bij hoeveel cm ontsluiting kreeg jij persweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope87, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel cm?

1. 1

2. 2

3. 3

4. 4

5. 5

6. 6

7. 7

8. 8

9. 9

10. 10

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Bij hoeveel cm ontsluiting kreeg jij al persweeen?

Omdat ik veel lees dat persweeen erg rot zijn ben ik benieuwd naar andere ladies

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee... Ik had nl al persweeen en vervolgens duurde het een halfuur!!! Voor er eindelijk eens iemand kwam!

Dus ik gok 9/10 cm ofzo..

Vond ze overigens beter te doen als de ontsluitingsweeen hoor..
    Niet echt pijnlijk... Alleen gewoon niet tegen te houden.. Hoe hard je ook puft haha

3. sepherine

sepherine Niet meer actief

ik heb 6cm gestemd , dit was bij de 1ste het geval
    ze was een sterrekijkertje waardoor alles ook niet wou vorderen een echte hel !!! ik heb dan nog 6uur gedaan over de overige 4cm

, bij de tweede 10cm

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Rond de 6 of 7 cm. Erg vroeg, wat een hell. En op t moment dat ik 10 cm had en mocht persen. Stopte mn persweeen!

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    9 cm, vond die laatste cm heel erg zwaar, respect voor de meiden die al vanaf eerder perweeen weg moesten puffen!

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier ook 6 cm omdat ze als sterrekijkertje lag...en het rottige is, ze lag goed totdat ik een uur op mijn zij moest liggen na de ruggeprik omdat mijn weeen afnamen...:( Ze lag nog niet vast ondanks dat mijn vliezen al gebroken waren. met 10 cm is ze nog gedraaid en "normaal" geboren

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik mocht bij beide gelijk persen toen ik persweeen kreeg dus ik denk 9-10 cm

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb 9 gestemd omdat de arts aangaf dat er nog net een randje zat, maar dat ze dat wel weg kon duwen. Het was dus niet volledig, maar ik mocht wel meteen persen.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij mij ook bij 6 cm (al wist ik niet dat het al persweeen waren). Gelukkig toen in een uur naar volledige ontsluiting, dus heb ze niet zo heel lang hoeven wegpuffen (wat een HEL is dat!). Was zo blij toen ik eindelijk mee mocht persen! Als je eenmaal mag is het heerlijk, vond ik. Dan voelt het tenminste alsof het zin heeft, zeg maar ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste niet. Ik had 10 cm ontsluiting en zware weeën maar geen persdrang.
    Bij de jongste niet getoucheert dus zou het niet weten. Hier gewoon geluistert naar m'n lijf. Ongeveer 5 kwartier voor haar geboorte gingen de ontsluitingsweeën langzaam over in persweeën. Op een gegeven moment lichtjes mee gaan persen en na ruim een half uur actief persen. Half uur later is ze toen geboren.

11. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij 9 cm. Maar ik moest op mijn zij gaan liggen omdat de beeb nog niet goed lag en nog een kwartslag moest draaien. Ik heb ze niet tegengehouden of zo. Zou sowieso niet weten hoe je ze weg moet puffen want ze zijn zo krachtig.
    Heb 1 uur en 15 min actief meegeperst op mijn rug maar heb in totaal wel bijna 3 uur persweeen gehad. Ik vond ze niet pijnlijk maar erg vermoeiend.
    Ik dacht op het laatst dat ik interval training aan het doen was. :) dat merk je de dag erna wel want ik had spierpijn over heel mijn lichaam.
    Maar een knipje en een vacuüm later werd ze toch geboren. 4625 gram schoon aan de haak.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

bij 4 cm gelukkig had ik binnen half uur 10 cm

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

1e bij 7 cm
    2e bij 9 cm
    3e bij 5 cm

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Eerste keer had ik al 10 cm ontsluiting, maar nog niet echt persdrang. Gelukkig maar, want die 10 cm kwam al als een redelijke verrassing (net een kwartier ervoor kwam ik erachter dat ik aan het bevallen was en al 8 cm had), dus zo kon ik me nog even voorbereiden op het persen.

Tweede keer stond er met 4 cm al een flinke druk beneden, maar die was nog wel te houden. 10 minuten later kreeg ik 1 enorme perswee, niet te stoppen en toen floepte de baby er zo uit, dus toen zal ik wel 10 cm ontsluiting hebben gehad. Ik neem tenminste aan die ie niet uit een gaatje van 4 cm is gekropen....

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan niet stemmen want heb geen persweeën gehad. Had echt 0,0 persdrang.

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    bij allemaal vanaf dat ik persweeen voelde gelijk een beetje mee mogen persen. Bij nr. 1 en 2 denk ik bij 9 cm, wat als snel 10 was.
    Bij nr. 3 braken de vliezen toen ik ging persen (geen vk nog aanwezig, kwam zo'n beetje toen binnen). Gelijk verder gaan persen. dus ik denk 10 cm.

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Bij 7 of 8 cm al. En wat was dat een HEL! Vond het verschrikkelijk dat ik zo'n persdrang had maar er niets mee kon. Het was zo erg dat ik van de verpleegkundige bij iedere wee één keer mee mocht persen en daarna niet meer. Nou dan kwam er echt zo'n oerkracht uit me haha! En probeerde stiekem nog een keer te persen maar dat mag en kan uiteraard niet. Wat was ik BLIJ toen ze de beugels haalde en ik mocht gaan persen :D Dat was echt een opluchting, eindelijk er aan toe geven. Uiteindelijk 20 minuutjes geperst en toen was ze er :)

Weet niet of het feit dat mijn dochters armpje langs haar hoofd lag er aan bijdraagde dat ik al zo vroeg pers weeën kreeg?

18. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Bij de eerste 9 zei ze, ik vertrouw het nog steeds niet want ze hadden helemaal geen tijd voor me, moest net bevallen tijdens de overdracht. Heb een uur lang persweeen opgevangen voordat ik mocht persen. Ze gingen niet eens meer kijken (volgens mij gewoon omdat ik al eerder 10 had maar ja.
    Bij de tweede 10. Schrok me rot toen ik opeens mocht. Had me niet voorbereid nog.

19. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.885
    399
    83
    bij 10 cm 5 min 3 persween later (5 minuten ongeveer) was hij er

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bij 3 cm. Heb toen ruim 6 uur persweeën weggepuft. Oh wat is persen heerlijk:D Moet wel zeggen dit was een ingeleide bevalling. Dochter had naar alle waarschijnlijkheid een handje naast haar hoofd, maar of dat er iets mee te maken had...

Deel Deze Pagina