Nou meiden....heb eindelijk ff zin om mijn bevallingsverhaal erop te zetten Het begon op dinsdag 20 november toen ik bij de gyn op controle ging. Daar bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben en heeft de gyn me gestript in de hoop dat het allemaal op gang kwam. Woensdag 22 november werd het met het uur heftiger en s'avonds zijn we dan ook naar de Verloskamers gegaan om te kijken hoever het was gevorderd. Eerst 30 minuten aan de CTG, bleek ik idd al beginnende weeen te hebben, maar ontsluiting bleef hetzelfde. Omda ze wilden kijken of het nog ging vorderen in korte tijd moest ik daar blijven. Pascal bleef de nacht bij me slapen en de kids werden door opa en oma opgevangen. Kon niet slapen van de weeactiviteit en werd om de 2 uur aan de CTG gelegd. S'morgens om 10 uur kreeg ik weer controle van de gyn en bleek de ontsluiting nog steeds niet gevorderd. Werd dus naar huis gestuurd en moest terug komen als het nog erger werd of als de vliezen braken. Die hele donderdag dus thuis op de bank gelegen, want ik was op Vrijdag 23 november: de hele dag geen verandering in de weeactiviteit. Serena werd opgehaald om te logeren zodat ik lekker het weekend rustig aan kon doen. S'avonds rond 19 uur kon ik niet meer stilzitten van de weeen, ze trokken langzaam naar mijn benen. Weer de verloskamers gebeld en we konden gelijk terecht. Daar aangekomen eerst 30 minuten aan de CTG...bleek ik idd meer weeen dan woensdag te hebben, maar de ontsluiting vorderde maar niet Toen besloten ze om nog ff 2 uur te blijven om te kijken of het wilde vorderen, omdat ik toch wel veel pijn had. 00.00 uur weer controle en nog steeds niks veranderd Omdat het snel kon veranderen werd ik gelijk opgenomen op de kraamafdeling. Kreeg om te kunnen slapen 2 paracetamols en een slaappil, heb toen tot 8 uur s'morgens geslapen. Bij controle bleken mijn weeen weg te zijn en de ontsluiting was nog steeds hetzelfde...pfffffff ik had er ondertussen genoeg van! Toen wilden ze me naar huis sturen, maar daar was ik het niet mee eens, want als het mss 2 uur later vorderde kon ik weer terugkomen. Ik besloot om te blijven en dat mocht. S'midddags nog bezoek gehad van mijn vriendin en daarmee nog door het ZH gewandeld in de hoop dat het weer op gang zou komen Toen ik weer ff ging rusten merkte ik dat het wel wat geholpen had, want begon weer wat op gang te komen. Rond 16 uur kwamen de kids met papa en oma dan op bezoek...dat deed me erg goed, want had ze toch wel gemist hoor! Tegen 18 uur gingen ze weer naar huis, want Serena werd moe. Rond 19.30 uur kon ik me steeds slechter ontspannen en drukte ik op de bel, kreeg een CTG. Die zag er na controle mooi uit en verder werd er niks gedaan. Om 23 uur heb ik de gyn gevraagd om de ontsluiting te controleren omdat ik nu toch wel wilde weten of er verandering was, want had ondertussen flink veel pijn van de beenweeen Nog steeds hetzelfde: 3 cm Kreeg weer 2 paracetamols en een slaappil en ik viel in slaap. Om 01.30 uur werd ik wakker met enorme pijn in mijn bovenbenen en kon alleen nog maar zuchten, werd me aangeraden om een warme douche te nemen en dat deed ik. Toen braken me vliezen spontaan en ik werd emo, want wist nu zeker dat ik ging bevallen. Eenmaal terug in bed, werd geconstateerd dat ik 4 cm ontsluiting had. Pascal belde ik op om te komen en binnen een half uur was hij er! Toen werd ik overgebracht naar de Verloskamers. Daar werd ik op een speciaal bed gelegd en de gyn en verpleegkundige hielpen me echt door de weeen heen. Heb voor de pijn nog een spuit laten zetten zodat het wat draaglijker werd en dat hielp. Op een gegeven moment bleek ik op 8 cm ontsluiting te zitten en toen dacht ik:"zo nog ff en de kleine meid is er"! Dat verliep dus anders, want toen ik snel daarna persdrang kreeg bleek de kleine niet geheel voor de uitgang te liggen met haar hoofdje. Moest dus afwisselend op mijn zij gaan liggen, dat bleek maar langzaam te vorderen, maar ondertussen raakte ik op Kreeg een infuus aangebracht voor energie zodat ik weer wat krachten kreeg. Uiteindelijk mocht ik proberen mee te persen om te zien of het hoofdje al kwam. Met heeel veel moeite kwam er dan een hoofdje in beeld. Plots voelde ik de schouders komen en wat er toen gebeurde was egr pijnlijk.... mijn wee was weg...oei wat doet dat pijn zeg Toen mijn wee terugkwam perste ik en werd Yaeda na een bevalling van 7 uur om 8.30 uur geboren. Wat waren wij blij zeg....alles was goed met mij en de kleine meid en we mochten dan ook gelijk naar huis!
Wauw meid, wat ben je lang bezig geweest met die eerste centimeters, kan me voorstellen dat het zwaar was, maar gelukkig is het resultaat het allemaal waard! Mooi verhaal om te lezen!
Mooi verhaal Iloon! Wel pittig geweest he! Best lekker om dat even allemaal op te schrijven denk ik. Nu ben je alweer een ruime week verder en geniet je lekker van je drie kids. Gaat toch snel dan. Liefs olga
Dank je Johana en Fem...voor de 3e is de bevalling ook echt zwaar geweest enne Olga....gaat zeker snel meid...en we genieten er echt van, vooral als de kids met Yaeda aan het knuffelen zijn enzo
Jeetje iloon, wat een klus voor een derde inderdaad! Moest je verhaal toch ff lezen ondanks dat ik me voorgenomen had geen bevallingsverhalen te lezen, word daar alleen maar nerveus van! Maar jij hebt ´t weer achter de rug en bent nu heerlijk aan ´t genieten! Nogmaals gefeliciteerd hoor!
Iloon, een lange klus voor de 3e keer. Een pittig verhaal. Inmiddels ben je al ruim een week verder en geniet dan ook van je verhalen over Yaeda.
hoi hoi gefeliciteerd met je meisiie lekker genieten en hoe vinden broer en zus hun kleine zusje groetjes nathalie
Daar staat je bevallingsverhaal dan Iloon We hadden natuurlijk al n beetje gehoord & begrepen dat het niet heel vlotjes liep allemaal. Als ik het zo lees dan klinkt het behoorlijk pittig ! Maaaaaar nu heerlijk genieten van jullie mooie meid! Nogmaals gefeliciteerd wijffie! (en nu ben IK aan de beurt 8) 8) 8) ) Kus Es
tnxx Es..enne hoop dat ik jouw verhaal hier ook snel mag lezen @ mamaatjevan 4: broer en zus die vinden het geweldig!
Iloon, mooi bevallingsverhaal, maar inderdaad erg heftig voor de 3e keer.. erg vervelend als het maar niet doorzet en je zo'n pijn hebt, ben al helemaal benieuwd gelukkig is de kleine Yaeda er EN gezond, geniet er maar lekker van Kuss