Inleiden op eigen verzoek

Discussion in 'De bevalling' started by Lucie1234, May 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucie1234

Lucie1234 Nieuw lid

Mar 31, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even een vraagje. Ik heb best een zware zwangerschap en ben het inmiddels aardig zat. Heb ontzettend veel buikpijn en rugpijn. Eigenlijk moet ik het nog 2 maanden volhouden....
    Zijn er meiden die ook zoiets hebben meegemaakt en toen op eigen verzoek zijn ingeleid bij bijvoorbeeld 37/38 weken?

x Lucie

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    op eigen verzoek inleiden doen ze niet hoor. ten eerste moet je lichaam er klaar voor zijn doordat er bijvoorbeeld al ontsluiting is en dan zou je je verloskundige kunnen vragen of ze je wil strippen. ook dit zullen ze niet snel doen.

zolang er geen gevaar voor moeder of kind is zullen ze een inleiding niet overwegen. buikpijn en rugpijn zijn klachten die nu eenmaal horen bij een zwangerschap en zullen ze niet zien als ernstig.

bij een inleiding zitten ook gevaren. vaak duurt de bevalling langer. als je vliezen durven te breken maar de bevalling zet niet door moet je een keizersnede en kun je niet meer terug. ook is de bevalling vaak voor zowel moeder als kind zwaarder dan bij een natuurlijke bevalling.

ik zelf ben ingeleidt nadat mijn vliezen al met nog geen 33 weken gebroken waren. ik mocht toen bij 37 weken kiezen of ik nog risico wilde lopen op een infectie of inleiden. na 4 weken totale bedrust, elke dag onderzoeken en ctg etc had ik het wel gehad met zwanger zijn. daarvoor had ik ook alwel een zware zwangerschap maar goed met een peuter van net 1 is elke zwangerschap zwaar :)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

iemand in mijn familie is met 38 weken ingeleid op eigen verzoek.

haar lichaam was er nog niet klaar voor. het heeft meer dan een week (echt serieus!!!) geduurd en het was een vreselijke bevalling.

dus mijn tip: wacht tot je lichaam er klaar voor is!! het kan je een hoop ellende schelen.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    over het algemeen gebeurt dat gewoon niet.

Zo'n beetje iedereen is het op het einde zat, stel jij eens een poll op hier, ben benieuwd hoeveel dames met 37 weken nog niet willen bevallen. Ik zou ook willen dat het kon, maar ik hou me maar gewoon voor dat het voor de beeb ook beter is om wat later te bevallen...

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier toch wel op eigen verzoek, denk ik..
    Ik kreeg met 28 weken weeën en ben toen opgenomen, heb in die 10 weken tijd 7 weken in het ziekenhuis doorgebracht in bed en die 3 overige weken liggend thuis of in een rolstoel. Had 10 weken lang weeën en was het echt hélemaal zat. Op een gegeven moment aan de zaalarts gevraagt of ze alsjeblieft een plan konden maken want ik zat er helemaal doorheen. Omdat de weeën die ik had telkens net niet sterk genoeg waren (kwam niet verder dan een volledig verstreken bmm en 3 cm ontsluiting) zag ik het echt niet zitten om op die manier misschien wel tot week 42 door te gaan. Heb toen gevraagt of ik ingeleid kon worden, ik wilde graag 37 weken maar dat deden ze niet en toen is het week 38 geworden.
    Maar inleiden is idd niet altijd goed. Het werkt niet altijd en zoals mijn gyn zei, je kan schudden aan een appelboom wat je wilt, maar als de appels niet rijp zijn vallen ze niet. Met andere woorden, als je lichaam niet klaar is beval je ook niet!!! Dus inleiden is niet altijd een optie.
    Bij mij was het heel snel gebeurt na t breken van de vliezen maar dat was omdat ik al weeën had van mezelf en die nét niet sterk genoeg waren. Met een infuusje waren ze dat wel en zat ik in 4 uur tijd op 10 cm ontsluiting.

