Besef je ook dat op je rug bevallen één van de onnatuurlijkste dingen is die je maar kunt bedenken hè. Het is eigenlijk belachelijk dat verwacht wordt dat vrouwen zo bevallen. Als je op handen en knieën zit heb je 15% meer ruimte in je bekken en beval je veel makkelijker (en het voelt ook veel natuurlijker). Lees het boek bevallen op eigen kracht eens (van w. schouten), ik weet zeker dat dat je kan helpen in het verwerken van je bevalling. Want bevallen zou een prachtige krachtige ervaring moeten zijn!
Ik heb echt een beetje een trauma overgehouden aan mijn bevalling. De ondragelijke pijn, de paniek die zich van me meester maakte, ik vond bevallen helemaal niet leuk maar heel erg verschrikkelijk. Ik was het ook niet meteen vergeten toen mijn kindje op m'n borst lag zoals vaak gezegd wordt. Ik wil graag meer kinderen maar ik weet wel bijna zeker dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap slapeloze nachten ga krijgen door de angst voor een volgende bevalling... Dacht ik toe nog: miljoenen vrouwen zijn me voorgegaan, ik laat het over me heen komen en alles komt goed, zo denk ik nu af en toe: hoe kan een vrouw nou bewust voor een tweede kiezen wetende dat je weer moet bevallen
Dit heb ik niet omdat m'n eerste bevalling goed ging durf ik een tweede wel aan. Het ligt dus eigenlijk ook aan je ervaring ervoor. Als je voor het eerst naar een restaurant gaat en het valt tegen dan is de kans groot dat je er niet meer naar toe wilt of het als slecht beoordeeld. Als je heel veel goede ervaringen hebt gehad en het valt een keer tegen dan beoordeel je hetzelfde restaurant anders dan de personen die er voor eerst aten en bij wie het tegenviel. Ik ben wel bang dat een volgende bevalling zal tegenvallen maar die gaat er helaas niet komen want mijn vriend wil onder geen beding een tweede. Ik heb nu al het gevoel dat ik deze hele bijzondere ervaring (zowel de zwangerschap en bevalling) helaas dus maar 1 x heb mogen meemaken in m'n leven.
ik had het bij de eerste ik had me benen in de beugels en die moesten na elke perswee eruit want kon me zelf niet meer ontspannen en kreeg gelijk kram in me boven been... Bij de tweede geen beugels gebruikt want wil niet meer de zelfde ervaring als de eerste meemaken... En dit ging heel goed bij de volgende 2 bevallingen (wil nog 2 kids) doen we het weer zo..
Dit boek is dus echt geweldig... als je helemaal rechtop bent hebt je zelfs tot 30 % meer ruimte. Ik moet er nog doorheen... mijn eerste bevalling. Zit volgens mij nu op een kantelpunt... begin het zwanger zijn best wel zat te vinden. Heb vandaag overal last van en die kleine duwt overal net op de verkeerde plaatsen. Maar zegt mijn man dat hij er over 3 weken al kan zijn zeg ik hooo, hoo niet zo snel.... komt wel erg snel dichtbij nu.