Hallo, inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Vanwege polipen in mijn dikke darm is 4,5 jaar geleden mijn dikke darm verwijderd. Tijdens die operatie kwamen ze er achter dat ik ook Crohn heb. Mijn dunne darm is toen aangesloten op de endeldarm. De operatie is goed verlopen. Nu is mijn vraag hebben meer mensen ervaring met buikoperatie, missen van dikke darm of Crohn in combinatie met bevallen. Wat voor bevalling heb je gehad (thuis, ziekenhuis op natuurlijke manier of een geplande keizersnee). Heb je complicaties gehad of ging alles goed. Ik kom namelijk niet veel informatie tegen en wil wel goed geinformeerd zijn, voordat ik ga bevallen. Heb nog wel even de tijd. Alvast bedankt, Calimerootje
Toen ik beviel van Justin was dat een jaar na mn galblaasoperatie, dus niet zoals bij jou. Ik heb van de vorige operatie geen hinder ondervonden. De reden dat ik een ks had was dat Justin zn hoofd niet door mn bekken kon (staat dus geheel los van de vorige operatie) Als ik nu zwanger word (hoop hoop hoop) dan is het wel na een grotere buikoperatie, ik heb in mei 2009 een gastric bypass gehad waar mn maag verkleind is maar ook mn dunnedarm is ingekort.
Mizzy, dank je wel voor je reactie. Heftige operaties heb je gehad zo te lezen. Vond je het jammer dat je uiteindelijk een ks hebt gehad?
Bij de eerste ben ik ingeleid met 42.3 weken, toen ik uiteindelijk mmocht meepersen zat Justin zn hoofd klem op mn bekken en werd het spoed ks. Ik heb daar door de narcose heel erg veel van gemist. De tweede ks was gepland, ik had met 39.5 dgn nog geen cm ontsluiting, alles zat muurdicht. Omdat ik zulke erge bekkenklachten had hebben ze met 40.0 week een ks gepland. beide ks vond ik niet erg gekregen te hebben, maar ik geef wel de voorkeur aan een ruggenprik omdat je er dan zelf bij ben. Met justin heb ik echt veel gemist en dat vind ik jammer.