inleiding en ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bizzy, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    As vrijdag word ik ingeleid.
    As donderdagmiddag heb ik gesprek ctg, echo en gaan ze kijken of mijn bm zelf al iets heeft gedaan of dat ik nog pot dicht zit.
    Zo en zo krijg ik vrijdag weeenopwekkers.
    Ik vroeg me af of ik hierbij een ruggenprik kan vragen want zit niet echt te wachten op een weeenstorm!
    Dus dames wie heeft dit meegemaakt?
    Kom op met de positieve verhalen :)

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Spannend! Ik word ook ingeleid met 37 weken, en hoop stiekem dat het dan niet allemaal nog potdicht zit, scheelt een boel gedoe. Maar dat terzijde.. Ik denk niet dat ze je preventief een ruggenprik gaan geven, maar zodra jij het niet meer aan kan, kan je gerust om een ruggenprik vragen. Stel deze vraag ook in het ziekenhuis, zij kunnen je alles uitgebreid uitleggen en eventueel geruststellen. Daarnaast worden de weeën langzamerhand opgewekt, en gaat het infuus niet ineens vol open. Er zal echt goed met jou gecommuniceerd worden. Heel veel succes! Laat je weten hoe het ging? Ik moet dus ook over +- 2 weekjes.

3. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben de vorige keer ingeleid en ik kon om pijnstilling/ruggenprik vragen. Ik heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen omdat ik een weeën storm had en de ontsluiting niet vorderde. Ik had er niet om gevraagd maar ow wat was ik blij met die ruggenprik :) succes! Komt allemaal goed hoor, er zijn een hoop dingen mogelijk en bespreekbaar;)

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik ben 3 keer ingeleid, alleen bij de eerste een weeënstorm gehad en alledrie zonder pijnstilling doorgekomen. Ik had wel een ruggenprik kunnen krijgen, maar ik besloot de hand van mijn man te mishandelen ;) en voor ik het wist mocht ik persen. Succes.

5. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ik ben met 41 weken ingeleid, en ik zat nog potdicht! Heb Wem een ruggenprik gevraagd en gekregen, maar helaas die werkte niet! Ze geloofde me niet, tot ik na de bevalling op ok gehecht werd en hun door hadden dat hij echt niet werkte nee hihi

6. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier met 38,3 weken ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen.
    S'morgens aangesloten en rond 3 uur trok ik het niet meer, bleef ook hangen op 4cm, even na half 4 een ruggenprik gehad en toen kon ik relaxen:D

Ik schijn zelfs even geslapen te hebben hahaha ik weet daar niks meer van.
    Toen ik ontspannen was ging het snel, want om 18:41 is Jack geboren.

Bewust gekozen voor de ruggenprik en niet voor de pethidineprik die ik mocht krijgen. Ze gaven aan dat bij die pethidineprik de kleine problemen kon hebben na de geboorte en dat wilde ik niet. Wilde ook niet high worden maar bewust meemaken haha .

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Pomp en prik mag ik niet ivm morfine allergie.
    De enige pijnstilling is dus de ruggeprik.
    Begin toch wel heel zenuwachtig te worden het is zo vrijdag...

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ook ingeleid, na 1,5 uur 4 cm ontsluiting (begonnen met 2 cm) pijn was niet te harden. Dus snel een ruggenprik, zodra die was gezet kon ik persen was opeens 10 cm!

Verpleging was overtuigt dat het kwam omdat ik me kon ontspannen. Uiteindelijk heeft het maar 4,5 uur geduurd.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ondertussen bevallen binnen anderhalf uur!!
    Vrijdag 20 maart van onze dochter Abbygail ( zie geboren topic)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ben met 42 wekej ingeleid, na een weenstorm van 7 uur werd een ruggeprik aangeboden (die ik dankbaar aannam haha), jammer genoeg werkte hij maar voor de helft, maar goed scheelde toch wat.

Bij mijn middelste weer ingeleid, vantevoren dit keer vastgelegd dat ik graav een ruggeprik wilde. Helaas 2 keer geprikt, maar werkte beide keren niet.
    Gelukkig werkten de ruggeprikken bij de keizersnedes wel haha.

11. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingeleid en ruggenprik. Weenstorm was goed te doen. Lekker rustig blijven en het over je heen laten komen. Uiteindelijk wel een ruggenprik omdat ik uitgeput raakte en de ontsluiting niet vorderde. Helaas werkte hij niet :( dat komt soms ook voor.
    Succes je kunt het!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ok dit wil je vast niet horen.

Ik was.op donderdag ochtend binnengekomen om 7 uur had maar 1 cm was 42 weken.
    Eerst met gel eerste dag 2x deed niks alleen maar weeën gehouden.
    Tweede dag 2x gel slijmprop eruit gesneden. 2cm ontsluiting nog steeds weeën.
    Derde dag ruggenprik langzaam aan vorderde de cm in de avond half 12 bevallen na 72 uur.

En nu een hernia door de ruggenprik.
    Dus ik zou zeggen probeer het zoveel mogelijk zonder ruggenprik.

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ben ingeleid maar heb totaal geen weeenstorm gehad, maar de weeën liepen mooi geleidelijk op. ruggenprik was dus niet nodig, maar het kon wel! Een vriendin van mij ook ingeleid, wel een weeenstorm en kreeg dus gewoon een ruggenprik. Komt dus goed!;)

Oh en succes!

14. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Jaaa van harte gefeliciteerd! Hoe is het gegaan, zoals je verwacht had of viel het tegen/mee? Nu moet ik nog, haha!

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi
    Om 9.30 vaginale pil gehad had nog geen verweekte bm laats staan ontsluiting.
    13.30 3cm dus geen nieuwe pil
    14.00 vliezen gebroken door gyn
    14.45 naar ok voor ruggeprik dit was prima te doen alleen zijn de verdovingsprikken best pijnlijk.
    15.50 terug op vloskamer weeenopwekkers gestart met infuus.
    Ruggeprik deed weinig....
    18.00 weeenstorm
    19.25 volledige ontsluiting maar dochter lag te hoog nog ongeveer 7 persweeen moeten wegzuchten.
    19.35 op eigen kracht onze dochter geboren laten worden!!
    Jammer genoeg uitgescheurd op oude liteken en 2 hechtingen van buiten.

16. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Deel Deze Pagina