Woensdagavond om 23.30 voelde ik een hele harde klap in mijn buik. Ik dacht zo wat krijg ik een rotschop van beeb. Op dat moment besefte ik dit is mijn vruchtwater. Ik lag in bed en ja hoor toen ik recht op kwam stroomde er al wat uit. Ik keek maar het zag groen, dus ik naar de badkamer toe en pakte een potje en ving het op en inderdaad spinazie groen water. Ik schrok er wel wat van en ik riep Jeroen , Jeroen kom eens. Jeroen naar boven en ik zei , Volgens mij Is mijn water gebroken maar het is groen. Opeens keek ik hem vrolijk aan en zei , LETS START THE PARTY . Daarna verloskundige gebeld en we moesten contact opnemen met ziekenhuis want het groen betekende dus in water gepoept. Nadat we verloskamers gebeld hadden was he inderdaad de bedoeling om Daar naar toe te komen. Ik vroeg mag ik nog eerst douchen? Dat was prima zodoende hebben we allebei nog gedouched en tanden gepoetst spullen gepakte en naar de ziekenhuis gegaan. Ik werdt opgenomen op de Pre-verloskunde kamer en aan CTG gelegt. Bij onderzoek bleekik om 1.00 CM ontsluiting te hebben. Daar hadik nog niets voor gedaan dacht ik. WOW kaassie leek dit. Ik werdt al gelijk naar de verloskamer gebracht omdat ze beeb wilden monitoren. Kreeg 2 draden in de baarmoeder gebracht voor hartslag beeb en de weeen die geregistreerd werden. De ontsluitingsweeen begonnen toch op gang te komen. Puff puff flowwww daar gingen we dan haha. Na 2.00 leek het toch een kleine storm te worden , wat kwamen ze snel achter elkaar en wat moet ik zeggen deden ze flink zeer. Die hele lage scherpe ongesteldkrampen ( maar dan 80 duizende keer versterkt. Bij toucher 7 cm om zo rond 3.00. Toen vroeg ik of ik kleinzerig was als ik pijnstillling vroeg. Ik kronkelde bijna en verloor de concentratie. Dit was geen probleem advise was ruggeprik aangezien ze en volledige indaal wilden voor ik persen ging. Om 4.00 kwam de anethesist en bracht de epiduraal/ruggeprik in. Dit was als minste fijn dat ik voorover de weeeen weg moest puffen. Viel verder gelukkig mee. De Werking was gewelddadig ,kon weer ontspannen. Om 7.00 volkomen ontsluiting wachten op persweeen, maar die kwamen niet Ze wilden wachten tot deze kwamen en hopende dat kindje nog lager kwam. Maar weeen bleven uit, Om 8.15 kreeg ik na een echo weeenopwekkers Aan het infuus gesloten ,deze zijn elk 30 min opgehoogd maar gaven geen persdrang. Om 10.30 volgde er overleg , Ik moest/mocht met de weeen mee gaan persen ( want ik had wel weeeen maar zonder de persdrang. Alternatief vacuum of keizersnede als dit faalde. Lange 50 min kort gemaakt ik heb het gered om zonder de persweeen Leander er uit de persen , Helaas wel met de knip anders bleef hij steken met zijn grote bolletje Om 11.50 op 22-11-2007 is hij geboren . Ik heb veel bloed verloren ,We zijn samen in zh gebleven om bij te komen. Mochten ook niet naar huis ivm beide die extra controles nodig hadden.
Zoo hee, je kleintje eruit persen zonder persweeën! Knap! (lijkt me, geen ervaring..) Maar van harte gefeliciteerd met je mannetje, genietze!
Pff ook niet voor niks gekregen dus...Maar het resultaat mag er zijn Liek! Lekker genieten nu hoor! PS Leander wordt wel snel oud...is nu al 1 jr en 2 dgn oud aan je banner te zien
Wow Lieke, dat lijkt met heftig, een bevalling zonder persweeen! Maar knap werk verricht. Ben wel benieuwd naar je mannetje! Geniet er maar fijn van.
Gefeliciteerd met je zoon! Ik kan me voorstellen dat het echt een hele klus is om het bolleke eruit te werken zonder de hulp van persweeen. Knap dat het je allemaal gelukt is! Groetjes, Mayke
Wauw petje af voor jou! Jeetje 58,5 cm en ruim 4 en een halve kg...... dat is niet niks en dat alles zonder persweeën! Knap werk en nu maar lekker genieten!
Hey Lieke, Nogmaals van harte meid! Niet eerlijk he! Ik alleen maar persweeen en mocht niet persen en jij geen persweeen en kindje kon wel geboren worden! Ik ga gauw nog even in je album gluren! Elmo
Had je gisteren al gesproken...heb het nu ff kunnen lezen je verhaal...tsjeeeee, I'm proud of you!....Nu ikke nog! Liefs Nollie
Wauw, liek, wat een verhaal! Het is ook wel een grote vent zeg! Is jouw vriend daar ook zo blij mee? Mijn man vond het zo fijn dat ze niet zo'n klein breekbaar nekje had! Hij zei nu durf ik het tenminste beet te pakken, hahaha... Geniet lekker van elkaar!
hoi hoi jeetje lijkt me inderdaad moeilijk als je geen persweeen heb maar je heb het helemaal zelf gedaan en daar mag je trots op zijn geniet lekker van jullie mannetje groetjes nathalie
Tjee wat een verhaal! En knap hoor zonder persweeen! Bij mij waren ze niet tegen te houden. Hoe kan het verschillend gaan bij iedereen. Herstelse en geniet enorm van je ventje!
Wat fijn dat Leander 'gewoon' geboren is en dat je het dus helemaal zelf hebt kunnen en mogen doen. Ik had ook geen persweeen, althans heel weinig. Wat een kracht moet je dan opwekken he. Het is je gelukt! Liefs Pim
Nou meid, wat heb jij je goed staande gehouden zeg Als ik groen vruchtwater zou hebben, zal ik helemaal in paniek raken! Echt petje af... En wat een eigenwijs koppie heeft ie Echt een schat ! Geniet van je zoontje -x-