In mijn omgeving hoor ik wisselende verhalen. De ene had een makkelijke bevalling in dezelfde week als haar eigen moeder bevallen is. De ander is met 37 weken bevallen terwijl moeders een ingeleide bevalling had. Nu ben ik benieuwd . Hoe veel leek jouw bevalling op die van je moeder? Qua termijn en totale duur?
Qua termijn klopte het absoluut niet. Ik was voldragen dysmatuur. Mijn dochter was een rand prematuur en dysmatuur. Mijn moeder heeft een redelijk snelle en makkelijk bevalling gehad zonder complicaties. En ik ook. Beide niet ingeleid. Dus dat lijkt dan weer wel.
Niets. Mijn moeder beviel met hele wisselende termijnen van 36-41 weken, had geen persweeën, maar wel ok bevallingen. Ik beviel 2x na de 41 weken, 1x met net geen 40 weken: had enorme persweeën en 1x een stortbevalling zo razend snel ging het. Wel allebei zonder ingrepen of inleiden bevallen, dat is de enige overeenkomst
Totaal anders. Mijn moeder beviel met 42 weken en had redelijk makkelijke bevallingen. Ik ben van mijn dochter bevallen via keizersnee met 37 weken.
Nee. Bij mijn broer werd ze ingeleid en 3 uur later was die er. Ik was er vanaf de eerste wee binnen een uur evenals mijn broertje. Termijnen waren bij haar; precies 40 weken, 40+6 & 40+4 Ik ben ingeleid bij 39+3 en bevallen op 39+4 Ik werd ingeleid en heb er vanaf het inbrengen van de ballon 19 uur over gedaan. Enige overeenkomst was dat we beide rugweeen hadden. Hoewel ik daarnaast ook heupweeen had.
Qua termijn helemaal niet. Ik werd geboren met 36 weken en mijn broer met 34 weken. Mijn oudste kwam door inleiding met 41+5. Wat wel overeenkomt is de duur van de bevalling. Mijn moeder beviel bij beide binnen 2 uur gerekend vanaf de eerste wee. Ik deed het in 2 uur en een paar minuten :'). Maar goed; met inleiden kom je misschien ook sneller in een storm terecht ofzo....
totaal niet. Mijn moeder heeft 7! kinderen gebaard. Allemaal in de 37e en 38e week. Ik ben met precies 41 weken bevallen. Qua tijdsduur. Mijn moeder had verschillen bevallingen daarin. kortste was 8u De mijne duurde 19u. Wat we wel allebei hadden: - vliezen die niet spontaan braken (de mijne werd bij volledige ontsluiting gebroken door vk) - knip gehad.
Hier leken ze (tot nu toe) helemaal niet op elkaar! Moeder: 1. 24 uur weeën, uiteindelijk met knip en vacuümpomp geboren met 42w. 2. 8 uur, met knip, 41.5w 3. 6 uur, zonder knip, 41w. Bij mij: 1. 4,5 uur, zonder knip/scheuren, 38.5 weken. 2. 2 uur, klein scheurtje, 41.5w. Dus verschilt best wel. Geef mij mijn eigen bevallingen maar .
Nee helemaal niet. Mijn moeder heeft 8 bevallingen gehad met termijnen van week 32 tot 41.4. Mijn kindjes kwamen met 40+6 en 40+5 De langste duurde 6 uurtjes en bij mij 14 uur. Mijn moeder heeft spontane bevallingen gehad, maar ook ingeleide en een keizersnee. Dus haar bevallingen waren ook allemaal anders. Mijn bevallingen begonnen spontaan.
Exact hetzelfde!!!! Toeval? Geen idee. Wel heel bijzonder.. Beide hele snelle bevallingen (ik nog iets sneller dat mijn moeder), zonder complicaties, allebei op een woensdag.. Ik hoop dat het bij de tweede ook zo mag zijn, als haar tweede bevalling.. Die was volgens haar nog sneller dan toen ik ter wereld kwam. Dat vraag ik mij altijd af, ze zeggen dat als je bij de 1ste een snelle bevalling heb, het bij de 2e nog sneller is. Ben erg benieuwd!
Oei dat laatste hoop ik toch niet hoor Kino, want dan ben ik bang dat ik van deze baby op de trap ga bevallen 😅😂😂😂😂
Hahaha, ja nu je het zo zegt, denk ik eigenlijk ook dat ik het niet red tot naar de auto toe! Ook zo'n mega snelle bevalling gehad dus?
Oef ja, 2 uur en een paar minuten vanaf de eerste wee tot geboorte! Wel met infuus dus dat zal (hopelijk) meegespeeld hebben. Hoop er bij nr 2 toch ietsjeeeeee langer over te doen hoor!
Wat bijzonder Kino. Erg snel gegaan dus . Het zegt dus niet zo veel zo te lezen. Mijn moeder is van mij over de 42 weken heen gegaan en in mijn achterhoofd ging ik er een beetje van uit dat dat bij mij dan ook wel zo zou zijn. Scheelt weer dat het niet hoeft
Nee, het enige dat we gemeen hebben is oersterke vliezen. Bij mijn bevallingen moesten ze meerdere pogingen doen om ze te breken. Daar had mijn moeder mij al voor gewaarschuwd. We zijn allebei bij de eerste bevalling ingeleid. Zij ivm beginnende helpp en ik vanwege invaliderende bi. Haar bevalling duurde 3 uur ofzo, de mijne 10 uur. Zij kreeg met 36 weken een dysmatuur meisje van 5 pond. Ik een week later een 7 ponder die ondanks zijn gewicht echt te vroeg was. Ik was haar tweede kindje en werd op de uitgerekende datum geboren met 6 pond. Al had ik een dag eerder kunnen komen! Ze had 10 cm om half 10 savonds maar de vliezen werden pas 12 uur later gebroken weeen om de minuut maar er was geen arts aanwezig. Echt belachelijk. Maar goed na het breken was ik er 6 minuten later. Zij heeft daarna 2 goede thuisbevallingen gehad (ze was bang geworden van het zkh omdat er niemand voor haar was die nacht) en dat ben ik van plan na te doen!
Wauw! Dat is inderdaad mega snel! 😅 De eerste weeën heb ik eigenlijk niet echt gevoeld, dacht dat loopt wel los. 'S nachts om 00:00 naar het ziekenhuis en om 02:34 bevallen. Vond het ook erg snel, had mijzelf zo voorbereid op hele lange bevalling...
Ja heel bijzonder... Nee ik hoor zelf ook heel veel wisselende verhalen inderdaad. Spannend voor jou, het gaat opschieten. Nog eventjes en dan weet je of je dezelfde bevalling hebt als je moeder!!
Totaal niet!! Moeder: 1e kindje 42 weken dood geboren 2e heel lang storm weeën maar geen ontsluiting uiteindelijk keizersnee 3e geplande keizersnee Ik: 1e 39+2 snachts weeën en in de ochtend om half 11 geboren wel een scheurtje 2e vliezen gebroken met 36+6 maar geen weeën uiteindelijk ingeleid de volgende dag hij was randje prematuur.