Hoi dames, Vandaag ben/was ik ongeveer 9/10weken zwanger. Helaas is het hartje gestopt met kloppen op 6+5. Tot nu toe is de miskraam niet vanzelf op gang gekomen dus heb ik mifepriston gekregen en voor morgen 4x misoprostol. Ik heb net de mifepriston genomen maar ik ben bang.. heeft er iemand ervaring hier mee? Hoe lang duurde het voordat je iets merkte? Ik heb in de bijsluiter de bijwerkingen gelezen en die zijn niet mals. De mifepriston moest ik eigenlijk gisteren voor het slapen gaan nemen maar dat durfde ik niet dus net met de gynaecoloog overlegd en mog het nu innemen..
Veel sterkte! Ik heb er zelf ervaring mee en mij is het heel erg meegevallen. Geen erge krampen, gewoon wat zeurende menstruatiekrampen. Toen het echt op gang kwam wel aardig wat stolsels verloren, maar alles goed verlopen en was daarna bij de echo ook schoon
Dankjewel! Het spijt me dat je dit ook mee heb moeten maken, maar dit doet me wel erg goed om te lezen.. het maakt me wat rustiger! bedankt voor je reactie ❤️
Wat ontzettend verdrietig voor je lieve @SNB. Heel veel sterkte. Ik moest destijds alleen misoprostol nemen maar het is erg meegevallen met bloedverlies. 1 avond pijn (vergelijkbaar met lichte weeën) gehad. Hier ging het om een leeg vruchtzakje met 7.4 weken. Aangezien ik erg bang was voor veel bloedverlies kon ik me niet voorstellen dat alles weg was. Toch bleek na een paar dagen dat het allemaal weg was. Het kan dus echt meevallen! Knuffel.
Dankjewel ♡ wat naar dat je dit heb mee gemaakt, sorry. Heel erg bedankt voor je reactie dit helpt me zeker! Morgen ochtend moet ik de misoprostol inbrengen. De mifepriston doet nog helemaal niets haha..
Ik heb alleen misoprostol gehad, s ochtends ingebracht en denk dat na 5/6 uur krampen op gang kwamen en na een paar uur verloor ik het vruchtje.
Wat naar dat je dit moet meemaken, ik weet hoe het voelt. Ik heb hier ook ervaring mee en ik was er ook bang voor, maar het komt echt goed. Het was bij mij even heftig, iets heftiger dan menstruatie. Ik was 8 weken en had 2 vruchtzakjes bij me, misschien maakt dat verschil, geen idee. Ik begon na een uur al heftig te bloeden met stolsels en na een paar uur was het meeste er wel uit. Bloeden was savonds al veel minder. Tip, ga lekker op de bank liggen met een dekentje en een kruik, zet Netflix oid op en laat het over je heen komen. Zoals je ziet zijn het gelukkig niet allemaal horrorverhalen Ik krijg over 2 weken nog een controle-echo of alles weg is. Sterkte!
Bedankt meiden, jullie helpen me echt! Ik heb alleen de mifepriston ingenomen vandaag en heb nu flinke krampen en veel bloedverlies en stolsels.. weet niet of de misoprostol nog nodig is.. had jij dit ook @Sophietje86 ? Ik heb over 2 weken ook een echo om te kijken of het schoon is.
Nee, dat had ik niet. Maar toen ik de misoprostol inbracht (4 tabletten) kwam het bloedverlies na ern uur al op gang. Dus ik denk dat die andere pil bij jou al iets aan de gang heeft gebracht. Ik zou anders even de poli bellen als je twijfelt.
'Fijn' dat het in ieder geval op gang komt. Denk dat ik sowieso de misoprostol nog zou nemen om meer te kans hebben dat je helemaal schoon wordt, maar ik weet niet wat hun advies verder is. Nogmaals sterkte en een knuffel voor jou!
Sorry ik lees het nu pas! Ik heb inderdaad de misoprostol nog genomen. Eergisteren kwam het vruchtje er in zijn geheel uit en veel bloedverlies gehad. Het 'kindje' was groter als ik dacht je zag al de vormpjes en begin vd navelstreng dus was echt even heftig. Ik heb het begraven. ❤️ voel me leeg moe en verdrietig.. na 2 miskramen is mijn hoop een beetje weg op een goede afloop.
Veel sterkte! Het is gewoon heel erg heftig! Neem je tijd om te herstellen, zowel fysiek als mentaal. Maar probeer toch de hoop niet op te geven! Maar ik herken wel wat je schrijft. Vooral omdat het nu bij mij ook 2 keer is misgegaan. Ik durf nu ook haast niet meer.. Hoewel ik wel weet dat het bij mij ook 3 keer wel goed is gegaan. Maar omdat onze jongste al 5 is voelt het voor een 4e gaan toch weer als de eerste keer zwanger raken. Het voelt weer als nieuw. En ik denk er veel meer over na dan toen ik de eerste keer zwanger raakte..
Hey @SNB, ook ik heb helaas een miskraam gehad met exact het zelfde aantal dagen en had begin maart voor het eerst mifepriston en misoprostol. Ik had toen het idee dat ik alles was verloren, maar helaas kreeg ik vorige week te horen dat er nog wat restweefsel in mijn baarmoeder zit. Nu heb ik vrijdag weer 4 tabletten ingebracht, maar behalve veel bloed ben ik geen grote resten verloren. Ik maak me een beetje zorgen en heb vrijdag weer een echo. Ik ben blij om te lezen dat er dames zijn met positieve ervaringen, maar helaas sta ook ik er niet heel positief in momenteel...
Hé meid, sorry ik lees het nu pas.. wat heftig en het spijt me dat je dit mee moet maken. ik ben bang dat ik ook nog niet schoon ben.. iedere keer nog steeds weefsel en stolseltjes.. het bloeden was al heel licht bruin en nu opeens weer roze/rood.. ik moet maandag weer voor een echo dus ben benieuwd. Ben erg bang voor een curettage.