextro is ook een goede tip. Ik werd ingeleid, dus het duurde ff. Een tablet met Netflix was erg welkom. Voor televisie in het ziekenhuis moest je betalen.
Een hemd voor jezelf om het zweet te absorberen. Je zweet namelijk ontzettend veel en om dan elke keer je bovenkleding te verwisselen.
In t ziekenhuis waar ik lag was tv gratis, gratis wifi. In de badkamer stonden spullen om mee te douchen, lekker zwitsal shampoo en zwitsal wasgel, gewoon van het ziekenhuis! Ook was er een maatkan om water te spoelen en was er een bak met kraamverbanden. Ik was er vanuit gegaan dat ik thuis weeen zou krijgen en dan op een gegeven moment naar t ziekenhuis zou gaan, na bellen met de afdeling daar. Ik liep mn controles in het ziekenhuis. En werd bij een controle 'ineens' opgenomen. Wat was ik blij dat de tas dus gewoon achter in de koffer van mn auto lag en ook de maxi cosi! De spullen die ik thuis vaker gebruik had ik steeds op mn grote tafel in de kamer leggen, de tablet, de oplader van tablet, de oplader van telefoon. Ook de enveloppen van de geboortekaarten lagen inclusief postzegels op de tafel en een roze en blauwe slinger. Toen ik dus niet meer naar huis mocht heb ik mn man gebelt, die was op zn werk en kwam gelijk naar mij toe. Mn ouders hebben even spullen van de grote tafel afgehaald, hoefden niet te zoeken dus! De adressen voor geboortekaartjes waren pas een week later nodig,dus die pakte mn man later mee. Ook een idee, je man of degene die in je huis kan ongeveer vertellen waar je spullen liggen.... je ondergoed, shirts,broeken,sokken. Mn ouders verschoonden t bed twee keer, 1 keer toen ik net in zh lag en net voor ik thuiskwam. Wel handig dat ze wisten dat mn beddengoed in de zolderkast lag
Klinkt en beetje raar, je man vertellen waar je spullen liggen..,maar geloof me, de mijne was aardig van slag.... Probeerde hem na thuiskomst uit te leggen waar de reservesleutel van onsnhuis lag om aan de kraamzuster mee te geven. Links op de grote kast in een vaas. 1 grote kast, 1 vaas...hij zocht hem in de voorraadkast...,
Ik had veel te veel zooi mee Badjas: nooit gebruikt Tijdschriften: niet een aan gedacht, hallo, ik had weeën Dextro en ontbijtkoek: heb gespuugd en alleen water gedronken Shampoo: hebben ze in het ziekenhuis Geen bezoek gehad ook in het ziekenhuis, we mochten meteen naar huis. Ik zou 1 tijdschrift in je tas stoppen. Mss wat van Dextro. Verder thuis/auto een reservetasje zetten, voor het geval je langer moet blijven. Maar de meeste hoeven dat niet, dus ook niet nodig al die spullen mee te zeulen
Alle anti verveel en schoonheids dingen echt niet nodig gehad hoor...inleiding met complicaties dus alleen maar ellendig in bed gelegen. Heb er een week gelegen dus manlief moest wel wat extra spullen halen. Ik kwam kleine kleding te kort. Dochterlies was kleiner dan verwacht. Verder kwam in de dagen na de bevalling de dextro wel van pas omdat ik niet kon eten. Las iets over airco in een kraamkamer? Die moet ik nog voor het eerst zien...die kamers zijn altijd warm voor de babies...no way dat het daar koud zal zijn. Extra shirt voor beiden is wel handig voor als je onder gespuugd/geplast/gepoept bent.