Mag je zelf het zieknhuis kiezen waar je wilt bevallen? En zo ja....hoe weet je dan of ze wel plek hebben als jij moet bevallen? Beteje lullig als je 20km moet rijden en dan te horen krijgt dat ze zol zitten En als je zelf kiest voor een ziekenhuis bevalling dan zitten daar kosten aan verbonden, mocht je nu pijnstilling enz krijgen gaan die kosten dan omhoog of is dat allemaal inbegrepen. : Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven. Groetjes Yvonne
Ja, je kunt zelf kiezen waar je wilt bevallen, maar in het ziekenhuis (als je er zelf voor kiest) moet je een groot gedeelte zelf betalen! En geen arts die weet dat jij daar ligt!! Infomeer anders ff bij de vk, en ziekenfondsverzekering!!!
Ja, je mag zelf kiezen, maaaaarrrrrrrrrrrrrrrr je hebt gelijk...Ze weten van tevoren nooit of er plaats is. Daarom moet je er wel rekening mee houden dat het eventueel ook een ander ZH kan worden. Op het moment dat je naar het ZH zal gaan, zal de VK daarnaartoe bellen. Zij regelt verder je plaats.
idd je kunt het wel reserveren je bed in het ziekenhuis maar je hebt nooit de garantie dat je ook in dat ziekenhuis kan bevallen. De verloskundige heeft contact met een aantal ziekenhuizen waar je uit kunt kiezen. Want de vk is alleen bij de bevalling als het in de regio valt. Het ligt per ziekeverzekering anders. Ik heb zilveren kruis 4 sterren en bij mij wordt de bevalling 100% vergoed ook poliklinisch. Maar dat zou je in de polisvoorwaarde moeten na kijken
Ze bellen meestal als de bevalling is begonnen of er plaats is. Dan wordt het ziekenhuis gekozen dat het dichtst bij is. Is dat vol, wijken ze uit naar een ander ziekenhuis. Sommige VK's gaan niet naar een bepaald ziekenhuis omdat dat te ver uit de regio is en ze daardoor niet snel genoeg bij andere patienten kunnen zijn. Je munt dan wel met een andere VK gaan bevallen in dat gewenste ziekenhuis. Hoezo een plek reserveren ? Je weet niet wanneer je bevalling gaat beginnen en is er op dat moment geen plaats, dan is dat zo, dan gaan ze echt niet iemand die er al ligt naar huis sturen omdat jij een reservering hebt ... Ik beslis pas tijdens de bevalling ... die mogelijkheid heb ik gelukkig en ik ben daar heel gerust op dat het allemaal goed gaat komen. Groetjes, Nikki F