baarmoedermond niet te voelen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Migga, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Een rare vraag, maar hoort de baarmoedermond aan het einde van de zwangerschap zo hoog te zitten? Uit nieuwsgierigheid wilde ik eens voelen, maar ik kan er dus met geen mogelijkheid bij, ook niet nu de baby ingedaald is :oops:
    Ik vraag me dus af hoe de VK in vredesnaam tijdens de bevalling dan kan toucheren? Maak me een beetje zorgen.... :rolleyes:
     
  2. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    En ik maar denken dat ik de enige was. Ik heb een paar uur voordat de weeen begonnen nog even 'gewroet' en kon niets vinden/voelen. Toch kon de gyn een paar uur later zonder problemen vaststellen dat ik ontsluiting had, en zulke grote klauwen had hij nu ook weer niet ;)
     
  3. linnepinnie

    linnepinnie Actief lid

    5 feb 2007
    252
    1
    0
    Dus dat bleef tot vlak voor de bevalling zo? Ik denk steeds dat ik nog lang niet ga bevallen zolang de baarmoedermond zo hoog zit en een beetje naar achteren.. :confused: Maar dat hoeft dus helemaal niet?

    :D Dat geeft de burger moed.. Ik was ook al bang dat er iets niet klopte.
     
  4. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    haha nou ik dacht ook al, je hoort zoveel mensen van eigenbaarmoedermond voelen, ik gisteren mijn best gedaan, maar kon dat ding ook echt nergens bespeuren hoor :oops: Ben gelukkig dus niet de enige ;)
     
  5. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ow gelukkig! Er zijn er dus meer die hetzelfde hebben! Nou, ik was al helemaal bezorgd dat ik nu niet op de normale manier zou kunnen bevallen ofzo! Waarschijnlijk dat tijdens de weeën de baarmoeder naar beneden gedrukt wordt?
     
  6. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Ik was ook al aan het zoeken geweest. Toen ik nog een mirena had voelde ik regelmatig of de draadjes er nog zaten, dus je zou denken dat ik zou weten waar ik de baarmoeder moest vinden.

    Marsja
     
  7. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    de baarmoedermond kan heel moeilijk te vinden zijn hoor! Het hoeft ook niet altijd een duidelijke knobbel te wezen, meestal voelt het heel subtiel aan.
    Hij kan ook sacraalwaarts liggen. D.w.z. dat hij meer naar de rug ligt, een beetje achter het bolletje van de ingedaalde beeb. Dan kan je er als zwangere zelf nooit bij, dat haalt geen vinger ;)
     

Deel Deze Pagina