Hoe snel krimpt buik na bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door fee90, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Waarschijnlijk moet ik 1-2 dagen in het ziekenhuis blijven na bevalling. Wat voor broek moet ik meenemen voor het naar huis gaan, een zwangerschapsbroek waar ik mee binnenkom ( eventueel zwangerschaps joggingbroek) of gewoon een grote joggingbroek?
    Heb qua broek al de hele zwangerschap dezelfde maat dus mijn billen zijn niet echt aangekomen, maar hoe snel "krimpt" de buik als de baby er eenmaal uit is?

Ervaringen graag! :)

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik zou voor een joggingbroek gaan. Lekker comfortabel en voor zekerheid een positie broek als je graag een "normale" broek aan wil. Mijn buik was na een dag of 3 4 weer geslonken, niet plat ofzo want nu 7 weken later heb ik nog steeds een kilootje of 7 te gaan:D

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik was een paar weken na mijn zwangerschap onder mijn oude gewicht (-5 kg) maar ik paste mijn broeken toen nog steeds niet. Ik heb bij andere vriendinnen ook gezien dat ze hun eigen kleding pas na 6-9 maanden weer aan konden. Misschien is het geen regel maar een uitzondering. Maar toch, ik zou beide broeken mee nemen.

4. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    na mijn tweede bevalling had ik na een week weer een normale broek aan, maar nog wel een blubberbuik. Na de eerste bevalling weet ik het eigenlijk niet meer.
    Ik zou voor het prettige gewoon een positiebroek meenemen. Ik weet nog dat mijn buik best gevoelig was na de bevalling en dan is een positiebroek echt fijn.

5. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Volgens mij is dat zoooo verschillend per persoon! Ik was een keer op kraamvisite bij iemand waarbij echt niet te zien was dat het kind eruit was. Bij mij kromp het wel vrij rap. Maar kies lekker iets comfortabels!

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je gaat naar het ziekenhuis in een positie broek, dus ben een trainingsprogramma mee. Ik ben een week geleden bevallen en loop nog het liefst in mijn positie broek, zit gewoon lekker de boel is toch wel nog gevoelig.

7. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ok, ja ik kom natuurlijk binnen met zwangerschaps jeans maar daar past het kraamverband weer niet in?
    Dus vandaar dat ik dacht een joggingbroek maat groter dan normaal. Om nou een zwangerschaps joggingbroek aan te schaffen.
    Ik wil niet met een hele vouwwagen naar het ziekenhuis:p

8. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heb je nu niet en broek die leidt comfi zit? Zou ik die aan doen en trainingsbroek me.

9. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier leek het tot zeker twee weken na de bevalling nog alsof er een baby in mn buik zat, maar ik had dan wel een keizersnede. Nu bijna zes mnd later is het nog steeds niet plat (net een beginnend zwangerschapsbolletje) terwijl ik wel vijf kilo onder het gewicht voor zwangerschap zit.

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik heb eigenlijk alleen jeans en als ik comfy wil savonds doe ik al lekker mijn pyjama aan. Heb dus niet een echte zwangerschaps huisbroek.
    Overdag zitten de jeans nog prima:) anders had ik dat idd gedaan, maar om dat nu nog te kopen?(38 weken bijna)

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het verschilt zo te lezen erg per persoon. Ik had alleen een zwangerschapsrok mee, maar die zat me helemaal niet fijn. Het slobberen te veel ;) Ik zou kiezen voor een gewone joggingbroek, die zitten meestal toch ook wel ruim.

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    9.5 maanden later en ik heb nog steeds een hangbuik en ben nog niet op me oude gewicht helaas

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb tot een week of 12 na dr bevalling in mn zwangerschapsbroeken gelopen dat was het meest comfortabel. Toen ik na 2 dagen uit het zh kwam had ik lekker mn zwangerschap trainingsbroek aan

14. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    En een training van je man? Dat lukt hier best.

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ging naar het ziekenhuis in een wijde positie jeans, deze jeans zat pas in de laatste maand zeer comfortabel. En in diezelfde jeans ging ik uit het ziekenhuis. En daar passen gewoon ook kraamverbanden in, ik had in het ziekenhuis een wijde tena boxer gekregen wat fijn zat icm het kraamverband.
    Thuis heb ik de hele kraamweek in een wijde joggingbroek gelopen.
    Mijn normale broeken paste al 2 weken na de bevalling :$ vond dat veel te snel haha :D

Deel Deze Pagina