Het was hier niet stil toen ik beviel; ik had echt heel veel pijn en heb heus wat herrie gemaakt. Verder natuurlijk het aanbellen door de vk en de kraamzorg en het gestamp op de trappen (slaap/bevalkamer op 2 hoog; kinderkamer op 3 hoog, dus hij zat niet bij ons op de verdieping). Als het had gemoeten, was m'n vriend wel even naar hem toegegaan om hem te troosten (net zoals hij af en toe naar beneden moest om de deur open te doen). Als het echt niet was gegaan, had hij waarschijnlijk z'n ouders gebeld om hun kleinzoon op te vangen. Maar goed, hij heeft geen kik gegeven, ondanks de onrust in huis. Als we op stel en sprong naar het zkh hadden gemoeten, hadden we ws aangebeld bij de buren en hen de babyfoon en een sleutel gegeven (zodat zoonlief gewoon in z'n bed kon blijven), en schoonouders gebeld dat ze moesten komen. Die zouden er met een half uur kunnen zijn. Of als het echt té diep in de nacht zou zijn, zou vriendlief hem hebben meegenomen naar het zkh en z'n ouders hebben gebeld dat ze hem daar moesten ophalen. Alleen thuislaten (zonder babyfoon bij iemand dichtbij) is geen optie, voor de rest kan bijna alles.
Ik zou het liefste thuis bevallen, in de nacht, met een kind dat overal doorheen slaapt hahaha. Vorige keer ben ik ingeleid en binnen 4 uurtjes bevallen, dus dat zou deze keer ook wel fijn zijn. Weet ik gelijk wanneer ik ga bevallen en kan ik zorgen dat de kleine al weggebracht is voordat wij richting het zh gaan. Maar als de bevalling uit zichzelf begint, denk ik dat we overdag Isa gelijk op laten halen door mijn ouders. 's nachts laten we haar gewoon slapen en mocht ze wakker worden of wij moeten naar het zh dat ik haar dan in het zh laat ophalen door mijn ouders.... Pfff, lastig he, dat je niet van te voren weet wanneer en hoe je gaat bevallen
Dat is ook zéker lastig! Weet je, het is dat mijn eerste bevalling ook probleemloos thuis is verlopen, anders had ik het misschien niet zo aangedurfd. Dan zou ik m'n schoonouders bij de eerste duidelijke tekenen hebben gebeld om onze zoon op te halen zodat hij in elk geval goed onderdak was ergens. Zorg gewoon dat je een paar mensen op je lijstje hebt staan die je mag inschakelen, dan kun je op het moment surpreme die oplossing kiezen die dan het beste voelt.
Eigenlijk heb je ook gelijk en moet ik niet zo moeilijk denken. Ik heb mn ouders en schoonouders en afhankelijk van het moment moeten we kiezen wat dan het meest praktische is! Het kind is er ook niet in 1x dus mn man kan ook onze zoon halen of brengen zodat ik mn SO niet onder ogen hoef te komen en in geval van spoed dan idd maar halen in het ziekenhuis oid....
Ik kan er nu ook heel makkelijk en luchtig over praten. Toen ik hoogzwanger was raakte ik er half van in paniek, gewoon omdat ik niet al die scenario's kon doordenken, ik kreeg het maar niet op een rijtje. Gelukkig heb ik een uiterst nuchtere en daadkrachtige vriend, in wie ik het vertrouwen heb dat hij het wel oplost als het echt menens wordt... Succes meid, het mag bij jou nog even duren (maandje of 2) en dan komt het allemaal in orde.
Dank je! Ik heb dan wel geen daadkrachtige man, haha, dat ben ik van ons twee, maar dat daadkrachtige laat me nu een beetje in de steek! Maar het komt natuurlijk altijd goed. En heb nog een weekje of 9 om me er over te buigen...
ik had ook het ideale beeld van 's nachts thuis bevallen en kleine laten slapen De vk zei ook: ach, vaak slapen ze er doorheen. en als ze net wakker worden op het moment dat de kleine echt komt dan gaat het altijd ook goed. Das misschien een geruststelling. Wij waren heeeel blij met onze beste vrienden die ook nog eens 2 straten verderop wonen. en vrijwel altijd zelf thuis waren (ofde oppasoma en dan zouden ze gelijk zelf komen als ons meisje daar naartoe zou gaan) Daar is de oudste ook geweest, want mijn 2e bevalling begon 's middags. Op zaterdag dus dat kwam goed uit. Mijn tip is wel om de kleine niet thuis te hebben og iig iemand achter de hand te hebben in geval van nood. Al is het maar tijdelijk buren tot de echte opvang er is... Mijn1e bevalling was medische indicatie en ging erg snel (4 min persen, kwam met volledige ontsluiting zh binnen) Ik had dus stiekum gerekend op een snelle 2e, maar die lag zo verkeerd dat uiteindelijk de ambulance me met persweeen naar het zh bracht omdat ukkie 2 er niet uit wilde. Niet echt handig met nog een kleine erbij. De vk had vooraf al gezegd dat we haar moestenlaten ophalen, zodat manlief niet de geboorte zou missen omdat het snel zou gaan en hij de oudste weg was brengen. Zorg iig dat je wat mensen achter de hand hebt, ook al is dat niet je 1e keus. (zo kon mijn moeder altijd zomaar weg op werk in geval van nood, maar ik had dat liever niet) enne, degene die je zoontje op komt halen hoeft jou toch niet te zien op dat moment! suc6 met je keuze en niet teveel stressen hoor. Komt altijd wel goed uiteindelijk.
