Mijn zo niet fantastische bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door leeuwen77, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik had zondag vanaf 9 uur weeen, maar die had ik al eerder gehad, en meestal hield het wel op na een uurtje of 2. Deze keer dus niet! Ze hadden tot 3 uur aangehouden, dus heb ik mijn man gebeld dat het weleens raak kon zijn. Ik was toen al 4 dagen overtijd. We kregen visite en de weeen gingen toen weg. 's-avonds kwamen ze weer terug, maar om het uur weer. Om 23.30 besloot ik te gaan slapen. Toen kwamen ze in een keer om de 3 min. dus hebben we mijn tas gepakt en zijn we naar het ziekenhui gegaan.

De dokter was er in 5 min. en keek hoever ik ontsluiting had. Dit was 0m 23.45 uur maar 4 cm. De dokter is toen naar huis gegaan, want hij dacht dat het nog wel een tijd kon gaan duren. Om 01.30 hebben ze de dokter toch weer moeten bellen omdat ik persdrang kreeg! Ik had toen al 10cm ontsluiting maar mijn vliezen waren nog niet gebroken. Die heeft de dokter dus zelf moeten breken.

En toen mocht ik gaan persen! En er gebeurde helemaal niets! De baby wilde absoluut niet indalen en na 40 min. persen ging de baby's hartslag dalen en is er besloten een spoed keizersnee te doen. En dan moet je dus persweeen wegpuffen. Nou, dat heb ik dus schreeuwend gedaan. Niets puffen. Ik had verschrikkelijke pijn in mijn onderrug en wilde alleen maar schreeuwen!

Hetheeft uiteindelijk nog 3 kwartier geduurd voordat ze me naar de OK konden brengen omdat de anastetist er niet was! En ik maar puffen om de min. Uiteindelijk heb ik mijn ruggenprik gehad en was het allemaal over met de pijn. De baby was er binnen 10 min. en gelukkig gezond! En toen kreeg ik toch weer pijn. Ze hebben me toen onder volledige narcose moeten doen om alles dicht te maken.

Toen ik bijkwam lag ik op de intensive care met baby! Ze is echt verschrikkelijk mooi! Maar geen zuster om haar bij me te leggen voor borstvoeding. Later vertelde mijn man dat ze een gaasje kwijt waren en op zoek waren naar 2 instrumenten. Hij gelijk in paniek omdat ie bang was dat ze nog in mij zaten. Bleek gelukkig niet zo te zijn.

Toen kwamen mijn pa en ma op visite en moest ik verplaatst worden naar mijn kamer. Dan moet je dus van bed verwisselen. Das ook zo makkelijk zonder gevoel in je benen! Rijden ze me eindelijk naar mijn kamer, neemt de zuster de bocht te kort. Dus kreeg ik gelijk een opdonder in mijn maag.

Maar ik was op mijn kamer. Daar ging mijn moeder mij ff de baby aangeven. Maar het zijn hier oude bedden zonder blokkering. Dus het bed verschuift en ze slaat zo der elleboog in mijn maag! Nog geen 4 uur na mijn operatie! Dus heb ik mijn moeder trut genoemd. Niet dat ik dat vind, maar dat was de pijn! Toen lag ik lekker aan de morfine en ging iedereen weg en kreeg ik te eten. Slaat de zuster dat dienblad zo in mijn maag! BINGO dacht ik nog! Dus pijn genoeg die eerste dag.

Ik had ook zo'n knop voor de zuster post. En mijn infuus was op aan het raken, dus ik bellen niemand reageren. Dus uiteindelijk zag ik het bloed terug het buisje inlopen ipv dat ik infuus kreeg. Ook mijn katheter was regelmatig vol en ook die werd niet op tijd verschoont. Maar ach, ik mocht lekker de volgende dag alweer naar huis!