Maargoed je kunt het altijd vragen aan je gyn maar het blijft altijd beter om je lichaam de kans te geven de bevalling zelf op gang te brengen.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    duchess dat vind ik toch een ander verhaal dan het zwaar vinden..Bij jou was er wel meer aan de hand
    ik heb bij beide zwangerschappen ook giga rugpijnen gehad maar ja kindje maakt het goed. Heb er geen moment aan gedacht om me in te laten leiden... maar goed woensdag word ik op verzoek van mijzelf en de gyn ingeleid haha

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat 90% van de zwangeren er met 37 weken helemaal genoeg van heeft! Maar goed, zolang je kindje het goed doet en er geen gevaar is voor moeder of kind zullen ze niet snel inleiden. Terecht ook denk ik, want de natuur heeft dat allemaal perfect geregeld. Het is zelfs vaak zo dat ze pas met 41 weken gaan strippen en voor die tijd helemaal niets doen

8. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    inderdaad inleiden brengt risico's met zich mee. niet voor niets word dit onder toe zicht van een gynaecoloog gedaan!!!
    En ja je lichaam moet er klaar voor zijn. Ze werken altijd volgens een protocol, dus als je lichaam nog niet klaar voor de bevalling is, zullen ze je ook niet inleidden tenzij het echt medisch noodzakelijk is.
    succes met de laatste loodjes!!!!

9. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    ik ben eigenlijk een beetje op eigen verzoek ingeleid (denk ik?!)
    ik ging met 38 weken en 4 dagen naar mijn gynaecoloog voor controle. hij ging mij toucheren en hij zei ik kan er met 1 vinger in dus er is nog niet veel verandert. maar ik ben 2 weken opgenomen omdat de kleine zich niet super voelde in mijn buik en de ctgs niet goed waren en ik haar niet meer voelde. toen dit terug kwam werd ik ontslagen uit ziekenhuis.. maar 4 dagen voor mijn inleiding was t weer raak, ik voelde haar weer niet en lag weer elke dag in het ziekenhuis voor die ctg.
    ik zei tegen mijn gyn. kun je me niet inleiden, hij ging toen echo maken en zei je kleine beweegt inderdaad veels te weinig dus ja ik kan wel ff kijken of je morgen ingeleid kunt worden.
    gelukkig kon dit.
    ik kan alleen niet zeggen of een ingeleide bevalling zwaarder is ofniet want dit was me eerste en laatste kindje, maar ik weet wel dat mijn bevalling heel snel is gegaan en heel erg zwaar en pijnlijk was ondanks de ruggeprik.

maar voor rugpijn en buikpijn word je echt niet ingeleid hoor, want zoals al eerder gezegd, dat hoort nu eenmaal bij een zwangerschap. als iedereen met rugklachten zou aankomen dan zou elke baby tussen de 30 en 37 weken ingeleid worden/geboren worden.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dit is een reden om in te leiden. als er tekenen zijn dat het kindje het niet meer leuk vind binnen dan is een bevalling zeker een optie. zolang je kindje het prima doet daarbinnen in de buik zullen ze niet zomaar inleiden.

ik ben ingeleidt met 37 weken omdat mijn vliezen al gebroken waren met nog geen 33 weken. na al die weken volledige bedrust, elke dag ctg's, bloedonderzoeken en echo's mocht ik uiteindelijk kiezen wat ik wilde. ik koos voor een inleiding met 37 weken en dit kon ook omdat mijn vliezen al waren gebroken en 1cm ontsluiting had. in ruim 4 uurtjes was het gepiept en was onze zoon geboren. ik vond de bevalling zwaarder en pijnlijker dan de natuurlijke bevalling maar ondanks dat hij veel heftiger was zou ik die toch liever overdoen dan die van mijn dochter. bijde zonder pijnbestrijding trouwens :D ben er nog trots op want wist op den duur echt niet meer waar ik het zoeken moest en zeker niet bij mijn ingeleide bevalling. je bent echt aan je bed gekluisterd

11. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Heb je het over mij:(.

Pff niet doen hoor, beter 3 weken wachten dan 5 dagen weeen en een hel van een bevalling!!!!!

