Lieve dames, Eigenlijk wil ik gewoon mijn verhaal even kwijt aanzien er toch geen advies is voor mij. Heel misschien zijn er ervaringen. Ruim 3 weken geleden werd ik heel ziek, hoge koorts, veel hoesten. Op advies verloskundige bij huisartsenpost geweest, daar hebben ze netjes naar mijn longen geluisterd en de onstekingswaarde geprikt. Die was van zodanige waarde dat het pastte bij een virale infectie. Na 6 dagen koorts thuis werd het hoesten niet minder. Ben toen ook nog bij gynaecoloog geweest voor een ctg, die hebben ook nog geluisterd naar de longen en de baby was alles goed. De volgende dag schoot er een enorme pijnscheut door mijn rug met hoesten dat ik echt op de grond lag van de pijn. Uiteraard naar huisarts die schreef mij een sterkere pijnstiller voor die wel mag tijdens zwangerschap. Diezelfde nacht kon ik amper slapen van de pijn en pijnstiller werkte voor geen meter. Na toch in slaap te zijn gevallen werd ik om 2.30 uur wakker van ernstig hoesten en benauwdheid. Nog nooit benauwdheid meegemaakt dus ik dacht dat gaat wel over. Om 6.30 uur hield ik het niet meer en heb ik huisartsenpost gebeld. De arts was 10 minuten later ter plaatse en binnen 5 minuten was er een ambulance gebeld. Blijkbaar moest ik met zwaailichten naar het ziekenhuis. Eenmaal op 1e Hulp gaat alles heel snel, gelijk daar word longfoto gemaakt en binnen 6 minuten zei de arts het verlossende woord. Mw u bent heel ziek en heeft een klaplong rechts en een longontsteking links. Hij moest dus per direct een drain aanbrengen om de long te ontplooien. Gelukkig is dat allemaal goed verlopen. Het was wel heel kantje boord geweest volgens de artsen. Volgens de longarts zat de longontsteking zo diep dat het voorkomt dat ze hem niet kunnen horen. Dan 8 dagen ziekenhuis aansterken en de juiste antibiotica krijgen. Gynaecologie hele team en longartsen hele team overleg voor de bevalling die aanstaande is. Ik mag absoluut niet persen de kans op herhaling is te groot. Keizersnede liever ook niet want die snijden door de buikspieren heen die ook weer belangrijk zijn bij ademen en herstellen. Ik krijg dus nu een bevalling volledig onder ruggenprik waarbij als het nodig is het laatste stukje met de vacuümpomp word gehaald. Volgens de gynaecoloog komen deze bevallingen wel vaker voor bij neurologische aandoeningen waarbij ook niet geperst mag worden. Uiteraard staat een spoedkeizersnede en noodplannen wel klaar. Mijn angst voor zowel deze bevalling als keizersnede als herhaling klaplong is uiteraard zo groot. Wat volgens alle artsen ook normaal is om die angst nu nog zo te hebben. Het is echt heel eng om straks totaal geen controle te hebben of om weer kantje boord te komen. Heel misschien zijn er hier toch meiden die ervaring hebben met zo'n type bevalling? Let wel op dat de horrorverhalen in mijn geval hier beter niet neergezet kunnen worden. Dank jullie wel voor het lezen van mijn lange verhaal.
Wow heftig zeg! Snap je angst heel goed Ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel succes wensen straks!!
Thanks! Het komt echt vrijwel niet voor. Gisteren voor 1 nachtje weer opgenomen wegens toenemende Pijn klachten en iets meer hoesten. Alles uitgesloten, geen nieuwe klaplong, longembolie of trombose. Is toch het restant longontsteking die nog vervelend doet. Wel bij gynaecoloog geweest en baarmoedermond was zo goed als verstreken en 1 a 2 cm onsluiting. Dus dinsdagochtend melden en geen ballonkatheter nodig Eindelijk is het einde in zicht.
Geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen !! En succes met de bevalling...!! Je bent een goede handen het gaat vast lukken en goed komen.
Inmiddels vannacht bevallen. ging erg soepel en vlot! Heb geen pers hoeven geven en de weeën waren zo krachtig dat ze er zonder vacuümpomp zo uit kwam Echt een opluchting!
Ja inderdaad! Wel met flinke ruggenprik ook tijdens persweeën om de grootste belasting op mijn longen te voorkomen. Saturatie van mij is ook constant goed gebleven!