Bevalling positief ervaren?

Discussion in 'De bevalling' started by babyapril, Feb 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vond voornamelijk de eerste bevalling en het laatste uur van de tweede echt heel erg heftig. Ben verder niet kleinzerig ofzo, vind het geen probleem om een wortelkanaalbehandeling te ondergaan maar vond bevallen over het algemeen wel echt pijn doen. Zwangerschapsongemakken trouwens ook nooit zo gehad, ja nu wel op het laatst met deze 3de zwangerschap omdat ik nogal heen en weer sleep met de andere kinderen.

Inderdaad, laat het over je heenkomen. Lijkt me een goede instelling en wie weet valt het je hartstikke mee.

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ook 2 perfecte bevallingen gehad en zie ook totaal niet op tegen de laatste straks!
    bij de eerste ben ik in 9,5 uur (vanaf het breken van mn vliezen) bezig geweest, maar was gewoon goed te doen. (ben op het laatst ingescheurd en geknipt, heb anderhalf uur geperst, maar voelde een kwartiertje).
    bij de tweede wilde ik graag zonder scheuren en knippen bevallen... heb er 4 uurtjes over gedaan, 8 min persen, helaas wel flink gescheurd omdat zijn armpje naast zijn hoofdje bleek te zitten, dus er was opeens meer ruimte nodig... (ze is bijna een uur bezig geweest met hechten...)

ik zou graag de laatste keer echt zonder scheuren willen bevallen, want dat is waar ik wel tegenop zie, de eerste week met die hechtingen enzo... de bevalling op zich, geen probleem, die doe ik 'wel even'... ;)

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    De bevalling van mijn dochter ging super.
    Rond 3 uur smiddags de lichtste weeën, heel snel kreeg ik pers weeën en binnen 6 minuten was mijn dochter eruit + 3 hechtingen:D
    Hopelijk gaat deze net zo makkelijk.

Het enige minpunt is dat mijn verloskundige van toen mij schofterig behandeld heeft, heeft me in mijn gezicht geslagen. Echt geslagen!
    Heeft achteraf ook excuses moeten maken schriftelijk en persoonlijk.

Heb nu geweldige verloskundigen! Waarvan eentje zelfs mijn vriend op de aarde gezet heeft :D:D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh ja mijn eerste bevalling was geweldig! Pijn viel heel erg mee, 10 minuutjes geperst en geen hechtingen nodig. Was een geweldige ervaring :)

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn bevalling was een eitje de eerste keer dus alleen maar positief.

6. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Ik zag er heel erg tegen op en was heel erg bang.. Op het moment dat ik moest gaan bevallen vond ik het verschrikkelijk. Maar het moment dat ik mijn kleine Max vast had was zo ontzettend mooi, dat het alle pijn (en nee ik was het echt niet vergeten) het waard was.

Ik ben nog maar een maand geleden bevallen, maar ik zal nu alweer zo ontzettend graag willen bevallen. Het moment dat je voor het eerst je wondertje vast hebt is onbeschrijfelijk zo mooi!

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    o ja doe het zo weer uhhhhhhhh ik moet ook weer hahaha

mijn laatste bevallig positief leuk ontspanne gezellig ervaren!!!!!!!!!!
    laatste bevalling dat de weeën pijnlijk werden was om 10 uur en kwart voor 12 was de kleine man er al ook nog een sterrenkijkertje dus alleen last van naweeën maar voor de rest een erg postieve bevalling

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb alleen maar goede herinneringen aan mijn bevalling hoor! :) Tuurlijk deed het pijn maar toch vond ik het ook zo'n mooie ervaring, magisch haast. Ik zei onmiddelijk dat ik het zó nog een keer zou doen! En dat is ook echt zo, zeker nu die buik weer zo zwaar begint te worden; kom maar op, ik kan haast niet wachten! ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar heb je helemaal gelijk in! De ellende wordt nog veel erger (ZP is een aardig voorbeeld van de bemoeizucht en superioriteitsgevoelens :))... maar ook voor alles is een verklaring... mijn kind heeft het echt nodig dat... vul maar in...