Nu ben ik lekker thuis aan het genieten van mijn kleine, die nu lekker huilt omdat ze honger heeft! Dus ik ga ff borstvoeding geven! En genieten van mijn mooie meid!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ben blij dat me dit niet is overkomen na mijn keizersnede.
    Pfff, deed al pijn genoeg zonder dienbladen in mijn maag....
    Hier mag je ook niet na 1 dag al weg. Ik moest ivm ziekte nog iets langer blijven maar normaal is dat je wel zo'n 5 dagen hier in het ziekenhuis blijft na de ks.

Hopelijk geneest alles voorspoedig en kan je optimaal genieten van je kleine!

Gefeliciteerd
    Daphne

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jemig, wat een bevalling zeg.

Hopelijk knap je snel op en geniet je lekker van de kleine

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :pale: :confused: Welk vreselijk ziekenhuis heb je gelegen zeg? :rolleyes: Kunnen ze dit wel maken? wat n slechte omstandigheden bah.. Maar nu lekker thuis, geniet r lekker van!

5. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja dames,

Bevallen in het buitenland is niet altijd het beste! Maar het is allemaal goed gekomen en we zijn er allemaal nog! En gezond ook!

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Fijn ziekenhuis zeg, jeetje! Maar van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met je mooie dochter! :D

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Vreselijk zeg.
    Ook ik heb een spoedkeizersnee gehad en ik moest gewoon 5 dagen blijven, al hebben ze me wel een beetje gematst omdat de ks 's morgens om 7.28 was mocht ik 4 dagen later naar huis.
    Wat ik wel regelmatig lees is dat veel dames daarna morfine krijgen, ik kreeg wat paracetamol en spuiten tegen trombose en dat was het.

Maar goed, de kleine is er en dat is het belangerijkste.

Gefeliciteerd.

Groetjes Anita

9. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Hihi, een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Laura!

Leuk dat je ook op Bonaire woont! Volgens mij ken ik je helemaal niet haha!

Ik ben ook in het SF ziekenhuis bevallen en ook met een keizersnee.
    Alies is geboren op zondag maar ik mocht dinsdag pas naar huis!

Vreselijk he hoe ze je daar behandelen?
    De zuster vond op maandag dat ik wel lui genoeg was geweest en had dus m'n catheter eruit gehaald zodat ik wel op moest staan als ik moest plassen. Dus toen ik om 4 uur eindelijk moest plassen, drukte ik op het belletje voor assistentie en het duurde enn het duurde maar.
    Toen er na anderhalf uur (!) nog niemand was besloot ik maar om zelf op te staan. Dus ik vraag m'n vriend om me te helpen. Ik eerst 1 been eruit vervolgens het andere en probeer m'n gewicht erop te zetten en strek en wat denk je? Springt er een hechting los! Nou echt ik verging van de pijn! Ik daar janken, moest mijn kamergenoot de zusters halen, bleek dat die gewoon buiten op de gang aan het kletsen waren :evil: !
    Uiteindelijk hebben ze me met 4 man terug het bed in moeten tillen.

Welke arts had jij trouwens als ik vragen mag?
    Want ik kreeg dus alleen maar paracetamol omdat ik borstvoeding wou geven. Maar een vriendin van me, ze heet Lollymar, weet niet of je d'r kent, die kreeg ook gewoon morfine toegediend. Zij had Dr. Boot.
    Ik had Dr. Hallewas. Ik heb echt 2 dagen lang flink pijn gehad!

En ik vond het trouwens zooooooo fijn dat de keizersnee gewoon op Bonaire had kunnen plaatsvinden i.p.v op Curacao! Had er niet aan moeten denken om met die weeën te moeten vliegen :) !

Maar goed haha, geniet van je kleintje!
    Misschien dat we elkaar nog eens tegenkomen hier :D

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een verhaal en geklungel. Maar gelukkig zijn jij en jullie kleine gezond! Geniet van elkaar en uiteraard nog van harte!

Deel Deze Pagina