Bevalling opwekken na 40 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roos97, 28 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja dit. Je kunt gewoon om de reden vragen? Als het medisch noodzakelijk is gezien jouw termijn, dan is het logisch. Ik ben ingeleid met 38+5 en ik mocht zelf bepalen wanneer de weeopwekkers eraan gingen. ( heb eerst afgewacht maar dat lukte niet dus heel langzaam gestart en toen nam mijn lichaam het zelf over, 2e kindje schijnt sneller te gaan zeiden ze daarin omdat je lichaam herkent wat zij moet doen, zoiets )
     
  2. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Wat vervelend Roos.. Ik heb alles gelezen en ik snap dat je je een beetje van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Weet dat je inderdaad meer rechten hebt dan ze vaak aangeven. Ze werken uiteraard met bepaalde protocollen, maar ze behoren jou ook altijd de voors-en-tegens te vertellen, zodat jij op basis daarvan een keuze kunt maken. Je bent NIET verplicht ingeleid te worden omdat je de 42 weken passeert. Als jij je goed voelt en de baby is oke, mag je wachten. Daarentegen mag jij ook aangeven als je wel de vliezen gebroken wilt, en vervolgens verder thuis wil afwachten (en hoelang). Zij kunnen je de evt risico's vertellen, ik zou dit zeker vragen in cijfers zodat je op basis daarvan je besluit maakt. Maar.. Een ziekenhuis is geen gevangenis. Dus je mag gewoon gaan als je wil. Ze mogen jou niet verplichten om te blijven omdat ze je vliezen breken. Als je wil sparren mag je me een pb sturen hoor! :)

    Sterkte, hopelijk dient de kleine zich alsnog spontaan aan!
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  3. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.945
    1.712
    113
    Hoe is het afgelopen?
     
  4. Roos97

    Roos97 Lid

    11 dec 2021
    99
    19
    8
    Vrouw
    Om 16:00 is er opnieuw inwendig onderzoek gedaan, toen wel gunstig genoeg, nog steeds krap 3 cm ontsluiting. Vliezen gebroken en aan de wee opwekkers. Daarna een hele nare bevalling gehad, maar ze is er nu en ze is nu 4 dagen oud! ❤️
     
  5. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.945
    1.712
    113
    Proficiat met je dochtertje.
    Wat naar dat de bevaling zo naar was. :(
    Hopelijk ben je nu lekker thuis en kunnen jullie genieten van elkaar.
     

Deel Deze Pagina