Bevalling van derde kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door ambertje1105, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wow! Zelfs zonder ontsluiting een super snelle bevalling :eek:
    Ik ben zo benieuwd. Vanaf week 38 mag ik ingeleid worden op eigen verzoek .
     
  2. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Spannend!!
    Bij de 2e idd geen ontsluiting en op gel gewoon begonnen

    Succes!
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Daar teken ik voor dan ben ik onder schooltijd heen en weer :D
     
  4. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Haha.. Dat was bij mij echt zo. Net na 9.00 opgenomen. Om 10.00 gel. Rond 12 uur weeën, rond 2 uur bevallen.
    Moest alleen wel een nachtje blijven ivm bloedsuiker van de baby. Anders was ik zo weer thuis geweest.
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ik ben 3x natuurlijk bevallen.

    1e duurde 4,5 uur
    2e duurde net geen 2 uur
    3e duurde 3,5 uur

    Ik vond de 3e heftiger dan de tweede. Een enorme weeënstorm van begin tot eind. De tweede ging sneller en op de een of andere manier veel relaxter!
     
  6. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier ook niet ingeleid.

    1e 22,5 uur vanaf de eerste wee
    2e 10 uur vanaf de eerste wee
    3e 5 uur vanaf de eerste wee (had sneller kunnen zijn als de vk naar me geluisterd had en de vliezen gebroken had ipv afwachten wat de natuur zou doen :rolleyes:)

    4e... ik hoop korter, maarja het kan natuurlijk ook vies tegen vallen.
     
  7. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat super leuk om alle verhalen te lezen ik zal zo eens terug kijken ben een dag niet online geweest en opeens zijn er veel reacties geplaatst. Haha straks even alles lezen
     
  8. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik ben twee keer ingeleid, zou het zo weer doen. De eerste was alleen vervelend omdat het 37w1d was en potdicht, dus vanaf zaterdagochtend in het ziekenhuis op een kutbed gelegen, constant aan ctg. Maandagmiddag geboren.

    Maar, toen de vliezen eenmaal waren gebroken en het echt was begonnen duurde het zes uur.

    Met de tweede een ballon gehad, kreeg daar maar 1.5cm door of zo. Wilden ze eigenlijk niet mijn vliezen breken, maar ik stond erop. Zij was er 3 uur later, en bijna in de lift.

    Bij beide werd ik overigens meteen aan de opwekkers gehangen.
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dank je voor je ervaring!
    Mijn "idee" wat ik met de afspraak in week 31 voor ga leggen aan de gynaecoloog.
    Mocht ik potdicht zitten eerst ballon of gel. Wat is voor en nadeel van beide of wat is nodig.
    Mochten mijn vliezen gebroken kunnen worden wil ik eerst 1 a 2 uur afwachten of ik weeën krijg.
    Mijn "ervaring" is namelijk 2x na breken van de vliezen vlieg ik een weeën storm in met buik, been en rug weeën.
    Ook wil ik graag weten mocht het infuus toch nodig zijn voor een jumpstart of het ook weer omlaag mag of uit als mijn lichaam het zelf oppakt.
    Ben blij dat ik de regie heb deze keer maar geeft ook hoop nieuwe stof tot nadenken :)
     
  10. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Goed dat je daar over nadenkt, ik had geen idee. Werd er gewoon aan gehangen en dat was dat. Maar ik heb daar verder geen last van gehad.

    Ik denk dat je dat prima aan kan geven en dat ze daar dan wel aan mee werken.

    Met de eerste had ik overigens pillen, geen ervaring met gel.
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Voor zover ik lees is het per ziekenhuis ook verschillend. Pillen gel, veter, ballon.
    Ze werken heel erg mee gelukkig. Na wat er met mijn 2e gebeurt is word er tot nu toe ook helemaal niet moeilijk gedaan.
    Heb een gynaecoloog die helemaal bij me past. Een vrouw zonder bullshit. Duidelijk en afspraken maken. Het aai over de bol type arts gaan mijn tenen krom van staan.
     
  12. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    1e was 6 uurtjes
    2e was 1 uur
    3e was nog geen 15 minuten

    Alle 3 thuis geboren. De verloskundige was bij de laatste niet op tijd.
    Ik ben nu zwanger van de 4e, dus ik denk dat de verloskundige maar moet blijven logeren :roflmao:
     
    Annedore, MIss X, Jezz84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Mijn 3e ging bijna hetzelfde als de 2e. Duurde beide 4 uur lang en had bij beide niet extreem veel pijn.
     
