Hier op dit moment bijna aan de 40wk van mijn 2e kindje, hij ligt op dit moment ook als sterrekijker, vind het dus erg spannend of hij nog gaat draaien en zoniet hoe de bevalling gaat verlopen....
Ik heb (nog) geen ervaring met een tweede bevalling en een eerste dat een sterrenkijkertje was, maar wel ervaring met gewoon een sterrenkijkertje dus. Ik lees de laatste dagen wel meer en het lijkt wel dat deze bevallingen over het algemeen langer lijken te duren en het ook niet zonder schade down under gaat. Toen ik persweeën kreeg (na 21 uur weeën, pethidine, ruggenprik en heel veel weeopwekkers) merkte de gynaecoloog op dat ze nog wel erg hoog lag. Bij de eerste persweeën duwde hij mee op m'n buik (waar ik gelukkig niks van voelde) en hebben ze van binnen gevoeld hoe ze lag. Kleine discussie tussen de verloskundige en de gynaecoloog. De gynaecoloog zei dat het een sterrenkijkertje was, verloskundige dacht van niet. Echoapparaat erbij en ja hoor, ons meisje lag mooi naar boven te kijken. Ze hebben me wel door laten gaan en uiteindelijk is ze na 3 kwartier persen geboren. Helaas wel een flinke knip gekregen, maar goed... ik hoor ook genoeg verhalen over een vacuümpomp en een tangverlossing, dus volgens mij ben ik er nog wel vrij goed vanaf gekomen.