Volwassener geworden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LLooijschelder, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Merken jullie ook in je 1ste zwangerschap.
    Dat je tijdens je zwangerschap een stuk volwassener word?
    Hormonen? of gewoon verantwoordelijkheids gevoel?

Iedereen zegt het tegen me, goh je bent stukken volwassener geworden.
    Terwijl ik dit volgens mij al was;)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hihihi lijkt me idd een rare gewaarwording. Weet niet hoe oud je bent, maar als ze dat tegen mij zouden zeggen, zou ik ontzettend hard moeten lachen, ben bijna 34... ;):D

Sowieso beetje vreemd om te zeggen...iedere vrouw is toch anders tijdens de zwangerschap, maar volwassener...;);)

3. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ik vond t ook zo appart. Daarom de vraag;)
    Ik ben trouwens 27

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik ben ook 27 en van de week nog 17 geschat, arme tiener moeder in spe... Mijn moeder had 2 kinderen en werd nog aan gevraagd of haar moeder thuis was ;).... Ik hoop dat ik er wat volwassener uit ga zien.

Mijn man zegt dat het bij mij niet op gaat en ik merk er niet zoveel van haha. Ben nog steeds hetzelfde zeggen mensen. Zelfs mijn hormoonschommelingen heb ik niet al te veel last van. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat nadat de kleine geboren is, of ik dan verander :) Ik heb geen grotere verantwoordelijkheidsgevoel gekregen door mijn zwangerschap.

5. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik voel me wel heel verantwoordelijk voor alles nu..ik ben een beetje een gaoot, en nu wil ik alles gewoon netjes, en met structuur!! (haha lukt me nog steeds niet:p)
    en wat me heel erg opvalt is dat ik me in de bebouwde kom netjes aan de snelheid van 30 of 50 hou..want straks lopen er kinderen!! eerder ree ik gewoon 70 ofzo.
    lang leve het zwanger zijn hahaha

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Het is nooit gezegd maar je voelt en bent natuurlijk veel verantwoordelijker omdat je nu de verantwoording hebt van zo'n kleintje. Misschien zien ze dat :)

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik voel me niet volwassener nu, ben nog steeds dezelfde persoon. Natuurlijk met een hoop verantwoordelijkheid nu, maar volwassener vind ik mezelf niet nu ik een kind heb ;)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hahahah nou nee hoor...voel me niet volwassener na de komst van onze zoon.

Heb wel een enorm zwaar verantwoordelijkheids gevoel tov mijn zoon.

Voor hem ga ik door het vuur en ben ik gestructureerd, assertief en verantwoordelijk..
    Dat heb ik nooit gehad.

Maar ben echt niet volwassener geworden hahaha..ben zelf nog niet zo als voorheen.

Nou ben ik ook 33 jaar, dus ik denk dat mensen mij al volwassen vinden hahaha, ook al ben ik dat gevoelsmatig nog lang niet.

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik heb me wel gelijk moet opstellen als een volwassene ik was 17 toen ik mijn dochter kreeg ging van feestbeest naar fulltime mama .
    Dus ja ik werd stukken volwassener

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Volwassener geworden wil ik niet zeggen, maar ik merk wel dat ik aan het veranderen ben. Ik ben van nature een pleaser, wil altijd de lieve vrede bewaren en ga conflicten uit de weg.

Ik merk dat ik nu wat assertiever aan het worden ben. Ik laat niet over me heen lopen en als ik het ergens niet mee eens ben, zeg ik dat ook. Voor mij een positieve verandering! Straks staat ons gezinnetje op de eerste plaats, en ik denk dat ik me daar al een beetje naar ga gedragen.

11. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Zulke opmerkingen worden tegen mij ook niet gemaakt. Zelf merk ik wel dat mijn prioriteit verschoven is. Als het met die kleine in mijn buik maar goed gaat is het al snel prima, de rest komt daarna wel.

12. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik weet niet of ik zozeer volwassener ben geworden, maar ik zie de dingen nu wel heel anders. Iemand schreef al dat ze assertiever was geworden en dat geld voor mij ook! Normaal gesproken maak ik me altijd heel druk over wat anderen wel niet zullen denken, maar dat heb ik nu helemaal niet meer. Ik maak me minder snel druk over dingen... Denk dan iedere keer: als het met de kleine maar goed gaat dan kan de rest me niet zoveel schelen :p Echt een verademing hoor, voor iemand die van een mug een olifant kan maken, haha!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Nope, heeft niemand tegen me gezegd en ik heb het zelf ook niet zo ervaren.
    Was trouwens 35/36 in m'n eerste zwangerschap.

Wel heeft een collega me destijds gezegd dat hij vond dat ik zachter was geworden sinds ik moeder was. Daar kon ik wel wat in herkennen; het puur-rationele en zakelijke wat ik daarvoor altijd uitstraalde is wel aangevuld met wat meer empathie en zorgzaamheid in die tijd.

14. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat is denk ik ook wat mensen bedoelen, assertiever.
    Ik kon/kan mezelf altijd heel druk maken, dus idd van een mug een olifant maken.
    En dat is weg, ik denk er nog wel over na. Maar het is nou eenmaal zo en nu denk ik: so be it"
    Ben kalmer geworden dat merk ik wel en dat zien mensen blijkbaar.

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ja precies, zo voel ik het ook! :) (ik was dat, die dat schreef ;))

16. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Hahaha ik moest zo hard lachen toen ik de eerste reactie las, ik wist namelijk dat er zo gereageerd zou worden! :p
    Nee niemand heeft me dat gelukkig verteld haha (ben 24) maar ik ben wel een stuk strenger met alles netjes houden, afwassen, het huis netjes houden, wasjes draaien etc. Maar dat ligt gewoon aan de nesteldrang denk ik.;)

17. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het misschien verkeerd beschreven maar, dat opruimen, mezelf minder druk maken etc etc heb ik nu dus ook en dat zullen mensen wel zien.

Deel Deze Pagina