Hoi, Is het altijd zo dat je tijdens de bevalling inscheurt of dat je geknipt moet worden? Een meisje wat ik ken is vandaag bevallen, en ze was tot haar kringspier toe uitgescheurd, ze hebben dit op de O.K. moeten hechten. Kreeg behoorlijk wat kippenvel toen ik dat hoorde, en ben best een beetje angstig dat ik straks ook van boven tot onder uitscheur. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Gr. Vanessa
Nee hoor dit is zeker niet altijd zo. Ik denk meer niet als wel.. Ikzelf ben ingeknipt omdat Justin niet paste (sterrekijkertje). Ik geloof dat uitscheuren wel beter/sneller heelt als inknippen. Bij mij is t nóg gevoelig daar.
Heb ik ook gehoord: je kunt beter "natuurlijk" scheuren dan knippen. Bij knippen heelt het langzamer en heb je meer kans dat het verder doorscheurt. Kun je vantevoren aangeven, dat je geen knip wilt. Dan doen ze het alleen in echte noodgevallen. Maar dat het allemaal eng klinkt, ben ik met je eens
Volgens mij doen ze een knip alleen als het echt nodig is. Bij de eerste een knip gehad en daar had ik lang last van, bij de tweede iets ingescheurd en 2 hechtingen en daar heb ik echt geen last van gehad. Maar mijn oudste was ook 9,5 pond Ze kunnen natuulijk beter knippen dan dat je totaal uitscheurd zoals het verhaal van Vanessa. En als je geluk hebt heb je helemaal geen knip of scheur. Als alles rustig de tijd krijgt om op te rekken en het kindje niet te groot is. Marsja
Bij mij precies hetzelfde,ook een sterrekijker en FLINK geknipt. Soms voel ik het nog,maar is niet meer pijnlijk. Als het nodig is moet er geknipt worden!
ik heb een knip gehad bij de 1ste omdat ze met spoed eruit moest komen heb daar nu soms nog last van is al bijna 4 jaar geleden bij de 2de ben ik uitgescheurd daar voelde ik na 2 weken al niks meer van en bij de 3de helemaal niet uitgescheurd
Het hoeft niet dat je wordt ingeknipt of inscheurt. Een knip zetten ze alleen als het echt noodzakelijk is. Ik heb een knip gehad omdat ik een vacuumbevalling kreeg. (Luca lag ook verkeerd en kwam er zo niet uit). Daarnaast was ik aan de andere kant ook uitgescheurt. Gelukkig niet richting sluitspier maar in mijn schaamlip. Van het scheurtje heb ik helemaal niks meer gevoeld na de bevalling. Alleen nu met vrijen heb ik er soms last van. De knip heb ik heel lang last van gehad. Een vriendin van mij had helemaal geen scheur of knip. Het klinkt allemaal heel eng, maar geloof me je voelt er op dat moment echt niks van.
Mij hebben ze een behoorlijke knip gezet, maar moet eerlijk zeggen heb er niet meer zoveel last van. De Gyn. zei al sommige zouden blij zijn als het zo goed heelde, is misschien ook de een voor de ander. De knip zelf voelde ik wel maar deed geen pijn. Groetjes kat
bij mij hebben ze me ook een flinke knip gegeven maar beter een knip van te voren dan uitscheuren denk ik dan maar.. en ach na 1 week voelde ik er eigenlijk niks meer van
Ik denk dat je je beter voor kan nemen om dáár niet bij stil te staan, sta gewoon niet toe dat je daar mee bezig bent..het zou zonde zijn als je angstig je bevalling ingaat (dit maakt t alleen maar lastiger) Met hete doeken kunnen ze trouwens heel veel voorkomen..Ik ben dus niet geknipt en ook niet naar mn perineum ingescheurd (schaamlippen wel, naar voren dus, door het getrek van de vlos, Devin blokkeerde de boel namelijk) Het kan dus ook best goed gaan..(en dat scheuren of die knip vind je op dat moment niet eens zo heel erg meer hoor..je wilt niks liever dan dat 'ie eruit komt!) <- tenminste, zo was het hier
Ik was ook zo super bang voor het knippen of scheuren maar al met al was het prima geregeld. Ik heb aangegeven dat als er geknipt moest worden dat ik graag verdoofd zou willen worden. Dit was geen probleem. Toen bleek dat er idd geknipt moest worden hebben ze met netjes (in een wee) verdoofd en daar voel je niks van en daarna in de volgende wee geknipt en ik heb er werkelijk NIKS van gevoeld of meegekregen! Achteraf had ik ook zoiets; heb ik me daarom nou druk gemaakt!? Ze knippen trouwens echt niet zomaar hoor! Er moet echt een rede zijn. Mijn zoontje lag met zijn handje naast zijn hoofdje en ik was al ruim een uur aan het persen maar er gebeurde vrij weinig dus ik had weinig keuze. Nadien voel je je hechtingen natuurlijk wel maar ook dat gaat gauw over. Na een week werd het al een stuk minder pijnlijk en na een aantal weken was de pijn eigenlijk volledig weg. Meid ik zou me er niet te druk om maken want het valt op dat moment echt heel erg mee! En misschien is het wel helemaal niet nodig Succes!
