Wat is nou wat? Darmen of baarmoeder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sopann, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het onderwerp zegt het al... Ik kom er echt niet uit of ik nou buikpijn heb van mijn darmen of van mijn baarmoeder.

Ik ben nu bijna op de helft. Eergisteren had ik lichtroze afscheiding. We schrokken ons kapot i.v.m. een eerdere miskraam, maar de VK zei dat ik gewoon rustig aan kon doen en even in de gaten moest houden of het bloed werd. Dat werd het gelukkig niet. De roze afscheiding is ook weg.

Nou werd ik vannacht wakker van enorme buikpijn. Ik ben naar de wc geweest, maar het bleef. Nou heb ik de hele ochtend ook al van die zeurende onderbuikpijn. Het lijkt steeds op het gevoel dat ik normaal heb hij diarree, maar er komt alleen niks. Nou begin ik dus te twijfelen of het dan toch mijn baarmoeder is? Het doet best zeer trouwens soms als de baby schopt.

Ik heb geen blaasontsteking. Dat is al getest. Herkennen vrouwen dit? Ik wip niet wéér naar de VK bellen... Voel me echt zo'n belmiep :S

2. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik zou wel even bellen als ik jou was!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik hoop dat je inmiddels gebeld hebt. Anders gewoon doen hoor, we hebben niet voor niets medische zorg.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Even bellen hoor! Ik lig al weken in het zkh door bloedverlies en ook die krampende pijn die je omschrijft.
    Soms heb ik ook wat roze afscheiding.
    Laat ze je maar even goed nakijken.

5. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    Zou ook bellen. Beter een keer te veel gebeld als een keer tewining

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Sowieso bellen als je je zorgen maakt, idd beter 20 keer te veel dan 1x te weinig.

Ik moet wel zeggen dat ik met regelmaat buikpijn heb (ook toen ik nog niet zo ver was). Alles is af en toe behoorlijk gevoelig, van een zeurend gevoel in mijn baarmoeder tot best scherpe pijn in mijn darmen en nee waar het vandaan komt is niet altijd heel duidelijk. Ik heb het nu bij beide zwangerschappen gehad en denk dat het op zich normaal is aangezien alles rekt en krap zit.
    Maar nogmaals als het bij jou onrust oproep is dat ook niet iets wat je zomaar moet negeren.

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Meiden, superbedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk gebeld.

Ik moest direct langskomen en ik heb een uitgebreid onderzoek gehad bij de VK. Het blijkt dat ik nóg minder moet doen. Echt naar standje bejaard dus. Voor mijn gevoel deed ik al superlangzaam. Maar goed...

Ik heb ook een uitgebreide echo gehad en als verrassing weten we nu het geslacht :) Ons eerste kindje is duidelijk een jongetje :D

Alles zit dus goed gelukkig. En ik moet écht kalm aan doen. Leven naar mijn buik noemde de VK het. Vind ik wel mooi klinken :)

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Wat fijn meis dat alles goed is! En leuk dat jullie nu weten dat het een jochie is!
    Heeft ze idd mooi gezegd!:)
    Nu maar met een rollator lopen dan..:p

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Fijn dat alles goed is... En een jongetje, wat leuk!!
    Lekker rustig aan doen dus. :)

Share This Page