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben bij alle drie ingeleid, maar pas toen ik van allemaal echt over tijd liep.
    Ik kon ook niet meer van de bekkeninstabiliteit, de vermoeidheid, de rugpijn enz, maar daar waren ze echt niet van onder de indruk...
    Bij mijn laatste was ik met de termijnecho 2 weken terug gezet. Op het eind van de zwangerschap was ik voor mijn gevoel al 42 weken, maar volgens de gyn nog maar 40 weken.
    De hartslag van mijn zoontje viel tijdens de laatste controle van de vk opeens weg.
    Ik moest in het ziekenhuis gelijk aan de ctg. De hartslag was daar wel netjes, maar mijn zoontje was wel heel erg stil in de buik.
    Op zich niet iets heel ernstigs, maar ik zag het toch niet zitten om nog 2 weken te gaan wachten.
    Gezien mijn vorige ingeleide bevallingen met 42 weken dachten ze dat het nu ook niet spontaan zou gaan beginnen.
    Vrijdags moest ik voor de laatste keer naar de gyn en maandag zouden ze in gaan leiden, op mijn verzoek.
    Die vrijdag hadden ze niet zo heel veel te doen op de verloskamers, dus hebben we besloten om gewoon maar te beginnen. Ik was er wel blij om, hoefde ik niet nog eens een weekend thuis te zitten.
    Als ik 'alleen' maar met klachten als rugpijn en het zat zijn was gekomen hadden ze me echt niet 'zomaar' ingeleid. Mijn voorgeschiedenis speelde ook een rol.
    Inleiden doen ze echt niet zomaar!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Inleiden doen ze echt alleen als er wat aan de hand is! Ik heb HELLP gehad bij mijn dochtertje en vroeg na de KS aan de gyn (nou ja, 6 wk later toen ik weer een beetje kon praten) of bij een volgende iets eerder ineggrepen kon worden voordat ik zo gruwelijk ziek zou worden. Zijn antwoord? 'Dat ligt er aan hoe goed je kindje het doet' Natuurlijk, als ik bijna het loodje ga leggen doen ze er ook wat aan, maar preventief inleiden bij bv 38 wk zodat ik niet ziek word doen ze niet eens!

14. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hier is dinnetje ook ingeleid ivm groot kind. ruim 3700 gram met een zw-schap van 37 weken.

Nu is ze wederom zwanger en heeft ze zelf gevraagd of ze in geleid kon worden als het kind groot was. Hier hebben ze pas met 34 weken daarover gesproken. Kind was toen ook al groot (ongeveer 3 kg) Dus ze word weer ingeleid...

Maar om een rugpijn en buikpijn, nee denk ik niet dat ze dat snel doen!... je kan het altijd proberen...

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kan het je ook echt niet aanraden... ik moest worden ingeleid maar het was echt verschrikkelijk. Zelfs na bijna 5 jaar ben ik het nog echt niet vergeten.

Wat zijn die paar weken nu op een mensenleven... die kom je ook echt wel door.

16. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inleiden doen ze bij ons in het ziekenhuis alleen om een medische reden. Ik heb bijvoorbeeld ernstige zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk. Dan hebben ze het wel over inleiden met 37-38 weken. Dit omdat de placenta dan minder kan gaan functioneren, dus er is echt een medische reden. Ik denk dat iedereen haar zwangerschap op het laatst als zwaar ervaart, volgens mij moet je daar dan ook naar gaan leven...wat meer rust, wat meer hulp, enz.

17. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Daarom gaan ze bij mij ook waarschijnlijk inleiden, ons jochie werd vorige week gesacht op 3700 gram (idd met iets minder dan 37 weken), wat gelijk staat aan een voldragen zwangerschap. Volgende week gaan ze kijken of ik kan worden ingeleid, maar dan moet mijn baarmoeder er ook klaar voor zijn. Inleiden doen ze inderdaad niet "alleen" omdat je het niet meer volhoudt. Hoewel ik me de wens wel kan voorstellen.....want ook ik kan niet wachten tot ik kan bevallen hoor.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

Jan 25, 2007
    1,465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    je kan het altijd proberen vragen, maar gelijk hier al gezegd. zo lang het kindje het goed doet en er geen medische indicaties zijn, gaan ze dat niet vlug doen.
    Je lichaam moet er ook klaar voor zijn.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier doen ze er echt niet aan.

ik heb mijn zwangerschap vanaf week 30 geleeft op pijnstillers.
    ik had een infectie in mijn gezicht die niet weg ging tot 8 weken na de bevalling.

die infectie heeft de hele rechterkant van mijn gezicht in zijn geen genomen en trok ook door naar mijn nek.

pas met 41 weken hebben ze mij ingeleid. maar dat was met de rede dat ik al 44 uur weeën had en maar 4 cm ontsluiting.

20. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    De ene gyn. is makkelijker dan de andere, maar met 37/38 weken inleiden zonder medische reden, dat doen ze niet.
    Je kan het met 39 weken proberen, met de reden dat je het niet meer aan kan, dan heb je kans dat ze je wel helpen, maar eerder niet.

Share This Page