mij hebben ze ook ingeknipt. omdat ik anders zou inscheuren. het verschil tussen inscheuren en inknippen is dat ze als ze je inknippen beter kunnen hechten, als je inscheurdt dan is het moeiliker te hechten zo is mij het verteld op het ziekenhuis. heb er weinig last van gehad je moet gewoon flink koelen. en ik heb maandverband in stukjes geknipt en nat gemaakt en toen in de vriezer gelegd. heb deze toen ook in mijn onderbroek gelegd om te koelen. en het inknippen doen ze tijdens een wee daar voel je niks van. groetjes
Ik had ook een sterrekijkster plus te nauwe bekken en 3 keer flink ingeknipt, daarbij ook verder uitgescheurd tot kringspier. Ze kon mij op de verloskamer hechten omdat de ruggeprik weer aan kon. Ik heb helemaal niks van het knippen en scheuren gevoeld, hechtingen viel ook erg mee met de pijn. Meid, maak je niet druk, het overkomt je allemaal en je kan er toch niks aan veranderen. Heel veel succes.
Klopt, als het moet gebeuren dan zal het ook zeker ook gebeuren. Maar geef wel aan mijn VK aan dat als er eventueel geknipt moet worden ze dit niet tegen mij hoeft te zeggen, maar gewoon maar moet doen. Zal proberen er niet te veel over na te denken...
Geniet nog lekker van je laatste loodjes! Bij mij hadden ze wel gezegd dat ze gingen inknippen, maar ik was zo druk bezig met mijzelf dat ik het helemaal niet doorhad!
Je echt niet druk om maken hoor. Als het moment van de bevalling daar is en een knip is echt noodzakelijk dan kan het je echt niks meer schelen wat er gebeurt...als het er maar uitkomt idd Ze hebben me niet verdoofd voor de knip en heb er totaal niks van gevoeld. Ik keek de gyn heel raar aan toen hij zei dat ze me zouden gaan hechten, dacht echt dat ik geen knip had gehad. (terwijl ik wist dat dat standaard is bij een vacuum )
Ik snap heel goed dat je er angstig voor bent. Dat was ook mijn grootste angst, toen ik zwanger was... Maar echt, het kan niet vaak genoeg gezegd worden: je voelt er werkelijk geen ene ... van! ECHT! Zelf ben ik een beetje ingescheurd en als dat nu ter plekke zou gebeuren, zou ik denk ik doodgaan van de pijn, maar als je weeën hebt dan voel je dat echt niet, omdat je zo bezig bent met die andere pijn op te vangen. Ook wil je dat je kindje eruitkomt en dan kan niks je meer schelen hoe ze het doen, ALS ze het maar doen. Geen zorgen meid!
ik ben ook mijn hele zwangerschap bang geweest voor een knip. Nou, dat was de goden verzoeken, want ik heb echt een MEGA-knip gehad tijdens de bvalling! Toen Dyon eruit was en ik helemaal soezig naar mijn mannetje lag te kijken, zei de VK: "zo, nu gaan we nog even hechten". En toen dacht ik: 'huh? Ik? Ingeknipt?' Het is dus echt helemaal waar: van een knip voel je niets! Maarreuh.... het hechten is minder leuk..... en ook het genezingsproces gaat erg moeizaam bij mij. Ik kan nu pas zeggen dat ik de knip steeds minder voel, maar het bloed nog wel zo nu en dan. Maar ach, ook dat zal allemaal wel overgaan. Als ik naar mijn lieve schat kijk, dan wil ik nog wel duizend keer ingeknipt worden!