Ik heb al de hele avond steken onderin, het gevoel dat de baby ontzettend met zijn hoofd naar beneden aan het duwen is. (Hij ligt helemaal goed ingedaald volgens de vk) Maar opeens voelde ik een soort knapje, betekent dat dat mijn vliezen gebroken zijn? Alleen verlies ik geen vruchtwater, kan dat? Iemand ervaring?
Bij mn 2e bevalling heb ik aan het begin van de nacht ook zo'n knapje gevoeld. Toen lag ik natuurlijk op bed. Pas na het opstaan begon het vruchtwater te lopen. Soms verloor ik een beetje en een paar keer een hele plens. Bij de geboorte kwam er nog een enorme golf water met Yinthe mee. Ik heb waarschijnlijk een scheurtje bovenin gehad. Het kan dus wel. Je kunt het testen door op je hand te blazen. Net als vroeger bij de schooldokter die dan controleerde of je een liesbreuk had. Als je vliezen zijn gebroken moet je dan wat vocht verliezen. Spannend hoor!
Mijn vliezen waren ook bovenin gescheurd, maar ik verloor net als pendrag ook water als ik opstond. Het was een harde knap toen ze braken, maar bij mij braken ze wel tijdens een wee.
Nou heb verder niets gemerkt vandaag, dus het zal mijn verbeelding wel zijn geweest of iets anders. Het was bij mij een heel zacht knapje...
ik hoor ook heel vaak knakjes in me buik, dat zijn volgens mijn vk de aanhegtingen van de banden. het is zo'n soort geluid alsof je gewricht knakt alleen dan iets zachter. als dat elke keer als ik dat hoorde betekende dat mijn vliezen braken dan zijn die nu al wel 20 keer gebroken haha hoop voor je dat de bevalling snel zal beginnen en je van je kindje kan genieten! Liefs xx
Bij mij was het ook een knapje en ik kon toen nog gerust naar de wc lopen zonder de boel onder te knoeien, maar het waren echt mijn vliezen hoor! Als ik jou was zou ik de VK bellen. ik denk wel dat je vliezen geknapt zijn en dan moet je wel bellen....beter een keer te veel dan een keer te weinig!
Maar ik heb de hele nacht en vandaag nog geen vruchtwater verloren, dus zal dan toch niet zo zijn? Ik heb op mijn hand geblazen gisteravond, zelfs vanmiddag een uur lang gewinkeld, dan moet er toch iets gebeuren...
sorry, ik had nog niet gezien dat er al een dag tussen had gezeten, toen ik reageerde. Nee als het gister gebeurde, dan zal het idd wel niet. anders had je vast wel wat vruchtwater verloren...
bij mijn zoon had ik wel gebroken vliezen maar zijn hoofd zat zo ver ingedaald dat hij als het ware als een soort kurk al het vruchtwater binnen de baarmoeder hield dus wel gebroken vliezen---geen vruchtwater!
een week na uitgerekende datum, weeën, weeën, weeën, maar naar mijn idee geen gebroken vliezen. Althans nooit vruchtwater verloren... Verloskundige stuurde me voor de zekerheid toch naar het ziekenhuis voor onderzoek, bleken m'n vliezen inderdaad gebroken. Zou het toch even navragen aan vk. Spannend, succes komende weken
Ik heb het nog even nagevraagd aan de vk. Zij zei dat als ik geen vruchtwater of bloed verlies en geen koorts krijg, dan zijn de vliezen niet gebroken. Het kan volgens haar wel een spiertje zijn geweest. Het schijnt dus normaal te zijn. Ik ga er dan maar vanuit dat het idd een spiertje was.
Ik had op het eind ook 0,0 vruchtwater, kwam ook niks mee toen de vk vliezen brak, eerst dacht ze dat het kwam door het hoofdje dat al zo diep lag en alles tegen hield, maar het was gewoon helemaal op.