Hi dames, Nu ik 17 weken zwanger ben van de 2e.. Begin ik af en toe al na te denken over de aankomende bevalling. Bij mijn eerste kindje ging de bevalling vrij vlot: S'morgens om 07.00 wakker met lichte buikkramp en om 11.54 uur bevallen na 20 min persen. De verloskundige en verpleegkundige van het ziekenhuis grapten dat ik bij een volgende bevalling maar beter gelijk naar het ziekenhuis moet komen omdat het bij een 2e nog veel sneller zou gaan? Nu vraag ik me dus af.. Gaat het een 2e bevalling echt veel sneller? En is een 2e bevalling "makkelijker" in verhouding met de 1e bevalling?
Mijn eerste bevalling is vergelijkbaar metbdie van jou. Mn 2de bevalling duurde 1uur 45min. Het begon bij allebei met gebroken vliezen en daarna kwamen de weeën. Nu zwanger van de 3de en ik maak me best een beetje zorgen. Donderdag ga ik de bevalling bespreken met de vk en wat ik moet doen als het heel snel gaat en ze niet op tijd zijn. Dit heb ik bij de 2de ook gedaan en was daardoor gerustgesteld. Nu ben ik 2x thuis bevallen en hoop ook deze keer thuis te kunnen bevallen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit. Als je thuis mag bevallen maar liever naar het ziekenhuis gaat zou ik wel zorgen dat je alles voor een thuisbevalling in huis hebt zodat dat geen stress geeft mocht het te snel gaan. Bespreek je zorgen met je vk.
Dat is inderdaad vlot zeg! Ik mag dus niet thuis bevallen omdat bij mijn eerste bevalling de placenta niet vanzelf kwam (die moest op de OK verwijderd worden en mede daardoor ben ik 2,5 liter bloed verloren). Ik zal dit inderdaad nog met mijn VK bespreken, want dit geeft toch al wat stress als ik erover nadenk.. Ook omdat we heel snel opvang voor dochter moeten regelen als de bevalling begint.
De eerste in 8 uurtjes, de tweede in 1,5 uur. Dus wel sneller ja. Na de 2e zeiden ze tegen mij ook: bij de volgende gelijk gaan liggen Maar ik ben 2 keer niet uit mezelf begonnen, dus verwacht dat dat nu ook niet gebeurt (maar wie weet gebeurt het nu wel, dan wordt het nog een thuisbevalling) en dat ik dus begin in het ziekenhuis. Nu mag ik wel gewoon thuis bevallen, dat scheelt. Kan er niet iemand stand by staan in die periode voor je dochter? Ik heb het dus altijd kunnen plannen en bijv mijn zusje is in het middagslaapje van haar zoon bevallen, maar ja die kon dus wel gewoon thuis bevallen.
Eerste ingeleid ongeveer tien uur Tweede ingeleid twee uur en veertig minuten Derde (11weken geleden) ongeveer hetzelfde. Bij alledrie binnen een half uur van 5 naar volledige ontsluiting. Dus ik mocht meteen komen toen ik weeën had. En bij vijf cm durfde de gynaecoloog en de verpleegkundige niet meer van de kamer af.. Succes met de laatste loodjes
Hier wel! Mijn eerste bevalling duurde 16 uur, waarvan 40 minuten de persen. De tweede duurde 4,5 uur, waarvan 6 minuten persen en ik kon de weeen veel beter aan dan bij de eerste!
Ik lees ff mee!! Heel fijn om te lezen!! Want blijft toch een beetje spannend allemaal zoń bevalling
1e vliezen gebroken om 7 uur sochtens. 15 uur later begonnen de weeeen. 10 uur later was ze er na 5 kwartier persen. 2e vliezen gebroken om 3 uur snachts. 38 uur later begonnen de weeeen. 3 uur later was hij er na 10 minuten persen.
Bij de eerste duurde het 30 uur met 1,5 uur persen bij de tweede 12 uur en 7 min persen bij de derde 6 uur met 8 min persen
Bij de 1e duurde het 4 uur, waarvan 3kwartier persen. Bij de 2e 18 uur! 5 min persen. Het zegt dus niet altijd wat helaas.
