Bevalling tweede kind ten opzichte van je eerste kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door ZomerBloemen, 6 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik heb het met 39.5 gehad. Vond het ook wel tricky aangezien het ziekenhuis ruim 20 minuten rijden is (buiten spits om) en ik ook nog 2 kinderen kwijt zou moeten.
    Maar ik heb het idee dat de termijn echo niet helemaal goed gemeten is en ik nog niet zo ver was (anders had ik een hele korte cyclus gehad, baby was lichter dan de andere 2, ze lag nog echt heel erg hoog en liet prematuur gedrag zien in de dagen na de geboorte).

    Waarom krijg jij een keizersnede?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ja snap ik wel inderdaad. Hier wordt hij binnenkort gepland en hoop echt dat ie rond de 39 weken wordt gepland. Hier in de spits ook een drukke route.
    Ik krijg een keizersnee vanwege 2x totaal ruptuur.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Actief lid

    31 mei 2022
    478
    673
    93
    Vrouw
    Dat hoop ik ook voor je!

    Ik had inderdaad de eerste keer geen persdrang. Had totaal geen gevoel van wat er welke kant op moest zeg maar:o:
    Heb toen geen wee-opwekkers gekregen, alleen een verloskundige die riep dat ik beter m’n best moest doen..
    Echt een heel verschil als je wel persdrang hebt! Bij de tweede en derde voelde ik duidelijk een bepaalde druk, een soort gevoel alsof je moet poepen. Dan voelt het hele persen veel logischer en makkelijker (ook al zit het nog steeds niet echt lekker:|).
     
  4. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.989
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste gingen de laatste 5cms in een uur.
    Bij de 2e ging dat in een half uur.
    Vindt dit wel spannend voor straks nummer 3:roflmao:
     

Deel Deze Pagina