ben ik echt zo vroeg met de baby kamer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door boefje, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik lees in alle boekjes en andere dingen datje nu zo bezig moet gaan met de kinderkamer klaar maken maar wij hebben nu al zo een maand of 2 de kamer klaar zinds 2 weken helemaal af zijn wij zo vroeg of anderen zo laat?
    :(
    groetjes ineke

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb geen idee. Maar lekker toch, dat het allemaal al klaar is. Ik wil het ook niet op het laatste moment klaar hebben hoor. Geeft toch een stukje rust voor jezelf denk ik.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dta is alleen maar lekker denk ik zo! :D
    Kan je lekker genieten van e rest van je zwangerschap!

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nee hoor ik had ook met 20 weken de gehele babykamer al én de kinderwagen. Je hebt het toch wel nodig dus volgens mij ben je niet té vroeg hoor ;)

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja wat maakt het uit, wanneer je klaar bent... is toch voor ieder anders... of je nou met 20 weken klaar ben of met 30... hij moet toch af..!!

Wij zijn ookal klaar met de kamer.. we moeten nog wel een heleboel van de uitzet aanschaffen hoor !!

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je met 7 mnd maar alles klaar hebt

en wat maakt het nu uit of je veel eerder bent

schept alleen maar rust :)

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Lekker toch dat je alles klaar hebt ...
    Geeft je een hoop rust ..

8. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    wij hadden hem ook met 26 wkn klaar, het is maar net wat je zelf het pretigst vind.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben het nu bijna klaar.

De meubels hadden we al toen ik net 13 weken ver was, die hadden via internet tweede hands gekocht.

Het enige wat we nu nog moeten is de plintjes plakken en gordijnen laten maken en een leuke lamp zien te vinden.
    Maar zelfs zonder plintjes,gordijnen en lamp kan de kleine wel in de kamer, ik maak me daar niet zo heel druk over.

De wandelwagen hebben we op de 9 maanden beurs besteld (kregen we korting) en afgelopen vrijdag kregen we een telefoontje dat het binnen was ( in Kesteren), als we het op willen halen (wilden we begin juni doen) dan hoeven we alleen het filiaal in enter te bellen en dan kunnen we het een week later ophalen.
    Box en compleet badsetje met standaard hebben we ook via internet gekocht en staan dus ook al op zolder.

Groetjes

10. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Het maakt niet uit of je nu vroeg of laat klaar bent met de kinderkamer, als je maar kan genieten van de voorpret/ inrichten, als het eenmaal klaar is krijg je meer rust maar blijf je toch tig keer kijken of je alles hebt, en desnoods nog eens alles schoonmaken.
    Als het maar klaar is bij 37 weken voor die tijd moet je toch in het ziekenhuis bevallen.
    Ik heb tot nu toe wel alles bij elkaar geschraapt maar een kinderkamer is er nog niet en het bedje wordt pas bij de geboorte in elkaar gezet, dit omdat wij onze zolder momenteel(bijna af) verbouwen tot 2 slaapkamers.
    De baby komt dus eerst bij ons op de kamer tot de kamer van zijn/haar grote broer klaar is en dan gaat die naar boven en dan kan de baby tijdelijk weer naar dat kleine kamertje bij ons op de etage(wel zo makkelijk voor 's nachts)
    Daarna gaan we op ons gemak de 2e kamer boven klaar maken, zodat wij en de baby daar naar toe kunnen en dan start de verbouwing op de 1e etage, dus de een is vroeg de ander is laat of heeft zelfs geen kamertje.

11. Niet meer actief

Vaak word er wel bij de babywinkel gezegd om het wat later te doen, ivm de garantie, stel ik koop met me 15 weken een bedje en dat word 25 weken later in gebruik genomen en blijkt toch niet goed te zien of na een maand dat de kleine er is blijkt ie toch niet goed te zijn dan zijn er toch 6/7 manden garantie tijd voorbij...

dus ja dan is het wel beter het op het "eind" te doen ivm garantie, maja op tijd klaar hebben is ook wel fijn

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij waren ook al vroeg klaar met het kamertje. Het moet toch gebeuren. En ik had telkens zoiets van 'wat nu al kan is mooi meegenomen'

En we hadden ook nog andere dingetjes te regelen, dus we hebben alles heerlijk op ons gemak kunnen doen.

We hoeven nu eigenlijk niks meer te regelen en ik ga volgende week met verlof. Ik ben juist heel blij dat we het zo hebben gedaan, want nu kan ik de laatste weken echt lekker ontspannen. Alleen maar fijn toch? ;)

13. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij hadden hem ook vroeg klaar en gelukkig maar want ik ben met 34 weken bevallen. Wat ik eerder las dat week 37 vroeg genoeg is, want dat je eerder toch in t ziekenhuis bevalt ben ik t eigenlijk niet mee eens. Want de tijd dat jouw kleintje nog in t ziekenhuis ligt, heb jij echt geen zin, tijd of energie om de rest vd babykamer af te maken is mijn ervaring. Dus t is alleen maar goed als je hem vroeg klaar hebt toch ;)

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op het moment dat je het bedje in elkaar zet zie je al of alle onderdelen erbij zitten, en met een bedje zelf kan echt bijna niks mis (niks wat jezelf niet op kan lossen) dus ach je hebt meestal 12 mnd (soms langer) garantie dus wat dat betreft, moet ieder gewoon lekker voor zich weten of ze wel of niet de kinderkamer snel klaar hebben of niet, er zijn er trouwens ik weet niet hoeveel die een kinderkamer via marktplaats kopen vanwege de kosten en die hebben ook geen garantie, dus dat is eigenlijk maar een kleinigheid.

wij hadden de kamer zo tegen een maand of 6 helemaal af. :) leuk hoor iedere keer spieken en wegdromen...

15. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Wij hebben vandaag een maxicosi en een kinderwagen gekocht en ik vind dat ik daar niet vroeg bij ben. heb het van marktplaats gekocht en lekker voordelig.

Met de kinderkamer ga ik binnenkort ook mee beginnen want ik sta er niet om te springen om met 30 graden de kamer te gaan verven. is me een beetje te warm. zit nu al binnen omdat ik door de zon verschrikkelijke hoofdpijn krijg.

verder maak ik zelf de schilderijen van mn kids en als de kleine er is dan komt die ook op het doek. ga ook zelf de geboortekaartje maken dus heb het druk zat tot aan de bevalling

Deel Deze Pagina