Het mooiste vind ik nog een discussie die hier ooit is geweest waarbij een mama zei dat zij ALLES over had voor haar kind. Het ging daar over slecht slapen en nachtvoedingen toen het kind dik een jaar was ofzo, borstvoeding geven tot x leeftijd etc etc.. maar toen het op haar bevalling aan kwam.. tja, toen bleek er wel een ruggeprik gezet te zijn..die viel buiten het 'alles over hebben' voor het kind...

Begrijp me niet verkeerd.. de uitvinding van de ruggeprik en andere vormen van verdoving is geweldig maar in die context vond ik dat wel heel grappig.

Bevallen is voor iedere vrouw anders en ook elke keer anders. Niemand kan je vertellen hoe jij het zal ervaren. Onderschat het niet maar overschat het ook niet. Laat het vooral gebeuren en laat je goed voorlichten. Ik wist precies wat voor een vormen van verdoving er mogelijk waren en waar. Ik heb ze niet nodig gehad maar ik wist wel wat er kon. En stond er dus voor open. Dat gold ook voor posities en locaties (ziekenhuis, thuis, kraamhotel)

Ik heb geen cursussen gedaan, ik ben wel naar de voorlichtingsbijeenkomst geweest van de verloskundige. Dat was nuttig (vooral voor mijn man) en ik heb wat gelezen maar verder.. open minded erin gegaan en dat werkte voor mij heel goed.

Beste tips... luister naar je lijf, luister naar je vk / gyn en vertrouw op jezelf. Bevallen is een natuurlijk proces en dat gaat meestal goed!

10. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik heb mijn bevallingen heel positief ervaren.
    De eerste duurde 6 uren en viel qua pijn best mee. Heb alleen 2 keer moeten overgeven, wat ik erg naar vond en had een beste scheur en dus ook hechtingen.

De tweede duurde 2,5 uren, waarvan het laatste half uur erg pittig was, ging van 4 naar 10 cm, 1 keer persen en daar was ze.
    Geen scheur/hechtingen!

Tip: Luister naar je verloskundige. Ookal doet het op dat moment heel erg pijn! Daardoor heb ik 8 weken geleden geen scheurtje overgehouden aan het persen.

11. Me312

Me312 Actief lid

Feb 2, 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Ik vond mijn bevalling helemaal niet erg!! Ik kijk zelfs uit na deze hihi
    Ben wel redelijk lang bezig geweest 20.30 vliezen gebroken, 2.15 weeen, 8.00 1 cm ontsluiting! En mijn dochter is om 16.04 geboren! Persweeen slechts 22 minuutjes! Niet ingescheurd of ingeknipt ;)
    Moesten een nachtje blijven ivm tijd van het vliezen breken (en uit eindelijk nog ff langer want me dochter was te koud..)

Maar echt waar de bevalling doe ik veel liever dan de hele zwangerschap!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Oh, ik kijk er zeker positief op terug! Ik stond er van te voren heel open in, zei ook dat ik er inderdaad benieuwd naar was en er zelfs naar uit keek. En ja, ik realiseerde me heus wel dat het pijn zou gaan doen :p

De bevalling zelf was heel heftig, ik had hele intense weeen met persdrang, was echt pijnlijk en heel moeilijk tegen te houden. Toen ik uiteindelijk mocht persen, was ik echt dolblij, die pijn vond ik ook echt goed te doen (behalve dan als mensen mijn benen neerzetten tussen weeen in, auw!!! ). Uiteindelijk was er een vacuumpomp nodig, ook dat vond ik niet bijzonder pijnlijk (maar ze verdicen je dan ook plaatselijk voor ze een knip zetten en die pomp plaatsen, dat scheelt natuurlijk). Uiteindelijk de uitdrijving voelde eigenlijk ook heel prettig, ja, wel pijnlijk, maar heel andere pijn dan die ontsluitingsweeen die ik had.

