Ingeleid worden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door twijfelaartje, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik lees regelmatig over vrouwen die bijvoorbeeld bij 38 of 39 weken ingeleid worden voor de bevalling. Wat zijn daar de redenen voor? Niet dat ik het zou willen (nog niet) maar ben gewoon nieuwsgierig :oops:

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik word ook ingeleid als ik 38 weken zwanger ben.

Bij mij is het omdat ik zwanger ben van een tweeling, de kans dat de placenta's minder goed gaan werken door die volle buik is dan wat groter.
    Ook omdat het voor mij sneller heel zwaar wordt ivm dubbel gewicht ed.

3. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    hai hai,

Toevallig ben ik vandaag bij mijn vk geweest in het zh,Ik hou erg veel vocht vast,nu zeggen ze telkens dat vocht erbij hoort bla bla bla,maar ze hebben mij vanaf begin dec.niet meer gewogen in het zh,en nu heb ik sinds afgelopen zaterdag echt veel pijn in mijn voeten en benen van de vocht,loop de hele dag op slippers of sloffen.

Dus toen ik vandaag bij de vk kwam vertelde ze me ook weer dat vocht erbij hoord.... en dat dat dus echt geen reden was om ingeleid te worden,TÓT het moment dat mijn moeder dus vertelde dat ik afgelopen zaterdag op de weegschaal thuis ben gaan staan en dus in totaal 30 kilo was bijgekomen in de hele zwangerschap waarvan 15 kilo in de afgelopen 2 maanden.
    Ze schrok enorm....en vertelde dat dit dus echt veels te veel was.
    Als het kleintje voor maandag er nog niet is,moet ik maandag weer terug komen voor een inwendig onderzoek en dan moet ik ook maandag een afspraak maken om in diezelfde week ingeleid te worden..

Morgen ben ik 39 weken..ik ben aan de ene kant wel erg blij dat het einde in zicht nu is en dat ik weet dat voor volgend weekend onze bink er is,want ik heb er echt genoeg van,maar ergens hoop ik toch dat hij besluit om uit zijn eigen houtje te komen en dat alles niet nodig is.

4. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Oh wat spannend! Ik ga voor je duimen! Succes! :thumup:

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben ingeleidt met 38 weken en 1 dag omdat Iman een groeiachterstand had.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik word morgen om 8 uur 's ochtends ingeleid door middel van infuus :D

Dit omdat ik veel last heb van BI.
    En omdat me zoontje 4300 gram woog bij geboorte (waar ze niet op gerekend hadden) en hopen dit zo te verkomen.
    Verder is het gewoon heel zwaar nu thuis met de BI en me dochter van 5 en zoontje van anderhalf.
    Dus we gaan der voor :D

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Succes morgen Linda!

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Dank je wel :D
    Zal wel lukken hoor...me mannetje en me beste vriendin zijn bij me en verder ben ik er al helemaal klaar voor :D
    Hoop dat de bevalling spoedig verloopt zodat ik morgen nog een fotootje kan komen plaatsen :p

XXX

9. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen en kans op infectie.

Als de vliezen gebroken zijn maar de weeen komen niet op gang
    word je na 48 uur ingeleid ivm kans op infectie..

10. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik wordt bij 38 weken ingeleid, omdat ik al een poos last heb van hoge bloeddruk..ook dit kan op de groei van het kindje van invloed zijn (op de vorige groei-echo bleek het mannetje nergens last van te hebben :D , volgende week weer een groei-echo, ben benieuwd!

Als je ook nog es eiwitten in je urine hebt, of afwijkende bloedwaardes, leiden ze ook vaak eerder in. (Dit ivm zwangerschapsvergiftiging)

Vandaag heb ik zelf besloten dat ik de 39 weken ga halen en dan op 21 maart ga bevallen ;) Weet alleen niet of mijn gyn het daar mee eens is 8) .

Liefs Emma

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik ben met 39w ingeleid omdat ik lichamelijk hard achteruit ging
    En ik al vanaf week 35 continu heftige voorweeen had en ik daardoor bijna geen slaap kreeg.
    En telkens bloedverlies maar ze konden daar geen oorzaak van vinden.

12. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ook ingeleid met 39w vanwege langdurig gebroken vliezen

13. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ingeleid met 36 wkn 6 dgn omdat ik zwangerschapsdiabetes had en mijn gezondheid hard achteruit ging.

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben ingeleid op 36 weken+1 dag omdat de kans op zwangerschapsvergiftigig erg groot werd en mijn kndjes niet voldoende waren gegroeid ten opzichte van de vorige meting.

Marian

15. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hoi

ik ben ingeleid met 39 weken en 3 dagen nadat mijn vliezen waren gebroken en nadat ik al 7 cm ontsluitng had dit wegens dat de laatste 3cm niet wilde en de weeen niet genoeg waren om mee te persen.

ik heb het wel als onplezierig ervaren, ik vond het heel heftig en pijnlijk.
    de weeen werden plots zo sterk door het inleiden.

zo zie je maar er zijn veel redenen om in te leiden.

groeten kimberly mama van jada borteley

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ingeleid met 38wk+5dg ivm mn BI.

17. Niet meer actief

Ik heb een linker spastische verlamming en ik had de laatste weken veel last van restless legs aan mijn spastisch been. Ik had al dagen geen oog dicht gedaan , alleen maar hazeslaapjes en was gewoon op. Mijn been deed heel veel pijn ...kortom ik hield het niet meer uit van de pijn !
    Toen ik naar de laatste controle moest heb ik de gyn gevraagd of het mogelijk was om me in te leiden. Ze heeft me getoucheerd en ik bleek al ontsluiting te hebben. De volgende dag werd ik ingeleid en 8 uur later zag Isabella het levenslicht :D
    Ik ben ingeleid met 38+6 dagen:0)

18. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik ben van de oudste ingeleid op 40.1 weken omdat de moederkoek zo goed als volledig verkalkt was.
    Van de tweede op 35.6 weken omdat hij echt wel afzag van de weeën die ik al enkele maanden had.
    Van deze wil de gynae gaan inleiden op 34 weken, maar heb hem al gezegd dat ik zo lang mogelijk de beeb in m'n buik wil houden, dus liever wachten tot 36 weken. Maar hangt ook af van het aantal weeën die ik op dat moment te verduren zal krijgen.

19. Gisimino

Gisimino Lid

24 aug 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ik ben ingeleid met 38 weken omdat ons kindje te groot zou zijn. Maar achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen.

Groetjes,

20. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Gisimino, wat is tegroot?
    waar hadden ze je kindje op
    geschat voor de geboorte?

groetjes jantina

Deel Deze Pagina