Ben erg benieuwd. Man en ik gappen er wel eens over dat we de bevalling samen doen, omdat het zo snel bij de eerste ging.. Bij de eerste m'n vliezen gebroken rond 18:00 uur. Nog geen wee te bekennen, maar maat ziekenhuis ivm stuitligging. Daar opgenomen en zou de dag erna ingeleid worden als de bevalling niet door zou zetten. Nou om 21:00 uur eerste wee. Gelijk om de 3-4 min. Binnen een uur op 3-4 cm. Toen kreeg ik een weeenstorm en binnen een uur op volledige ontsluiting. Helaas wel half uur persdrang weg moeten puffen omdat de Gynecoloog nog thuis was.. Uiteindelijk toen ze er was met een kwartier persen geboren.. Ben nu weer overgedragen aan het ziekenhuis ivm stuit, maar de verloskundige zei wel, dat ik echt zo gauw mogelijk naar het ziekenhuis moest gaan bij de eerste wee, en mocht het echt veelste snel gaan, dat ik hun dan alsnog moest bellen, dat we het niet samen zouden doen mocht het echt te snel gaan... Toch wel een beetje spannend door die opmerking.. Zal het deze keer nog sneller gaan?? Ben benieuwd!
Bij mij eerste braken de vliezen om half 5 snachts, om 4 uur smiddags had ik een paar weeën nog geen 10, om 6 uur kreeg ik een weeenstorm (achteraf gezien waren dat al persweeen) en om 2 minuten voor 8 is onze dochter geboren. Nu ben ik 27 weken zwanger ben benieuwd hoe dat nu gaat.
bij de eerste 10h bezig geweest en bij de tweede 12h bezig geweest. hier gaat het dus helaas in stijgende lijn, dat belooft voor nr 3
Mijn eerste is geboren met 6,5 uur en mijn 2e met 6 uur, de 2e ben ik ingeleid en vond die bevalling veel heftiger maar kwa tijd scheelt het niks
Ze zeggen, gemiddeld gaat 2e in de helft van de tijd van de 1e... Bij mij klopte dat heel aardig. Nr 1: ontsluiting 4 uur, persen 20 min Nr 2: ontsluiting 2 uur, zuchten 3 min (mocht niet persen omdat het te snel ging) Nr 3: ontsluiting 8 uur, persen/zuchten 3 min. Hierbij wil ik wel opmerken dat ik om specifieke (goed verklaarbare) redenen ruim 7 uur over de eerste 3 cm heb gedaan, daarna in 45 min van 3 naar 10 cm ben geknald. De eerste 7 uur voelde ook nog niet heel erg als bevallen . Ik had duidelijke afspraken met de VK's, ik mocht bellen zodra ik maar enigszins het idee had dat bevalling begonnen zou kunnen zijn, zeker bij nr 3. Iedereen was dan ook een beetje teleurgesteld en verbaasd dat het begin van die bevalling zo lang duurde ...
Nee hier ging het niet op. De eerste was er binnen 2,5 uur met 7 min persen. De tweede 6 uurtjes met een half uurtje persen.
Eerste: donderdagochtend begonnen, vrijdagnacht ziekenhuis 2 cm, vliezen gebroken, gebeurde niets, zaterdagochtend pijnstillers en binnen 5 uur (incl 1,5 uur persen) bevallen... Tweede: ingeleid met 37 weken op maandag begonnen met week makers, dinsdag was er nog niets gebeurd dus dat tel ik niet mee... Toen dinsdagnacht een paar weeën woensdagochtend om 6 uur 1.5 cm, vliezen gebroken en 2 cm... Toen gebeurde er weer helemaal niets ook niet met weeën opwekkers... Pijnstilling gekregen en binnen een uur van 2 cm naar baby eruit ... Dus nu met de derde houden we er rekening mee dat het erg snel gaat als ik eenmaal Pijnstilling heb gehad...
In mijn geval was het andersom: de eerste kwam na een weeënstorm die ongeveer 4 uur duurde, de tweede ingeleid na 14 uur (geen indaling door volle blaas, achteraf; toen dat verholpen was ging het in razend tempo). Dus door omstandigheden is het in mijn geval anders gegaan, misschien als beide bevallingen natuurlijk gegaan waren dat de tweede idd sneller was. Nu zwanger van de derde, ben erg benieuwd hoe het dit keer zal zijn!