  14. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    1e ingeleid toen ik al 3 cm had. 3.5 uur.
    2e thuis 3 uurtjes
    3e thuis 3 uurtjes wat gerommel, toch maar gebeld. 2 echte weeën gehad voor hij er uit vloog. Gelukkig was de vk net op tijd (5min)
     
  15. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik ben ook benieuwd..

    Eerste hier 39+0 duurde 6 uurtjes .. Alleen maar weeënstormen.

    Tweede kwam te vroeg (31+6) en duurde inclusief weeenremmers 11 uur. Was erg relaxt en weinig pijn.


    Hoop dat deze lekker blijft zitten tot 39/40/41 weken...
     
  16. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Eerste ingeleid had al 4cm. Weeenopwekkers (vanaf 9 uur aan het infuus)deden niets tot een uur of 12 daarna begon ik wel wat te voelen en vanaf 4 uur echte weeen, om 8 uur was ze er.

    Tweede ook ingeleid (vanaf 9 aan het infuus) maar zat nog potdicht! Tot een uur of 2 voelde ik niets van de opwekkers daarna ging het snel en hij was er om 6 uur.

    Laatste hele dag al wat krampjes. Zoon om 11 uur van de pzs gehaald en om half 3 mijn dochter van school. Krampjes kwamen om de 20 minuten ongeveer de gehele dag maar nog niet echte weeen, kon alles nog gewoon doen.
    Om 17 uur kwam de verloskundige controleren. 3 cm maar het lag nog erg naar achter. Afgesproken dat ze om 19 uur terg zou komen als de weeen dan nog niet sneller achter elkaar zouden komen, zou zij mijn vliezen breken. Ze was de deur nog niet uit of de weeen kwamen sneller, maar als nog goed te doen. Man en zus gebeld die zouden er beide bij zijn en mijn ouders om broer en zus op te halen. Zij werden rond 1745 opgehaald en mijn zus kwam toen ook net binnen.
    Ben onder de douche gegaan en nog steeds waren ze prima te doen maar wel steeds korter op elkaar. Rond 1830 naar beneden gegaan waar de weeen pas goed los barstten. Verloskundige kwam 1915 binnen stappen, heeft niet gevoeld of wat maar zag aan alles dat het al bijna zo ver was. Ze heeft mij twee keer gevraagd of ik na de wee op wilde staan en naar boven wilde gaan. Haar aangegeven dat dit echt niet ging want de weeen kwamen te snel op elkaar. Hierop vroeg ze of ik het Oke vond om in de woonkamer te bevallen, zat op de grond op handen en knieën dit voelde het fijnst. Aangegeven dit prima te vinden. Zij alles rondom klaar gelegd en ze was er met 2 persweeen.
    Als ik ergens kan tekenen voor nog zo bevalling, laat het mij weten :p
     
  17. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn 3e bevalling was een prima bevalling, net als de eerste 2. Niet de snelste overigens, dat was de 2e, maar de 3e was ook vlot zat.

    Wel de pijnlijkste, met de heftigste weeën. Ook rug- en beenweeën. Dus ik was erg blij dat het achter de rug was en dat het echt mijn laatste bevalling ever was ;).

    Dit was trouwens wel de enige waarbij ik ook echt een paar dagen flinke voorweeën heb gehad, dat had ik bij de 1e 2 helemaal niet.
     
  18. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik ga het zo ervaren, word (als ik niet gebeld word dat er teveel bevallingen zijn) dalijk om half acht in het ziekenhuis verwacht.

    Eerste duurde tien uurtjes, op de helft ruggenprik gekregen, was mijn fijnste bevalling.

    Tweede wilde ik graag net eigen verloskundige en zonder pijnbestrijding, ook dat was gelukt, 12 uur snachts braken de vliezen, drie uur werd ze ggeboren, wel een helse bevalling met weeën storm, 2 x persen en ze was er. Door die tweede bevalling ook erg bang geworden, heb pas na tien weken mijn roze wolk kunnen vinden.

    Nu daarom dus inleiden zodat ik meteen ruggenprik kan krijgen als ik dat wil.
     
  19. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Succes!!!
     
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Mijn 3e bevalling ging t snelst.
    Eerste keer 4,5 uur, tweede keer 4 uur en 3e keer 2 a 2,5 uur. Was kort maar heel heftig, ik ging in nog geen 10 minuten van 5 naar 10 cm nadat de vliezen braken doordat ze een sensor op t hoofdje plaatsten. Baby had er ook moeite mee, hartslag daalde en kwam niet meer omhoog, was echt even pittig.
    Maar achteraf is dit natuurlijk beter dan úren ploeteren. ;)
     

Deel Deze Pagina