En tja, vervolgens zie je je kindje en bij mij was het inderdaad waar dat je vervolgens alle pijn bent vergeten.

Ik zou het zeker nog eens doen! Maar wel eerst even volledig genezen ;)

13. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Zeer positief en totaal niet hels misschien wel een beetje hemels zelfs! Ik vond het een geweldige ervaring en hoop dat ik het nog vaker mag doen!

14. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha ja ach ik ben nuchter en liet het ook allemaal op me af komen hoor. Maar als jij als vrouw het fijn vindt om een cursus te doen lekker doen, voro mij hoeft dat niet. Het ging ook allemaal vanzelf, het omgaan met de weeën. Vooral meegaan met de pijn, terug kun je immers niet meer:D

Ik heb zelf biede keren een sterrekijker gehad en de eerste is ook met vacuum gehaald. Best pijnlijk geweest en ook het heelproces erna maar toch wilde ik bijna gelijk er weer voor gaan.

Bij de tweede bevalling weer een sterrekijker maar toen heb ik gedaan wat ik het fijnst vondt kwa positie, op mijn knieeën zitten. Dus als ik een tip voor je heb, doe vooral wat jij fijn vindt ..... van mij part ga je de trappen op en af lopen in het zk:D vooral doen wat jij op dat moment wilt doen!

15. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik kijk heel positief terug op mijn bevalling van 3 weken geleden. De ruggenprik is 2 keer gezet omdat ie de eerste keer alleen rechts verdoofde. Ik kreeg met 6 cm al persdrang en heb deze nog 6 uur weg moeten puffen. Heb 2 uur lang op 10 cm gehangen terwijl ik nog niet mocht persen omdat de baby nog niet ver genoeg ingedaalt was in het geboortekanaal. En toen ik eindelijk mee mocht persen kreeg ik een knipje. Door de ruggenprik heb ik vanaf de 6 cm geen pijn meer gevoeld. Ik zou deze bevalling zo weer overdoen, mede dankzij de ruggenprik.

16. nie82

nie82 Niet meer actief

Ik kijk heel positief terug op mijn bevalling. Het was een supermooie ervaring. Mijn bevalling heeft 3,5 uur geduurd.
    Het herstel erna vond ik veel zwaarder dan de bevalling op zich.
    Ik raad al mijn zwangere vriendinnen aan om vooral te "genieten"van de bevalling, ik vond het zo iets moois en heb achteraf het gevoel dat ik er te weinig bewust van mee heb gemaakt!

groetjes, Nie

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Geen cursussen of iets gedaan en niet druk gemaakt.. 10 min na de bavalling zij ik al dat het me wel mee viel en het zo nog is zou doen :)

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat alles bij m'n bevalling erg lang duurde en het niet I makkelijk ging als ik had gehoopt, vond ik zelfs tijdens m'n bevalling het niet erg. Ik heb helemaal geen "dit nooit meer" moment gehad.

Ik zag ook helemaal niet op tegen de bevalling.

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik kijk er ook positief op terug.
    Zag er ook niet tegenop vreemd genoeg.
    Heb wel zw gym gedaan, maar heb er niks aan gehad.
    Ben ingeleid en heb 6 uur weeënstorm gehad met rugweeën, maar vond het prima te doen.
    Nooit het gevoel gehad dood te gaan of te willen.
    Hoofdje heeft hier niet gestaan of ik heb het niet gevoeld (óf ik weet het niet meer haha)
    De persweeën vond ik heftig, die kracht.
    Het ergste van mn bevalling vond ik het infuus :p

20. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    Het was zeer zeker niet makkelijk, maar wat ben ik trots! Dus, nee, geen helse verhalen ondanks de knip ( verlossing op dat moment;) en heel heel heel hard moeten werken om deze sterrenkijker en kruinligger eruit te persen..
    Pas twee weken geleden, ik zeg niet; ik doe het zo weer, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. ( i did IT!!)

Share This Page