Hoi dames Ik heb ook een beetje dit probleem. Wij hebben het nu zo geregeld, ik ga sowieso in het zh bevallen, dat als het snachts mocht gebeuren mijn ouders hierheen komen en gewoon in ons bed verder slapen en sochtends de oudste opvangen. Als het overdag mocht beginnen, hoop ik dat mijn man snel thuis is en brengt hij de oudste naar mijn moeder toe. Mijn schoonouders zullen sowieso niks horen, die horen pas dat de kleine er is als alles achter de rug is. Ik heb gelukkig heel veel lieve buren, dus mocht er echt nood zijn dan kan ik altijd daar babyfoon of de oudste brengen. Het enige wat mij echt rampzalig zou lijken is als ik met ambulance of nog erger de brandweer uit mijn huis gehaald zou moeten worden (wij hebben heel veel trappen in huis). En dat dan heel de buurt uitloopt om te kijken hoe je op een brancard wordt afgevoerd, dat is echt mijn nachtmerrie haha. Maar goed daarom ga ik ook op tijd naar het zh. Ik heb dit ook aangegeven in mijn geboorteplan (ik vond het in eerste instantie onzin om te moeten maken, ik zei tegen de vlos, ja ik ben al een keer bevallen) Zij zei ja daarom weet je nu goed wat je toen wel en niet prettig vond. Dus zodoende. Ik kon ook aangeven dat ik al ruim op tijd in het zh aanwezig wil zijn. En ik kon ook aangeven dat ik na de bevalling wil, dat mijn ouders met de oudste naar het zh komen, en dat we dan eerst even met zijn vieren willen zijn. Daarna mogen mijn ouders erbij, en vanaf dat moment mogen pas mijn schoonouders gebeld worden. (mijn schoonmoeder heeft een aantal opmerkingen gemaakt nadat ik net bevallen was, zodoende hoef ik haar er nu niet meteen bovenop te hebben) Ik kwam toen van de verloskamer, had ik net gedouched, ik zat mijn haar te kammen op bed. Het eerste wat ik hoorde toen ik met mijn rug naar de gang toe (waar alle mensen stonden ons op te wachten) ow mevrouw moet eerst dr haar nog kammen. En tegen mijn tante, trok ze het gordijntje van de wieg dicht, zo er is genoeg gekeken voor vandaag... Dus die is ff niet welkom tot ik er klaar voor ben
Ik ben snachts bevallen van mijn 2e en ben gewoon onder de douche gaan staan toen mn ouders zoon ophaalde Daar laten ze je wel met rust! Ben wel thuis bevallen trouwens, maar zoon thuishouden was voor mij geen optie. Lijkt me zwaar traumatisch als ie wakker wordt en je hoort of binnenloopt Of met spoed naar het ZH moet, dan moet je nog opvang regelen terwijl je echt weg moet.. Nee leek mij echt niks. Succes!!
Jemig wat een schoonloeder !! Die van mij die eigent zich meteen dr kleinkind toe, zonder rekening te houden met mijn ouders of ons..... dus die moet ik ook even op gepaste afstand houden tot ik er klaar voor ben Ik laat het onderwerp even rusten en vertrouw erop dat het tegen die tijd vanzelf goed komt. Ik heb nu een paar scenario's in mn hoofd ( bedankt dames voor alle suggesties) en het ene is wel prettiger dan het andere maar goed je hebt het tijdstip niet voor het uitzoeken. Het enige wat me echt erg lijkt is als ik mn schoonouders onder ogen moet komen terwijl ik echt in baringsnood zit... daar moet mn man maar voor opdraaien...
Gelijk heb je, jij hebt dan wel wat anders aan je hoofd! Doen waar jij je fijn bij voelt, het gaat dan even alleen om jou (je hoeft geen rekening met anderen te houden!) en je beebje.
Wij hebben (ja, nu al haha) bedacht dat de meid naar vrienden van ons gaat die 2 straten verder wonen. Als het midden in de nacht is komt een van hen hier heen wachten tot meisje wakker is. Is ze op het KDV dan halen zij haar. Is het op een vrije dag van mij dan werk mijn vriendin ook niet Verder na de bevalling (in het zh) brengt zij onze dochter maar gunt ons wel even ons eigen moment met zijn vieren! En ze heeft instructies gekregen veeeeeel foto's te maken van meisje en haar nieuwe broertje/zusje. Dit scenario la eigenlijk al helemaal vast omdat we het omgekeert bij hun hebben gedaan toen zij een 2e kregen
@sidmick Heb je goed geregeld, en leuk ook dat jullie het bij hun hebben gedaan en dat hun het nu voor jullie kunnen doen!