hypnose als pijnbestrijding tijdens bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by breezermys, Mar 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. breezermys

Oct 7, 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    hallo, ben zwanger van nummertje vier en op zoek naar een pijnbestrijdings middel zonder dat het allemaal heel medisch wordt.
    nou las ik laatst een artikel dat je ook met een soort zelf hypnose je pijn een beetje kan regelen tijdens de bevalling, heeft iemand hier ervaringen mee? hoor het graag.
    niet dat mijn drie bevallingen nou zo dramatisch waren maar heb nogal veel last gehad van stress de laatste tijd en een mega hoge bloeddruk komt denk ik door het plotselinge overlijden van mijn moeder en dan ook nog last van bekkeninstabiliteit dus zie een klein beetje op tegen de bevalling, terwijl ik meteen ook bloed nieuwsgierig ben naar ons vierde kanjertje!

2. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    ik heb er nog geen ervaring mee maar ik heb haptonomie bij de fysio gehad en daar heb ik een soort van zelfhypnose geleerd.
    zo zonder pijn helpt het echt super maar weet hoe dat is als je dus ook echt weeeen heb dat hoop ik binnenkort te merken.
    ik zal het proberen uit te leggen

je ligt op bed, je man leg zijn hand op de binnenkant van je been, dan ontspan je je en man voelt dan een spier en als hij hier in knijpt plotseling dan krijg je een schrikreactie als dat gebeurt is het goed, dan ontspan je, je man heeft zijn hand nog daar liggen niet meer knijpen dat is alleen ff voor de reactie, je ontspant en dan ga je met je gedachen naar zijn hand, dan naar zijn elleboog en dan naar zijn schouder, dan ben je volledig ontspannen je knikt dan of zeg ja, op dat moment knijpt je man van zacht naar vervolgens zo hard hij kan in die spier, als het goed is voel jij daar niks van! dat is het, eignelijk is het gewoon je gedachten verzetten je pijngrens verleggen.

Maar ja wat ik zeg zonder pijn helpt het echt maar ik weet dus niet hoe dat is als je echt weeen heb, kan me voorstellen dat ik dan denk van ja het zal wel heb geen zin om aan mijn man zijn scouder te denken! hahaha maar ja we zullen zien ik hoop dat ik er wat aan heb tijdens de bevalling.

Ik hoop dat je hier wat aan heb, ik zou zeggen probeer het eens als je dit gelezen heb, ik ben benieuwd hoe je het ervaart.
    Het lijkt zweverig, teminste dat vond ik wel maar het werkt.
    nou dus maar hopen dat het bij de bevalling of weeen ook werkt.
    trouwens dit mag je niet tijdens een wee doen alleen er tussen om goed te kunnen ontspannen, de rest moet je toch echt zelf doen.

3. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    hey ik zie ineens dat je uit lochem komt wat grappig, ik uit zutphen!

4. breezermys

Oct 7, 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    ga het zeker eens proberen, las toevallig op internet een vrouwtje in zutphen die het je ook kan leren klinkt goed!

jij alvast succes met de bevalling

5. breezermys

Oct 7, 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    gezellig dicht bij elkaar, jij bent er al bijna ik mag nog even haha moeilijk hoor ben ook zo nieuwsgierig haha

6. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    jaa ik ben er bijna! liever vandaag als morgen.

wie weet, is wel aan het rommelen sinds vanochtend. beetje krampen enzo. dus wie weet!

nou ik hoop dat er wat aan hebt aan mijn uitleg en anders die mevrouw uit zutphen.

ik hoop dat het ons ook lukt tijdens de bevalling hihihi.

7. breezermys

Oct 7, 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    succes alvast en laat je het even weten hoe het is gegaan en dan kunnen we je feliciteren natuurlijk!

8. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    ja hoor doe ik!

9. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    hoi!!

ik zou je nog een berichtje sturen als ik bevallen was!!

Ik ben 7 april bevallen van een mooie zoon genaamd rick.
    ik had geen tijd en zin :oops: om achter de laptop te gaan zitten hihi.
    nu heb ik 2 nachten goed geslapen dus ik dacht oh meteen ff op zwp gaan zitten en berichtje
    neerzetten!!

De bevalling ging goed alleen ontsluiting wilde niet vorederen dus ik mocht naar het spitaal en ben daar bevallen van rick.
    al met al een redelijk makkelijke bevalling als ik zo rondkijk naar andere verhalen!
    wel zwaar maar achteraf denk ik het viel wel mee. (niet dat ik het gauw nog eens zal doen ofzo) ja het is neit uit te leggen. het doet pijn maar het is zo bijzonder tegelijkertijd omdat mee te mogen maken.

als je nog vragen heb, dan hoor ik het wel!!
    nu zit ik weer achter de pc hihi.

groetjes

Share This Page