Bevalling van eigen moeder, leek dat op jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Logan, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Nee.. Mijn moeder is 2x op de natuurlijke weg bevallen, waarvan bij mij met precies 39 weken en bij mijn zusje volgens mij zelfs nog iets eerder. Beide natuurlijke bevallingen.
    Mijn zoontje is gehaald met een geplande keizersnede wegens stuitligging, dit was met 39+2. Ik had niet het idee dat hij er eerdaags zelf aan zat te komen.

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja mijn eerste bevalling ging bijna exact hetzelfde als mijn moeders bevalling van mij (ook haar eerste). Met persweeën naar het ziekenhuis en daar nog lang moeten persen. Ik ben uiteindelijk met de vacuüm pomp geboren, als de vk van het ziekenhuis haar zin had gekregen was bij onze zoon ook de vacuüm pomp gebruikt. Mijn moeder was 14 dagen over tijd, ik 10

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Termijn totaal niet. Het feit dat het heel snel ging tot ontsluiting maar uiteindelijk niet lukte en een ks werd was wel hetzelfde.

Je kan er denk ik niet al teveel aan afleiden ;)

4. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    hier ook niet echt, op een moeizame uitdrijving na. Hadden beiden geen goede persweeën.

Mn moeder liep bij alle 3 de kinderen ruim overtijd. Alleen de 1e begon natuurlijk, 2 keren erna ingeleid. Vliezen werden gebroken door de vk/gyn. Alle 3 de keren binnen de 12 uur bevallen. 3x een fluxus.

Ik prematuur bevallen. Begon met gebroken vliezen. meer dan 25 uur over gedaan. heel weinig bloedverlies erna.

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Mijn bevallingen waren totaal anders. Niet alleen de termijn maar ook de duur van de bevalling :) ik ben in alle opzichten sneller :p

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    De bevalling van mij lijkt er totaal niet op.
    Ik ben met 40w1d geboren duur ongeveer 14 uur.
    Van de rest(4 andere kinderen) is ze rond de 41w bevallen en duurde ook ong. 14 uur.

Bevalling van mijn dochter begon met 41w, dus net als moeder, dochter is met 41w2d geboren.....qua tijd dus totaal niet als mijn moeder.
    Hopelijk kom ik bij deze aankomende bevalling wat dichter in de buurt.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Totaal anders! Mijn moeder beviel van allebei haar kinderen thuis, ik 3 weken te vroeg, mijn zusje 3 weken te laat. Beide bevallingen duurden 18 uur.
    Ik beviel na 41 weken, in het ziekenhuis van een kindje in stuit. Bevalling duurde 40 uur!

God, wat ben ik altijd jaloers geweest op mijn moeder. Een thuisbevalling was mijn droom, maar helaas...

8. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Mijn moeder heeft 3 totaal verschillende bevallingen gehad. Alleen werd ik als baby zo goed als eruit gelanceerd in 1 keer (zonder hoofd,schouder fase dus). Bij mijn zoontje had ik wel langer weeën dan wat zij had alleen werd ook hij eruit gelanceerd zoals zijn mama :D

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nee, totaal niet.

Ik was zelf eerste kind, de bevalling duurde 26 uur of zoiets. Ik kwam precies op de UD.
    Haar tweede kind kwam 10 dagen te vroeg in 2 uur tijd of zoiets.

Mijn eerste kwam 2 weken voor de UD en de bevalling duurde maar 3 uurtjes. Mijn tweede kwam 1,5 week te laat, wel ook in 2 uur tijd, dus dat is dan het enige dat klopte.

Bovendien heeft zij nog diverse miskramen gehad en ik nooit, gelukkig.

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Waren ze maar als die van mijn moeder!!! 2x binnen 6 uurtjes terwijl bij mij de eerste 28 uur!!!!! duurde.. en de tweede 7 uur (er zat wel verbetering in)

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja leek er best veel op.

Bij de eerste heeft mijn moeder er ongeveer 9 uur over gedaan. Ze werd 's nachts wakker van de eerste weeën.

Bij mij zat er eerst een scheur in de vliezen waardoor ik 's ochtends wat vruchtwater verloor (wist ik pas achteraf). Daardoor kreeg ik last van flinke krampen die al snel over gingen in echte weeën. Binnen een uur had ik weeën om de minuut die een minuut duurden. Bij mijn moeder bouwde zich dat rustiger op, die kon tussendoor nog wat eten enzo. Ik absoluut niet want ik zat al heel snel te puffen en tussendoor uit te rusten.
    Ik ben in 8/8,5 uur bevallen.

Zowel mijn moeder als ik hadden niet hele sterke persweeën. Mijn moeder is ingeknipt, ik niet omdat ik beviel op de baarkruk (in mijn moeders tijd bleef je op je rug liggen, iets anders was er niet). Ik heb wel langer geperst.

Zowel mijn oma, tante, moeder en ik hebben last gehad van fluxus na de bevalling.

Veel overeenkomsten maar qua verloop wel iets anders. Ik vrees een beetje voor de 2e want mijn moeder beviel in 2 uurtjes tijd van mijn zusje. Vlotte bevalling is fijn maar te snel lijkt me ook niet prettig.

12. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Die van mij en mijn moeder lijken helemaal niet op elkaar. Waar zij er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen na 24 uur.
    Heb ik een dubbele bevalling gehad. Ingeleid, 41 weken zwanger, baby te groot.
    Weeënopwekkers gehad, later een infuus met remifentanyl. Uiteindelijk 1,5 uur moeten persen en 2 pogingen met een vacuümpomp verder is mijn bevalling uitgelopen op een spoedkeizersnede.

Qua lengte en gewicht zaten ik en mijn zoontje dicht bij elkaar. Ook lag ik op dezelfde kamer als mijn moeder toen ze van mij beviel.

Deel Deze Pagina