knipje...scheurtje...wat is het beste?en bij badbevallingen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anais, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey ik wil eens polsen hoeveel mensen er een knipje krijgen bij de bevalling.meestal moet dit als er gevaar is met het hoofdje etc
    maar soms krijgen ze dit op voorhand (voor de bevalling) en dit vindt ik niet zo leuk :)

ik wil geen knipje,vriendin had dit,verkeerd geknipt...twee maal genaaid....ontstoken...toen een fistel gekregen daar.dokters geloofde niet dat ze iets had en bij de tiende dokter werd ze kwaad en zij dat ze echt pijn had en de pijnstillers die ze kreeg telkens niet hielpen en ze niet depri was of aandacht wou zoals de negen andere dokters haar vertelde en eindelijk keken ze eens fatsoenlijk en zagen ze een fistel die weg gesneden moest......leuk is anders eh :(

offin niets mee te maken alleen heeft ze veel last van dat knipje gehad en heb ik gehoord dat scheuren soms beter is voor het genezingsproces of zoiets.ik wil ook graag bevallen in bad om de kans op scheuren te verminderen.

mijn vraag :
    meiden met knipje:goed genezen?last van gehad....
    meiden met scheurtje:Goed genezen,last van gehad?
    meiden die in bad bevielen:knip of scheurtje gehad?

thanks ;)

xxx amy

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier knippen ze ook niet zo graag, want scheuren schijnt inderdaad beter (natuurlijker) te gaan en beter te genezen, omdat een knip dwars wordt gezet en een scheur verloopt dus natuurlijker. Maar als het kindje er echt niet uit komt, moet er wel geknipt worden.

En vaak genoeg krijg je geen scheur en geen knip. Ik heb geen van beide gehad (ondanks bijna 9 pond) en had nergens last van en een snel herstel!

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb beide gehad, een knip en een scheurtje.
    Het herstel van een scheurtje gaat sneller en is prettiger. Na de knip had ik veel meer moeite met zitten dan na het scheurtje. Als ik weer zwanger mag worden en bevallen, dan zou ik het liefste een scheurtje dan een knip hebben maar natuurlijk geen van beide.

Een knip zetten ze niet zomaar. Als ze denken dat je gaat scheuren zetten ze liever een knip als de kans bestaat dat je totaal uitscheurt (totaal ruptuur). In dat geval is het ook beter om een knip te krijgen en uiteindelijk heb je tijdens een bevalling niet zoveel keus en maakt het je op dat moment ook niet zoveel meer uit. Je wilt op dat moment je kindje gezond op je buik hebben.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Was ook redelijk benauwd voor een knip, je hoort van die nare verhalen. Lena lag echter nogal vreemd voor de uitgang, nl. met haar kin naar voren. Het hoofdje komt er dan op zijn allerbreedst uit. (39 cm in dit geval...)

Zij had echter niet langs het schaambot kunnen komen met haar kin, en ik had er zelfs niet eens uit kunnen krijgen zonder knip. Ik was goed verdoofd en van de knip en het hechten heb ik niets gevoeld. Ik heb meer last gehad van een bloeduitstorting vlak naast de knip, die ik vermoedelijk toch wel gehad had...

Na 10 dagen kon ik weer in de bank ploffen als voorheen, mijn strakke broeken weer aan enz... Het is maar net of het idd netjes wordt gedaan. En geloof me het was geen knipJE ;)

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb geen van beide gehad gelukkig. Weet niet of het er iets mee te maken is, maar ik heb de laatste weken perineum olie gebruikt. Ik vertelde dit achteraf aan de verloskundige. Ze kunnen niet zeggen of het helpt, maar horen toch vaak positieve verhalen vertelde ze. Ik had zelf iig zoiets van baat het niet...

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja, had ik ook. Epi-no en die olie enzo, maar als het moet, moet het... Maar denk wel dat het misschien geholpen heeft met herstellen achteraf, als je leest hoeveel last sommige mensen nog maanden achteraf hebben..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wilde ook de perineum olie gaan gebruiken, maar toen ik las wat je dan allemaal moet doen, masseren enzo, terwijl ik er nauwelijks meer bij kon... laat maar dacht ik toen. De verloskundige heeft wel met perineum olie gemasseerd toen ik mocht persen (duurde een uur en heeft goed op kunnen rekken).

8. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey bedankt voor jullie antwoorden
    dat helpt toch al wel

groetjes amy

9. karin mv boas

6 dec 2007
    43
    0
    0
    ik ben ook niet geknipt of gescheurt.ik was erg bang voor knippen.ik hoorde en las overal alleen maar over mensen die geknipt waren.maar mn vk zei:zovaak komt t toch niet voor hoor.als we 5 keer per jaar knippen is t veel.

10. Anique

Anique Niet meer actief

ik ben gescheurd, vond het tijdens de bevalling heel naar wan tik voelde het aankomen, ik voelde dat het niet ging passen :confused:
    ik vond het hechten ook wat vervelend omdat ze sommige plaatsen niet goed kunnen verdoven. nu irriteert het soms nog een beetje.. beetje jeukerig. maar geen pijn meer gehad ofzo naderhand.

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb een knip gehad en dat is op dit moment het meeste waar ik tegen op zie.
    Niet voor de knip zelf maar wel voor daarna, want wat een hel van een pijn was dat.
    2 maanden lang kon ik niet normaal zitten en had ik constant het gevoel dat diehechtingen zouden springen.
    Ook vrijen was heel pijnlijk de 1ste paar keren.
    Het is wel heel mooi genezen je ziet er niks meer van bij mij, maar ik hoop dat bij de 2de bevalling ik geen knip krijg of uitscheur hopelijk rekt alles gewoon goed mee ;)

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben gescheurd... en had een schaafwond {jakkes dat laatste doet meer pijn hoor!}
    normaal scheurt iemand naar achtere maar ik naar links en naar recht en voor en acher meen ik... {zou ik na moeten kijken} was wel snel over hoor

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    bij de eerste ben ik geknipt en die knip is gaan scheuren. Veel last van gehad in het genezingsproces.

Bij de tweede ben ik bij voorbaat verdoofd en geknipt. Deze is beter genezen, na een paar weken voelde ik mij weer als nieuw ;)

Wat wel sneu is als ze gaan hechten, die verdovingsspuiten doen echt heel zeer! Heel stom hoor, heb je net een kind op de wereld gezet loop je te piepen van een paar prikjes ....

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    1e x: Geknipt ivm vacuum pomp bevalling. En nog uitgescheurt.
    Veel plezier van gehad de eerste week. Toen de hechtingen (waren toen nog geen oplosbare) eruit gehaald zijn ging t beter. Helaas wel wild vlees/vlees bommen gekregen die weer weg moesten en na n aantal afspraken bij een beul ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan die me 3 (erg pijnlijke maar iig werkende) spuitjes gaf in 3 afspraken. En weg was het.
    Hier door kan ik niet beoordelen of een knip vervelender is want weet niet waar de vleesbommen zaten (bij de knip of de scheur) en naja...t was een grote ellende daar beneden omdat ik beide had.
    Al met al meer als n half jaar pijn daar door het wild vlees. Maar ben er van overtuigt dat als ik meteen naar dat andere ziekenhuis gegaan was ik er sneller vanaf geweest was.
    Weer n rede dat ik EXTREEM blij ben dat ik dit keer niet naar het ziekenhuis in Leiderdorp hoef!

2e x: Kleine scheur.
    weinig tot geen last gehad. wel gehecht maar die waren wel oplosbaar en met n week of 1 a 2 was al het leed geleden.

3e x: Ik hoop nu zo'n oud vel te zijn :)lol: ) dat ik mee rek deze keer en dat ik t ook eens zonder knip of scheur/slag of stoot kan doen ;)

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb een peeeeeeeeeeeeeeep bevalling gehad...uiteindelijk 2 (!) knippen gehad en met vacuum is Marit geboren...Ik had echt gedacht dat ik daar mega veel last van krijgen, maar heb eigenlijk van de bossen aambeien meer last gehad :D

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ze hadden net de verdoving gezet om een knip te zetten omdat mijn zoontje er zsm uit moest (erg lage hartslag en het persen duurde al 1,5uur), maar toen ik die medische term voorbij hoorde komen voor het zetten van een knip, schrok ik zo dat ik acuut zelf m'n zoontje eruit geperst heb :) toen was ik dus gescheurd. maar ik had maar 6 hechtingen, ik denk dat ik er met een knip meer gehad zou hebben.
    heb wel flink last gehad van de hechtingen (geen ontstekingen enzo hoor), maar ik had van te voren het veel erger verwacht. wel heb ik nogsteeds (ben nu dus 1,5jaar verder) last van de littekens, ik kan het nog altijd goed voelen waar ik gehecht ben, terwijl het niet te strak gehecht is oid.
    hopelijk kom ik er deze keer zonder scheur of knip vanaf

Deel Deze Pagina