Hallo allemaal, nou het is wel duidelijk dat we nu allemaal al eigenwijse kinderen hebben haha. Die van mij ligt in een onvolk.stuit. Ik ben gisteren voor het eerst bij de gyneacoloog geweest en die heeft me inwendig en uitwendig goed onderzocht en volgens haar staat ons niets in de weg om het kindje te kunnen draaien. Dus dat gaan we morgen dan ook proberen. Ik vind het wel eng maar ik wil er toch ook alles aan doen wat ik kan. Stel je voor dat het kindje draait! Dan hoeven we al die andere lastige beslissingen niet te maken. Stel je voor dat het niet draait dan ga ik denk ik toch voor een natuurlijke bevalling. Dit is mijn tweede kindje en aangezien de eerste bevalling verder zonder veel problemen verliep en normaal gesproken is het bij de tweede al wat makkelijker dan ga ik ervoor. Eigenlijk alleen om de lange nasleep van een evt. ks te voorkomen. Het is een erg moeilijke beslissing want je weet gewoon niet wat de goede keus is. Het is ieder voor zich! Ik persoonlijk ga op het advies van de gyneacoloog af als zij zegt dat het moet kunnen of juist van niet dan is mijn beslissing eigenlijk al gemaakt. Makkelijk is het niet. IK laat jullie morgen weten hoe het gegaan is! Groetjes Marianne.
Bij mij willen ze geen draaipoging doen Beeb draait nog alle kanten op en je ziet hem echt helemaal rondgaan... Eerst hoofdje neerwaarts, dan zie je een hoop beweging en blijkt het hoofdje na een goed half uur bovenaan te liggen Heeft dus geen zin dat ze een draaipoging doen, hij blijft toch verhuizen Wel is er gezegd geweest dat als de bevalling begonnen is, ze hem gaan proberen draaien als hij niet goed ligt, en als het niet lukt, het een keizersnede zal worden. Hij komt zowiezo te vroeg (zal hoogstwss ten laatste voor volgend weekend zijn) en dan is het niet goed voor hem om in stuit geboren te worden, geeft teveel stress mee voor de kleine ukkepuk... Zien wel tegen dan, hebben geen glazen bol hé Veel succes met de draaipoging!
Mijn jongen hebben ze ook gedraaid (jaja met succes!). Ik kan je alleen maar het advies geven zo goed mogelijk te proberen te ontspannen. Ik vond het niet prettig maar pijn deed het bij mij niet (misschien door het ontspannen). Succes en ontspanze!
Toch fijn om te zien dat het draaien ook wel eens lukt. Daar lees je nml niet zoveel over. We zien het wel ik ga in ieder geval mijn best doen! Nu mijn kindje nog... Ik spreek jullie vanmiddag..
Nou dames het is gewoon gelukt! Ze hebben de baby kunnen draaien! Al met al viel het reuze mee. Veel onderzoeken vooraf, hartfilmpje, bloeddruk, temp, echo enz. Dat was allemaal goed. Toen kreeg ik een tablet om de baarmoeder te ontspannen, dat duurt weer een half uur om in te werken dan gaan ze kijken of de baby er goed op reageert, weer allemaal onderzoeken. En toen gingen ze het proberen te draaien en dat was binnen vijf minuten gebeurt. Veel gedruk en gedraai maar geen pijn! Heel belangrijk! Weer een echo gemaakt en het lag net zo mooi met het hoofdje naar beneden. Het enige nadeel omdat het zo makkelijk ging kan het betekenen dat het ook weer makkelijk terug draait maar daar gaan we maar niet van uit. Toen nog weer na de tijd onderzoeken en een spuit omdat mijn bloed negatief is. Al met al viel het me echt reuze mee! Ik ben super blij! Ik hou jullie op de hoogte en iedereen nog veel succes. Groetjes Marianne.
Echt waar joh, is dit zo gezegd? Mijn dochter is ook te vroeg geboren, maar wel in stuit. De stuit was al lang bekend, en volgens mijn gyn veroorzaakte een keizersnee juist meer stress
Ja, de onze lag ook in stuit en meldde zichzelf een week te vroeg. Als ze zichzelf melden is er toch niets aan de hand. de gyn zei vantevoren al dat hij zo weinig ruimte had dat hij verwachtte dat ik de 40 weken niet zou halen. En dat was ook zo. Niks geen stress ofzo. Lijkt me raar! En Marianne: fijn dat de draaigpoging gelukt is. Bij mij hebben ze het ook geprobeerd in week 37, maar Mika gaf niets mee. Hij lag al te ver ingedaald. 50% van de draaipogingen lukt en bij mij dus niet. Wij stonden inderdaad voor allerlei moeilijke keuzes en ook ik ben op het advies van de gyn afgegaan. Uiteindelijk heb ik geprobeerd zelf te bevallen (de omstandigheden waren gunstig), maar het liep af met een ks na 4 keer persen. Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan en dat voelt wel goed. Geen verwijten achteraf richting mezelf dat ik het niet eens heb willen proberen in ieder geval. groetjes Suusje
Ja Suusje, ik ben ook blij dat het gelukt is, had het ook niet verwacht. Ik begrijp trouwens helemaal dat je voor een natuurlijke bevalling bent gegaan. Dan heb je in iedergeval het idee dat je je best hebt gedaan en dan weet je ook hoe het is al die weeen enzo. Het lijkt me nml zo raar dat je er helemaal niets voor hoeft te doen en dat je zo ineens een kindje in de armen hebt. Erg jammer dat het bij jou toch nog in een ks eindigde. Voor diegenen die voor een ks gaan, ook dat kan ik begrijpen hoor je moet gewoon doen wat jezelf het best vind voor je kind en voor jou! Iedereen is anders! Morgen weer naar de verloskundige voor controle ik hoop dat het nog steeds goed ligt en dat het al een beetje is ingedaald. Liefs Marianne