hallo mama's zou wel graag willen weten pf er meer mama's zijn die het mee hebben gemaakt dat hun kindje tijdens de bevalling met de schouders vast zat in het bekken. dit was namelijk bij mij het geval. jildou zat met haar schouder vast in mijn bekken en daardoor moest de verloskundige in het ziekenhuis wrikken en rustig trekken om haar eruit te krijgen, nou was jildou ook 4550 gram, ik ben ook niet 1 van de slankste mensen, ookniet dik, dus heb daarom wel bredere bekken, maar ja ze zat toch vast. wie had dit ook ?
jups...ik heb dat met me zoontje mee gemaakt Ik hoop dat ook nooit meer mee te maken. Ik werd eerst met spoed ingeknipt omdat bleek dat z'n hoofdje niet eens geboren wou worden. Na de knip wou z'n hoofdje wel maar zat hij idd klem met z'n schoudertjes. Mijn zoon woog bij geboorte 4300 gram, hadden ze ook niet op gerekend. Ik weet nog goed hoe de verloskundige liep te roepen dat ik echt alles op alles moest gaan persen en me moeder onder aan me buik aan het duwen was om de kleine (ahum "groot") eruit te douwen. Na flink persen en douwen was dat ook gelukt. Maar z'n allr eerste cijfer was een 7 en gelukkig 2 minuten later alweer een 9. Maar pfff....ik ben thuis bevallen...maar vergeet nooit meer de angst op het gezicht van me vk
jaja,,,,,, bij mij hadden ze ook niet verwacht dat ze zou zwaar 4550 zou zijn. ik ben dan wel in het ziekenhuis bevallen, maar ben niet ingeknipt en ook niet echt uitgescheurd, een klein haar scheurtje. ik moest naar het ziekenhuis omdat jildou gepoept had. verder heeft de verloskundige in het ziekenhuis heel rustig langs het hoofdje van jildou gemasseerd om er zo ook met de schoudertjes uit te komen. zou ook niet meer zo'n bevalling mee willen maken. maar, alles is goed gekomen en ze heeft er geen complicaties aan over gehouden.
Ow wat herken ik dit! Ook mijn dochter was groot wat ze niet hadden verwacht; 4520 gram ik was 2 weken overtijd. Ik had geen persweeen en mijn meis deed helemaal niet meer moeite om eruit te komen; ze lag vast. Ingekinipt, blaascatheter, vier keer met de vacuumpomp; ook mislukt, uiteindelijk is ze eruit getrokken! Ze werd geboren met een armpje naast haar dat lam was. Gelukkig is dat bijgetrokken. Mijn bevalling staat nog vers in mijn geheugen.
Geen leuke verhalen allemaal, mijn kindje is ook groot, daarom ga ik deze week naar de gyneacoloog om te kijken of ze me gaan inleiden. Anders wordt het te zwaar voor me. Thuis bevallen zit er dan zowiezo niet meer in, en de verloskundige twijfelde er aan om als ik nu weeen krijg thuis te bevallen. Ik wacht wel gewoon af, misdchien valt het allemaal wel mee, zo niet, dan komt mijn verhaal hier ook bij te staan.....
ik heb het ook gehad met mijn oudste zoon.hij woog 4090,en ook bij mij moest de vk behoorlijk trekken en de verpleegkundige heeft op mijn buik staan duwen.mijn moeder zegt nog wel eens,ik dacht dat ze zijn hoofd eraf zouden trekken.het enige wat ik nog weet is dat het flink pijn deed.