Mijn vorige bevalling begon met weeën. Toen ik bijna volledige ontsluiting had zijn mijn vliezen gebroken. Dat ging nog niet zo makkelijk! Er moest uiteindelijk gereedschap aan te pas komen, omdat ze nogal taai waren. Bij mijn zus begon de bevalling beide keren met het spontaan breken van de vliezen. Nou vroeg ik me af of dat vaak hetzelfde gaat bij een volgende kind. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij mijn eerste zijn de vliezen gebroken door de VK, om de weeën te versterken, ik zat toen op zo'n 5-6 cm. Bij de tweede zijn ze spontaan gebroken toen ik persdrang kreeg... 20 minuten later was onze dochter er.
Eerste: spontaan als eerste teken van dat de bevalling begon Tweede: gebroken door de vk met als doel de bevalling op te wekken. Omdat we bij de tweede de natuur niet hebben afgewacht (ik wilde niet over de 41 weken gaan) weet ik dus niet of deze bevalling spontaan ook zou zijn begonnen met gebroken vliezen of niet.
Vaak doen ze dit als de ontsluiting nog niet helemaal wil vorderen, misschien was dat bij ts ook wel het geval.
Hier bij de eerste braken eerst de vliezen, met 41 weken. Bij de tweede braken mijn vliezen met 9 cm spontaan, was toen 40+4 weken.
Bij mij zijn de vliezen gebroken met 6 cm voor de makkelijk. Achteraf gezien had ik het liever niet gehad want meteen daarna begon de weeënstorm.
Ik lees dat ze bijna volledige ontsluiting had, vaak is het dan echt overbodig vandaar mijn opmerking
Bijna volledig is niet genoeg . Toevallig bij een collega van mij ook de vliezen gebroken met 9 cm omdat die laatste cm niet wilde.
Bij de eerste waren eerst mijn vliezen gebroken en 2 uur later begonnen de weeën. Bij de tweede braken ze pas toen ik de eerste perswee kreeg.
Bij de eerste twee braken spontaan de vliezen Bij de derde zijn ze gebroken om de bevalling op te wekken Bij de vierde zijn ze per ongeluk gebroken Door de verloskundige die mij toucheerde,na het breken van de vliezen had ik binnen 10 Minuten volledige ontsluiting
Bij dochter* en oudste zoon werd ik ingeleid dus braken ze de vliezen op voorhand. Bij de jongste zoon bleef ik hangen op 9 cm en heb ik verzocht toch de vliezen te breken (dit wilde ik in eerste instantie niet, maar ik heb erg stevige vliezen en ik wou er echt vanaf) en 10 minuten later was hij er
Eerste: spontaan gebroken bij 8 cm ontsluiting Tweede: spontaan gebroken bij 10 cm ontsluiting en persdrang (VK zat net te dubben om door te prikken ) Derde: spontaan gebroken voor start van weeën, die kwamen een 3-tal uren daarna op gang Wisselende ervaringen dus
Het verschilt dus zoals altijd. Toch lijken er wel vrouwen te zijn waarbij de bevalling begint met het spontaan breken van de vliezen en vrouwen waarbij het later in de bevalling gebeurt of ze moeten dan gebroken worden. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Zou er zoiets bestaan als taaie vliezen? Haha.