Heb jij al bedacht in welke houding je wilt gaan bevallen? Gewoon liggend op bed of in bad of op een baarkruk, zijn er nog andere manieren? Ik wil graag op een baarkruk. Wie heeft daar ervaring mee? Moet ik zo'n ding bij de VK regelen, wanneer krijg je dat in huis en als ik toch naar het ZK moet, moet ik dat dan meenemen?
ik wilde eerst ook graag op de baarkruk bevallen maar moet zeggen dat liggend me erg goed is bevallen. had enorm veel kracht om te persen in die houding en binnen een half uur was maddox geboren
Ik ben voornamelijk liggend bevallen.. Om m'n weeen op te vangen trok ik mezelf met m'n ene arm aan de rand van het ziekenhuis op, en duwde ik me met m'n andere arm weer weg Tijdens het persen lag ik gewoon op m'n rug, en moest ik m'n knieen vasthouden om meer kracht te kunnen zetten.. Geen idee of dat gebruikelijk is Mijn moeder en 1 verloskundige stonden links en rechts achter me, om m'n rug om hoog te houden, en bij m'n benen stonden links en rechts een gynaecoloog en de verloskundige van het ziekenhuis, die m'n voeten vasthielden waar ik ook tegen af moest zetten.. Ik denk dat je zoiets pas op het moment zelf bepaald (tenzij je dus echt iets van tevoren wilt regelen natuurlijk). Mijn moeder wilde bij mijn zusje graag óf in bad, óf op een baarkruk bevallen. Toen het moment eenmaal daar was (bad was vol, baarkruk stond klaar) zei ze echter doodleuk dat ze dat niet meer wilde.. Ook dat is dus helemaal geen probleem!
ik wou ook graag op de baarkruk..maar toen het eenmaal zo ver was kon je mij niet van bed afkrijgen.. ik kon mijn billen niet eens meer omhoog krijgen toen de kraammatras onder mij gelegd moest worden. vk hebben die wel mee altijd.. denk wel dat als je toch naar zkh dat je baarkruk bevalling kan vergeten..
Meestal heeft de vk een baarkruk voor je ter beschikking, en ik het ziekenhuis hebben ze deze zeker, ten minste bij ons in het ziekenhuis wel. Zodra je je wensen kenbaar maakt bij de vk zal zij je meer informatie hierover geven. Suc6 met je keuze! groetjes Damienne
ik ga niet op de baarkruk, is voor mijn bekken geloof ik niet zo fijn. verder kan ik dat denk ik pas beslissen op het moment zelf..
Ik heb bij de vk aangegeven dat ik graag de optie van een baarkruk heb omdat de houding mij logsicher lijkt (ivm zwaartekracht) die nemen ze standaard mee zei ze en wordt vooral bij eerste kindjes veel gebruikt volgens haar. Ken iemand die wou op de baarkruk maar heeft die uiteindelijk niet eens gebruikt en is uiteindelijk gewoon gehurkt in de woonkamer bevallen. Ach we zien wel hoe het loopt.
Ik denk ook dat ik voor de baarkruk ga in iedergeval moet hij mee naar boven en dan zie ik het wel. De vk heeft hem altijd in de auto liggen maar als je naar het ziekenhuis wil moet je het even navragen dar want inlelystad hebben ze ze niet. Vriendin van mij was aan het persen op bed en omdat haar dochter het eerste hoekje niet om wilde vroeg de vk of ze op haar knieen kon gaan persen. Nu heeft zij zwakke knieen dus ging dit niet, heb dit verteld omdat die vriendin in paniek alleen maar nee nee nee kon antwoorden. Heb toen gevraagt of ze geen baarkruk hadden daar en tot mijn verbazing hebben ze die niet in het ziekenhuis hier. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen hoor.
ik ga gewoon ouderwets op het bed een beetje heen en weer draaien en doen hahahaha vond met de weeen op me knieeen met me hoofd in het kussen wel erg fijn. en was ook op die manier voor mij vol te houden.
Ik weet van mijn VK dat zij zelf een baarkruk bij zich heeft.. Gewoon even je vk er naar vragen, denk ik.. Ik denk dat ik t maar op de "traditionele" ( ??) manier ga doen.. op mn rug in bed...
Een baarkruk is wel handig wb zwaartekracht inderdaad, maar het lijkt me echt reuze-oncomfortabel zo'n harde rand in je bips. Bovendien kun je je bekken niet genoeg kantelen waardoor er juist weer meer risico is op uitscheuren; de reden dat ze er in het ziekenhuis liever geen gebruik van maken. Met zwangerschapsyoga had ze ook zo'n ding en die was trouwens ook veel te laag, ik kan niet zo diep hurken... Maar de meeste verloskundigen hebben een lage en een hogere. Zelf weet ik het trouwens nog niet, iig geen baarkruk of bad en de houding tsja.... zal wel met de benen in de stijgbeugels zijn aangezien ik in het ziekenhuis ga bevallen. Volgens mij is het belangrijk om er vooral rekening mee te houden dat je iets compleet anders wil als puntje bij paaltje komt!
Daar ben ik ook zo bang voor, dat ze mij in die dingen willen leggen.. Dat doe ik dus NIET.. ( Tenminste.. zo denk ik er nu over..) Als je thuis zou bevallen heb je ook geen beugels aan je bed... en hoewel ik onder controle van de gyn sta en daardoor in zh moet bevallen, maar eerder daarvoor al vanwege verhoogd bmi die kant op gestuurd werd( verplaatste thuisbevalling) wil ik toch zelf een beetje de regie in handen (proberen) te houden..
die beugels pakken ze ook niet altijd met persen hoor. Je kun namelijk zelf veel beter je benen naar je toe trekken en de boel open maken dan als je ze in de beugels legt. Hier hebben ze ze alleen gebruikt met hechten
Bij de eerste gewoon op mijn rug, liggend met het bed/kussens wat omhoog in mijn rug. Mijn benen hielden mijn man en de verpleegkundige vast, want ik had echt geen kracht meer om dat nog te doen (de bevalling duurde nogal lang). Dit keer ben ik het ziekenhuis ingereden, uit de rolstoel op het bed getild/gekropen en op mijn zij beland. Kon van de pijn niet meer omdraaien en heb zo gelegen, alleen bij de laatste persweeën ben ik weer op mijn rug gerold. Je weet het dus maar nooit hoe het loopt.
Heb er nog helemaal niet over nagedacht welke houding ik wil bevallen. Stom zeg, maaar nog helemaal niet bij stilgestaan dat je daar ook nog keuzes in hebt... *bloos* Ik zou het ook echt niet weten.. Ging altijd uit van gewoon liggend op bed, is misschien ook wel het prettigst met mijn zwakke rug? Of zou dan een baarkruk beter zijn? In bad bevallen zie ik in elk geval niet zitten, ben nu al niet zo'n badderaar (vind er niks ontspannends aan, voordat het bad vol is wil ik alweer eruit om van alles te doen wat ik nog moet doen..). Wat zijn de voordelen van zo'n baarkruk dan?
Ik denk dat zo'n baarkruk helpt omdat je de zwaartekracht mee hebt. Ik kan nu al geen scheet (sorry) meer uitpersen als ik op mijn rug lig daarvoor moet ik al gaan zitten (op het toilet gaat het het beste) dus verwacht dat ik een kind er ook niet liggend uit ga krijgen. haha
hihihi nou rozewolkje ik ben benieuwd want ik had er echt moeite om mijn dochter in te houden toen ik nog niet mocht persen