bevalling schiet niet op (drama)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daatje2323, 23 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daatje2323

    14 jan 2022
    10
    18
    3
    Vrouw
    Goede avond iedereen,
    Ik wilde graag even van mijn af schrijven hier. Ik ben vandaag 41 weken en heb sinds gisteren ochtend 6.00 uur continue weeën. Ze komen om de 5-10 min, en ik moet ze echt een dikke minuut wegzuchten voor ze zakken. Nu was het helaas zo dat ik gisteren tegen de avond bij onderzoek slechts 1 cm ontsluiting had en 3/4 verstreken baarmoedermond. Dus nog even afgewacht en in de nacht in de vlk wederom geweest omdat ik het niet meer trok van de pijn, ik had verwacht wel wat ontsluiting te hebben, maar helaas om 2.00 uur nog steeds hetzelfde! Ik heb een slaapmiddel met pijnstiller gekregen in het ziekenhuis en daar heb ik dus nog een beetje geslapen vannacht, terwijl ik tussen die 4 uurtjes de weeën nog weg heb gepuft, de weeën waren ook duidelijk op de scan te zien daar. Vanmorgen wederom nagekeken nog steeds niet meer ontsluiting, dus nu zit ik weer met heftige weeën en harde buiken thuis en ben ik 36 uur verder. Vanavond krijg ik weer een spuit in het ziekenhuis. Maar ik vroeg mij af of meer dames dit hebben meegemaakt zo heftig? De gynaecoloog wilt pas morgen een ballon catheter gaan inbrengen en vrijdag evt Inleiding met medicatie doen alles dit nodig is, maar dit is echt heel vermoeiend en pijnlijk en eigenlijk ben ik toch ook niet zon aansteller qua pijngrens....
     
  2. Daatje2323

    14 jan 2022
    10
    18
    3
    Vrouw
     
  3. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wat heftig zeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde je wel even sterkte wensen. Hopelijk gaat het opeens snel met de ontsluiting en kan je met je baby knuffelen.
     
  4. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Poeh pittig he!

    Ik heb dit 12 uur gehad voordat het toch ineens door zette. Ik was na die 12 uur al helemaal gesloopt, omdat het zo pittig was en ze echt elke 5 min kwamen.
    Uiteindelijk in een uur bevallen...

    Sterkte! Hoop dat het snel doorzet!!
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Sterkte!

    Duurde bij mij 5 dagen om 2 cm ontsluiting te krijgen en dat was met ballonnetje en gel... Bevalling zelf ook niet vlot.

    Ik ben wel opgenomen geweest vanaf dag 4. Die pethidine in mijn bil was t enige lichtpuntje
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja ikke. Weeën waren (2 dagen na ballon) zelf wel begonnen maar nog mild, uiteindelijk 1 cm ontsluiting dus ballon deed weinig. Toen nog een ballon gehad, die creëerde wel 2 cm ontsluiting maar verder ging het niet. Uiteindelijk van 's middags milde weeën naar voor in de avond redelijk heftige weeën naar midden in de nacht zo heftig dat ik een ruggeprik heb gekregen, maar nog steeds op 2 cm zat. Ik trok de weeën niet zonder vooruitgang... Met de ruggenprik ook oxytocine gekregen, maar ook toen nog uren op 2 cm gehangen. Uiteindelijk om iets van 7 uur 's ochtends had ik 4 cm ontsluiting en toen om 9 uur 's ochtends was het opeens 10 en mocht ik persen.

    Niet zo extreem lang als bij jou dus maar zonder de oxytocine weet ik niet hoe lang het had geduurd... ik trok het iig niet en ik ben écht niet zo kleinzerig idd, vond de punctie bijvoorbeeld geen probleem. Maar zonder vooruitgang is het heel moeilijk te dragen vond ik.
     
  7. Daatje2323

    14 jan 2022
    10
    18
    3
    Vrouw
    Ook heftig zeg! Ja ik vond dat ook het lastigste dat er dan geen vooruitgang was, maar dat je wel naar huis gestuurd word ermee. Ik heb inmiddels vannacht ontsluiting gekregen die wel doorzet gelukkig, ben nu ergens anders (was geen plek in eigen stad bij geboortecentrum) voor de bevalling. Heb tochvoor de ruggeprik gekozen die kreeg ik meteen toen ik er was al (flinke weeën om de 4 min), en heb daarmee nog even een uurtje kunnen slapen gelukkig, hopelijk is onze kleine man en snel vanavond. Zo fijn hoe het hier nu loopt voor de bevalling, echt super
     
    margarethd en Frun vinden dit leuk.
  8. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ah wat fijn zeg! Hoop dat je snel je kleine jongen kan knuffelen
     
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Succes, hopelijk een voorspoedige bevalling nu! You can do this!!:thumup:
     
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Welkom.. pff klinkt als bij mij.. uiteindelijk heeft het 72 uur geduurd.. woensdag binnen en zaterdags in de avond bevallen.. met 42.2 weken.
     
  11. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ah fijn dat de ontsluiting doorzet en je de ruggenprik hebt! Ik duim dat hij er snel was!
     
  12. Daatje2323

    14 jan 2022
    10
    18
    3
    Vrouw
    Middels een keizersnede is onze kleine man gisteren gelukkig gezond en en wel geboren. Nu kunnen we eindelijk gaan genieten hier
     
    margarethd, Leraje, cherrytomaatjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Gefeliciteerd!! Lekker genieten van jullie zoontje!
     
  14. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Van harte! En toch nog een keizersnede dus. Hopelijk gaat het herstel vlot.
     
  15. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoon! Hoe gaat het met jou?
     

Deel Deze Pagina